A karácsonyi vásárlás – meghitt pillantok vagy őrültek háza?

forrás: Prím Online, 2017. december 12. 16:13

A PayPal online fizetési szolgáltató nemzetközi felmérést* készített arról, hogy miként viszonyulnak az európai fogyasztók a karácsonyi ajándékvásárlással járó kényelmetlenségekhez. A felmérés tíz országban, köztük Magyarországon, több mint 10.000 válaszadó megkérdezésével készült. 

A PayPal és Kantar Millward Brown kutatása szerint, a bolti vásárlással járó kellemetlenségekben 10-ből 8 európai érintett, és az ünnepek közeledtével párhuzamosan a frusztráció szintje folyamatosan nő. A magyarok is sokat nyugtalankodnak az ajándékozás miatt, közel ötödünk aggódik, hogy nem fogja tudni beszerezni a megfelelő meglepetést. Létezik gyógyír a karácsony lázra? Kiderül a kutatásból!

  • Tízből kilenc magyart ér valamilyen kellemetlenség a karácsonyi ajándékvásárlás során
  • 22% amiatt aggódik, hogy az ajándék nem tetszik majd a megajándékozottnak
  • 28% pedig attól fél, hogy többet költ majd ajándékokra, mint amit előre eltervezett

 

Szeretjük a karácsonyt, de a karácsonyi vásárlást nem mindig

Az ünnepeket a legtöbb európai varázslatos és örömteli időszaknak tartja, azonban az ajándékozás úgy tűnik sok kellemetlenséggel is járhat. Amellett, hogy tízből kilenc magyart ér valamilyen kellemetlenség a karácsonyi ajándékvásárlás során a felmérés szerint honfitársaink 17%-a tartósan idegeskedik a megfelelő meglepetések beszerzése miatt.  Körülbelül egy negyedük (26%) elsősorban azért aggódik, hogy nem fogja megtalálni a megfelelő ajándékot, 22% pedig attól fél, hogy az ajándék nem tetszik majd a megajándékozott személynek. Ugyancsak jelentős azoknak az aránya, akik az ajándékokra szánt költségkeret túllépése miatt idegeskednek (28%), vagy  éppen amiatt, hogy csak az utolsó pillanatban találnak rá a tökéletes meglepetésre (28%). 

 

A megkérdezettek szerint a karácsony fényét a forgalmi dugók és az általános zsúfoltság is beárnyékolhatják, bár az európai válaszadók nagy része (64%) úgy vélekedett, hogy ezek elkerülhetetlen velejárói az ünnepeknek. Az kellemetlenségeket a környező országok lakossága is hasonlóan éli meg, a csehek 25%-a, a lengyelek 30%-a említett valamilyen ajándékvásárláshoz kapcsolódó bosszúságot.

 

 

A karácsonyi lázra gyógyír az internet

Érezte már úgy az ünnepi előkészületek során, hogy a teendők listája sosem ér véget? Tervezés, vásárlás, főzés, meghívások, látogatások és még sorolhatnánk. A vásárlást, azonban talán ki lehet húzni a listáról. Hogy hogyan? A kutatásból kiderült, hogy tízből hat európai szerint a karácsonyi ajándékok online megrendelésével a vásárlás sokkal kevesebb bosszúsággal jár, ráadásul 70% szerint így kedvezőbb áron lehet egyes termékekhez hozzájutni. A helyzet Magyarországon is hasonló: a válaszadók 66%-a gondolja úgy, hogy az online vásárlással sokkal kellemesebb élmény az ajándékvadászat. A magyar fogyasztók ugyanakkor az internetes vásárlás számos további előnyét is kiemelték, mint például a zsúfolt üzletek elkerülésének lehetősége (87%), az időmegtakarítás (80%) és a külföldről történő vásárlás a legjobb árakon (67%).

 

"Az ünnepek alatt és a karácsonyi ajándékozás során az online vásárlás minden előnye fokozottan érvényesül. Számomra ez az egyetlen útja annak, hogy elkerülhessem a hosszú sorokat és az ingerült emberekkel tömött bevásárlóközpontoktat. Mindettől néhány kattintás segítségével megkímélhetjük magunkat, így több idő jut a családdal töltött békés pillanatokra” - mondta el Matt Komorowski, a PayPal észak- és közép-európai régióért felelős ügyvezető igazgatója.

 

______________

* A Christmas Shopping Inconveniences című reprezentatív kutatást a PayPal megbízásából készítette a Kantar Millward Brown nemzetközi piackutató intézet. Az online felmérés 2017 novemberében készült 10 országban (Spanyolország, Oroszország, Olaszország, Franciaország, Lengyelország, Csehország, Görögország, Magyarország, Svédország és Hollandia) olyan 18 és 65 év közötti személyek megkérdezésével, akik vásárolnak ajándékot.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05