A nemzetközi First Global Challenge robotépítő versenyét magyar fiatalok nyerték
A Magyarországi Vezető Informatikusok Szövetsége (VISZ) is támogatta a budapesti Fazekas Mihály Általános Iskola és Gimnázium csapatának kijutását a First Global Challenge nemzetközi versenyre. A Washingtonban megrendezett versenyre, a világ 162 országából érkeztek 15-18 év közötti diákokból álló csapatok, hogy robotépítésben összevessék tudásukat.
Magyar idő szerint kedd éjfél körül (helyi idő szerint délután hatkor) a Budapesti Fazekas Mihály Általános Iskola és Gimnázium csapata állhatott a dobogó legfelső fokára az Egyesült Államok fővárosában.
A különböző országokból érkező diákokat közös csapatokba sorsolták, így másokkal közösen dolgozva kellett feladatokat megoldaniuk, ami egy nagy, globális kihíváshoz kapcsolódott. Az idei kihívás az volt, hogy tiszta ivóvízhez biztosítsanak hozzáférést, ami egy szimbolikus golyógyűjtő feladatban jelent meg, amit az épített robotokkal kellett kivitelezni.
A versenyre Magyarországról már korábban neveztek a balatonalmádi Magyar-Angol Tannyelvű Gimnázium és Kollégium robotépítői, a fazekasos diákok így Team Europe név alatt indulhattak Európát képviselve. Ezzel Magyarország lett az egyetlen európai ország, amit két csapat is képviselte a versenyen.
A Fazekasban 2003 óta működik robotépítő szakkör RoboTeam néven, több helyezést is elértek már versenyeken, de legtöbbször Lego-ból építkeztek. Washingtonban viszont a szervezők által biztosított alapanyagokból kellett dolgozniuk.
(444.hu)
Kapcsolódó cikkek
- Különdíjjal tért haza a magyar csapat a Women Startup Competition Europe Londoni döntőjéből
- Miért fejlesztenek az emberek robotokat?
- A UR+ lett 2017 legjobbja
- Ipar 5.0 – Az emberi érintés visszatér
- Egy robot az új kollégád – és Te vagy a főnök
- A befektetés a fő motiváció a Blastoff mezőnyében
- Látássérült emberek életét könnyítő magyar app jutott ki a Microsoft világversenyére
- Újabb falakat döntenek le fiatal innovátorok ötleteikkel
- MI és a Robot
- Nemzetközi verseny a kiberbiztonsági szakma fiataljainak
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Sony World Photography Awards 2024 – kihirdették a nyerteseket
A World Photography Organisation egy különleges gálaünnepségen Londonban kihirdette a Sony World Photography Awards 2024. évi nyerteseit. Az immár 17. éve megrendezett díjátadó ünnepség napjaink legjobb fotográfiai alkotásait mutatja be, valamint az elmúlt év legközkedveltebb képeit és történeteit díjazza. A győztes, döntős és shortlistre került képek április 19-től láthatók a Sony World Photography Awards 2024 kiállításon a londoni Somerset House-ban.
Kiberbiztonsági útmutató készült a magyar kkv-knak
A magyar kisvállalkozásokat támogató kiberbiztonsági kézikönyvet mutatott be az Európai Innovációs és Technológiai Intézettel (EIT Digital), a Nemzetközi Digitális Alapítvánnyal (Global Digital Foundation) együttműködve a Huawei Technologies.
A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének
A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.
Ünnepel a Samsung Galaxy Team európai sportolói csapata
Már csak 100 nap, és elkezdődnek a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpia játékok. Ez alkalomból a Samsung, az esemény nemzetközi partnereként bejelenti eddigi legnagyobb létszámú sportolói csapatát. A vállalat idén összesen 57, köztük 44 európai Team Galaxy versenyzőt támogat – olyan sportolókat, akik a játékok során országukat képviselik –, hogy az olimpián is kihozhassák magukból a bennük rejlő lehetőségeket.
Új szintet léphet az MI-forradalom az adatközpontokban
Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként a Schneider Electric leányvállalata, az AVEVA digitális iker platformját összekapcsolják az NVIDIA Omniverse megoldásával, egységes környezetet biztosítva a virtuális szimulációhoz és az együttműködéshez.