Több mint 1 GBPS sebességgel hasított a mobilnet Észak-Amerikában

forrás: Prím Online, 2017. augusztus 23. 07:15

Közös tesztjében a Verizon, az Ericsson és a Qualcomm túllépte a gigabites sebességhatárt. A három vállalat egy Ericsson laborteszt során elsőként ért el kereskedelmi telefonchip és hálózati infrastruktúrával az 1,07 Gbps (gigabit/másodperc) letöltési sebességet a Qualcomm Snapdragon X20 LTE modemjével. 

Az 1,07 Gbps mérföldkő elérése az Ericsson legutóbbi, Licenccel segített hozzáférést (LAA) támogató Gigabit LTE technológiával kapcsolatos bejelentésére épít. A teszt egyben a spektrumhatékonyság új szintjét is jelenti a kereskedelmi hálózatok és eszközök terén, hiszen az 1,07 Gbps sebességet mindössze három 20 MHz-es FDD spektrumú vivővel érték el, ami a spektrumhatékonyság új szintjét képviseli a kereskedelmi hálózatok és eszközök esetében. Az eredmények nyomán széles körben biztosíthatóvá válik a gigabites felhasználói élmény, és új vezeték nélküli fejlesztések kerülnek karnyújtásnyi távolságba.

 

Teszt során a 1,07 Gbps sebességet 12 egyidejű LTE streammel érték el: ezzel a megoldással akár 20 százalékos adatátviteli csúcssebesség és kapacitás növekedés is elérhető az átlagos átviteli sebességek egyidejű javulása mellett. Ezeknek a sebességeknek az elérése az Ericsson rádiórendszerének és LTE szoftverének, valamint a Snapdragon X20 LTE modemen alapuló mobil teszteszköznek köszönhető. 

 

 

A laboratóriumban az 1,07 Gbps sebességeket kizárólag engedélyezett frekvenciasáv kombinációk használatával érték el az alábbi konfigurációban: 

  • 12 LTE stream, 3 FDD sáv aggregációjával
  • Vivőnként 4x4 MIMO (multiple in, multiple out), amely több antennát használ a bázisállomáson és a mobilkészüléken az adatsebességek optimalizálásához
  • 256 QAM vivőnként, ami lehetővé teszi, hogy a hálózat és a mobileszközök nagyobb mennyiségű információt cseréljenek, több adatbitet továbbítsanak az egyes adások során, és így jelentős mértékben gyorsuljon az adatátviteli sebesség

 

Fredrik Jejdling, az Ericsson üzleti hálózatok üzletág vezetője elmondta: „Az Ericsson az ágazat többi szereplőjével együtt azon dolgozik, hogy a végfelhasználói élmény egyre jobb legyen. Ehhez járulnak hozzá a nagyobb spektrumhatékonyság mellett megvalósuló új LTE funkciók és fejlesztések is. Az 1,07 Gbps sebesség elérése óriási lépés az 5G felé vezető úton.”  

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program

A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.

2024. március 28. 11:50

Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 10:01

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05