Az iLex és az IBM Cloud magyarul beszélő, jogi területen bevethető chatbotot mutatott be
A projekt részeként bemutatták a cég Lexi névre hallgató, mesterséges intelligencia alapú oktatási eszközét. Lexi egy olyan chatbot, amely magyarul válaszol polgárjogi kérdésekre, a feladata pedig jelenleg az, hogy demonstrálja, minként lehet használni a kognitív technológiákat a jog területén. A tanfolyam előrehaladtával nemcsak a diákok, de Lexi tudása is bővül, hiszen a chatbot a használat során folyamatosan tanul, így egyre bonyolultabb kérdésekre tud válaszolni.
Az iLex a chatbotot az IBM Cloud segítségével építette, amely nemcsak tárhelyet, de fejlesztői környezetet is biztosított a kognitív rendszer számára. Lexit egyelőre az egyetemi előadókban használják, de az iLex tervei szerint hamarosan a cég oldalán is válaszolni fog a látogatók kérdéseire. Szakmai fejlődésén egy egész csapat dolgozik, közöttük az iLex jogi szakemberei valamint a Pécsi Tudományegyetem és a Budapesti Gazdasági Egyetem tanárai és diákjai. A cég arra számít, hogy Lexi egy éven belül 1,8 millió jogi kérdést tud majd megválaszolni chatüzenet vagy online beszélgetés formájában.
„Az IBM nemcsak infrastruktúrát adott nekünk, de kognitív szolgáltatásaihoz is elérést biztosított, így tudtuk felépíteni ezt a hihetetlenül okos és intuitívan „gondolkodó” chatbotot” – mondta Ritter Marianna, az iLex vezérigazgatója. „A gépi tanulás megváltoztat mindent, amit eddig az ügyfelekkel való kapcsolattartásról gondoltunk. Lexi csak az első lépés a hosszú úton, mi pedig már olyan rendszereken gondolkodunk, amelyek a mesterséges intelligenciát használva ennél is összetettebb jogi tanácsadásra képesek.”
Kapcsolódó cikkek
- Az Oracle OpenWorld 2017 konferencián újabb megoldásokat mutattak be
- Foglalja le jegyét üzenetben egy chatbotnál, a KLM Messengeren keresztül!
- Még izgalmasabb meccsnapok elé nézhetnek a szurkolók az FC Barcelona Viber chatbotján keresztül
- Chatbotom van, és nem félek használni!
- Mesterséges intelligenciával toboroz tehetséges fiatalokat a MOL
- Oracle: az ügyintézés is egyre inkább a virtuális valóságban történik
- Leáldozott a mobilappok kora?
- A magyar DO-Q-MENT az IBM Cloud segítségével fejleszti archiválási szolgáltatásait
- Virtuális valóság, chatbotok és mesterséges intelligencia
- Játékokkal és új funkciókkal bővült a Telenor chatbotja
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Fényes jövő vár idén az adatközponti szektorra
Saját átalakulási folyamaton megy keresztül az adatközpontok piaca, amely magába foglalja a legmodernebb technológiák használatát a műveletek és az erőforrások elosztásának optimalizálása, valamint a biztonsági protokollok javítása érdekében.
A Philips Monitors E1 terméksorozat három új, többcélú modellel bővül
A Philips Monitors E1 sorozata ebben a hónapban három új modellel bővül. Az irodai felhasználók és távmunkában dolgozók számára szükséges összes alapvető funkcióval ellátott új modellek segítenek a felhasználóknak a kapcsolattartásban és növelik a termelékenységüket, mindezt versenyképes áron.
Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program
A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.