Elkészült az Elektronikus Fizetési Szolgáltatók Szövetsége Etikai Kódexe
A pénzügyi tranzakciók digitalizálásával párhuzamosan szükséges olyan szabályokat teremteni, amelyek a lakosságot, a felhasználókat és a szolgáltatókat is védi, ezért a tavaly áprilisban létrehozott készpénzkímélő elektronikus fizetési szolgáltatást nyújtó társaságok szakmai szervezete az Elektronikus Fizetési Szolgáltatók Szövetsége (EFISZ) megalkotta az Elektronikus Fizetési Szolgáltatók Szövetsége Etikai Kódexét (EFISZ Etikai Kódex).
Magyarországon az elektronikus és mobilfizetési szolgáltatások rohamos fejlődésnek indultak, ezért az önállóan szerveződött Elektronikus Fizetési Szolgáltatók Szövetsége a tagjai számára, a követendő vagy elkerülendő magatartásnormákat, szabályokat, viselkedési elemeket felvázoló Etikai Kódexet hozott létre és fogadott el az EFISZ 2018. január 22-i közgyűlésén.
A közgyűlés által elfogadott Etikai Kódex tartalmazza az etikai alapelveket és lefekteti az Elektronikus Fizetési Szolgáltatók Szövetsége tagjainak szolgáltatásival és működéseivel összefüggő alapvető etikus normákat. A Kódex alapján létrehozásra kerül az alapítók által delegált tagokból álló EFISZ Etikai Bizottság is, amely az etikai ügyekben hivatalból, vagy etikai panasz kérelem alapján eljár, illetve az etikai szempontból vitás kérdésekben elvi etikai állásfoglalást ad ki.
Az EFISZ Etikai Kódex azzal a céllal készült, hogy a Magyarországon elektronikus fizetési szolgáltatást nyújtók szakmai - etikai normagyűjteményeként szolgáljon, és alkalmazásával megvalósuljon a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény preambulumában is elismert szakmai önszabályozás. Támogatja a Kódex a bizalom és együttműködés erősítését a szolgáltatók között, valamint a szolgáltatók és a fogyasztók között, és a jogszabályalkotók irányába egyaránt, annak érdekében, hogy megfelelő és arányos jogi keretrendszer alakulhasson ki.
„A közgyűlésünk által elfogadott Etikai Kódex támogatni kívánja a hatékony együttműködést a szolgáltatók között, segítve az egységes és kiszámítható kommunikációt a szolgáltatók és a fogyasztók között, illetve a jogszabályalkotók irányába is. A Kódexben foglalt deklarált magatartási normarendszerrel egyik kiemelt célunk, hogy kialakuljon egy megfelelő és arányos jogi keretrendszer, amely hozzájárulhat ahhoz, hogy megerősödjön az elektronikus fizetési szolgáltatásokhoz fűződő közbizalom is” - nyilatkozta Veres Mihály az EFISZ elnöke.
Kapcsolódó cikkek
- A Cellum Global befektetési megállapodást írt alá az indonéz Telkommal
- Jó döntés volt a Simple alkalmazás és a SimplePay összekapcsolása
- A Cellum és a TransferTo együttműködésében új funkciókkal bővülhetnek a mobiltárcák
- A karácsonyi vásárlás – meghitt pillantok vagy őrültek háza?
- Decemberre ismét nagy újítással készült az OTP Mobil
- Egyre többen használják fizetésre a mobiljukat
- Egyre több autópálya matricát vásárolunk alkalmazáson és interneten keresztül
- A Cellum és a Telkom stratégiai együttműködést jelentett be
- Együttműködési megállapodást kötött az EFISZ és a Hiventures
- Simple: mobilfizetés mindenkinek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program
A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.