Világszerte egyedülálló beszédfelismerő rendszer fejlesztésére kerül sor a Nextent Informatika Zrt. vezetésével

forrás: Prím Online, 2017. július 31. 12:54

A Nextent Informatika Zrt. a Széchenyi 2020  „K+F versenyképességi és kiválósági együttműködések” (GINOP 2.2.1) című felhívásra benyújtott pályázatával 607,63 millió forint vissza nem térítendő európai uniós támogatásban részesült. 

A projekt célja a magyar call centerek számára készült hangbányászati rendszer nemzetköziesítése intonált kifejezések azonosítására alkalmas technológia kifejlesztésével. A megvalósításban részt vesz az Xdroid Kft., a SCI-Hálózat Zrt., és a Szegedi Tudományegyetem is. 

 

A konzorciumvezető Nextent egy 100 százalékban magyar tulajdonban lévő informatikai fejlesztő, tanácsadó és rendszerintegrátor cég, mely megalapításának célja a telekommunikációs szektor informatikai igényeinek kielégítése volt. Főbb tevékenységi területei az üzleti döntéstámogatás, adattárház és egyedi rendszerfejlesztés, energiamenedzsment- és felhő alapú szolgáltatások, valamint az adat-, hang- és szövegbányászaton alapuló mesterséges intelligencia megoldások biztosítása. A folyamatos kutatás-fejlesztésnek köszönhetően a cég a hazai hangbányászati megoldások vezető szállítójává vált.

 

Mivel a jelenlegi beszédfelismerő technológiák a beszélt nyelvek mindössze 20-25 százalékát fedik le, illetve nem képesek megbirkózni a speciális kiejtéssel, ritka kifejezésekkel, rosszabb beszédminőséggel sem, így jelen projekt célja egy olyan új, nyelvi modell nélküli technológia kifejlesztése, melynek segítségével az összes nyelv elérhetővé válik, egyszerűen felismeri a rosszul intonált beszédet, és különbséget tud tenni az azonos tartalmú, de különböző intonációjú kifejezések között. 

 

A projekt az alábbi telephelyeken valósul meg: a Nextent kutató-fejlesztő laboratóriumaként működő miskolci telephelyén, a SCI-Hálózat jobbágyi fióktelepén, az Xdroid szegedi kutatási központjában, illetve az SZTE Bölcsészettudományi Karán. A projekten egy országosan és világszinten is elismert szakmai csapat dolgozik. A több mint 20 fős kutató csapatban találhatóak mesterséges intelligencia, beszédtechnológiai szakértők, nyelvészek, fonológusok, és az üzleti életben valós termékfejlesztési sikereket elért szakemberek is.

 

A projekt befejezésének tervezett időpontja: 2020.12.31.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Energiatakarékosság az ASUSTOR-ral!

Az áramszámlák világszerte meredeken nőnek, ASUSTOR NAS viszont segít abban, hogy adataid elérhetők legyenek és pénzt takaríts meg.

2024. március 27. 11:40

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05