Magyar innováció egy akadálymentessebb világért
A MagNet Bank is csatlakozott a kezdeményezéshez
Önkéntesek és nagyvállalatok együttműködésével júniusban indítja útjára országos információs akadálymentesítési mozgalmát a Route4U magyar startup csapat. Az applikáció megkönnyíti a mozgássérültek és babakocsival közlekedő szülők mindennapjait.
A Route4U magyar startup vállalat applikációja térképen, okostelefonunk segítségével mutatja az akadálymentes utcákat, üzleteket, bárokat, éttermeket és irodákat. A helyszíneket színekkel jelöli aszerint, hogy mennyire könnyen megközelíthetőek kerekesszékkel vagy babakocsival. Az üzletek felmérésében bárki részt vehet. Az elv pofonegyszerű: aki jártában keltében a Route4U applikációjával információt szolgáltat az egyben pontokat is gyűjt, ezeket pedig a partnercégek által felajánlott „kedvességekre” lehet beváltani.
A mozgalom három nagy céggel, a HEINEKEN Hungáriával, az ELMŰ-ÉMÁSZ-szal és a MagNet Bankkal együttműködve startol. Mindhárom partner a dolgozói és az ügyfelei felé történő kommunikációval járul hozzá a segíteni vágyó önkéntesek toborzásához. Emellett különféle ajándékokat és ösztönzőket is felajánlanak a cégek a szorgalmas adatgyűjtőknek.
A MagNet Bank például kávé és péksütemény különlegességekkel kedveskedik a közösségi pontjain az önkénteseknek, de a jól teljesítők „kreatív kulacsokat” is átvehetnek a megjelölt fiókokban. Az ELMŰ-ÉMÁSZ az igazán kiemelkedően teljesítőket díjazza, náluk értékes powerbank-ekre (külső mobil akku) válthatók be a pontok.
A HEINEKEN Hungária a felajánlott ajándékok mellett, 150 területi képviselője segítségével közel 25.000 magyarországi üzlethelyiség akadálymentességét is ellenőrzi. Ezzel néhány hét alatt megháromszorozzák azon helyek számát, melyekről akadálymentességi adatok érhetőek el.
Bárki csatlakozhat
A rendszer teljesen nyílt, a mozgalomhoz nem csak a partner cégek által meghívottak, hanem bárki szabadon csatlakozhat. A részvétellel kapcsolatos további információk itt olvashatók.
A mozgalomban résztvevők első körben középületekről és szolgáltatóhelyekről (étterem, bolt, szálláshely, stb) gyűjtenek alapvető akadálymentességi információkat: van-e lépcső a bejáratnál illetve van-e ott akadálymentes illemhely. Az összegyűjtött adatok elsősorban a kerekesszékkel és babakocsival közlekedőknek nyújtanak nagy segítséget, de bárki másnak hasznosak lehetnek, akik nem tudnak, vagy nem szeretnek lépcsőzni.
Kapcsolódó cikkek
- Egyre népszerűbb a CIB Bank mobilalkalmazása
- Hamarosan a Balaton körül is navigálhatunk a McDonald’s mobilos applikációjával
- Babanapló alkalmazás kismamáknak
- A digitalizáció útján
- Szingapúrban is Vodafone IoT bringákat lehet használni
- Mi az a szex? Ha lefeküdtünk, akkor járunk?
- Megszokás vagy praktikusság?
- Magyar módszer segítségével változtatja meg milliók életét a Samsung
- Elindult a myMeki alkalmazás!
- A jövő már a budapesti sarkon parkol
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Jövőbe mutató adatvizualizációs megoldások az SAP és az IFUA Horváth versenyén
Kihirdették az SAP Hungary és az IFUA Horváth adatvizualizációs versenyének nyerteseit. Ötven csapat mérte össze tudását az egyetemi és vállalati szférából. A versenyzőknek az SAP új döntéstámogató eszköze, az SAP Analytics Cloud (SAC) segítségével kellett a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) által biztosított adatokból látványos és lényeges összefüggéseket bemutató adatelemzéseket készíteniük és prezentálniuk.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.