Kézikönyv a mesterséges intelligenciához

forrás: Prím Online, 2018. március 26. 13:09

Az Accenture mesterséges intelligencia területével foglalkozó szakértőinek új könyve választ ad a kérdésre, hogyan fogja meghatározni az emberek és gépek közötti „kollaboratív intelligencia” az üzleti tevékenységek jövőjét.

Az Accenture két szakértőjének új könyve szerint a mesterséges intelligencia (AI) valódi erőssége abban rejlik, hogy lehetővé teszi a vezetők számára, hogy felismerjék és újragondolják szervezetüket az ember-gép együttműködés révén, amely teljes iparágakat és üzleti folyamatokat fog átformálni. A könyv részletesen bemutatja, hogy a vezetők miként használhatják a mesterséges intelligencia új szabályait, hogy fejlődést érjenek el a magas szintű innováció és profitabilitás terén.

 

Ember + gép: a munka újragondolása a mesterséges intelligencia korában

 

A két szerző – Paul Daugherty, az Accenture technológiai és innovációs igazgatója, valamint Jim Wilson, az Accenture Research informatikai és üzleti kutatási igazgatója – tapasztalatai és 1500 szervezet bevonásával végzett kvantitatív és kvalitatív kutatás alapján a tanulmány cáfolja azt a széles körben elterjedt tévhitet, hogy a mesterséges intelligencián alapuló rendszerek előbb utóbb minden iparágban helyettesíteni fogják az embereket. A szerzők szerint ez igaz lesz ugyan néhány munkakör esetében, ahol az AI révén automatizálják a feladatokat, de a mesterséges intelligencia nagyrészben kiegészít, nem pedig helyettesíti majd az emberi képességeket. 

 

Paul Daugherty, az Accenture technológiai és innovációs igazgatója

 

„A kutatásunk azt mutatja, hogy a mesterséges intelligencia erősségeinek teljes kiaknázásához az üzleti vezetőknek ’kollaboratív intelligenciára’ (collaborative intelligence) kell változtatniuk a munkatársak és gépek közötti kapcsolatot” – nyilatkozta Daugherty. „Más szóval a mesterséges intelligencia nem arról szól, hogy ’mesterséges’ szuperembereket hozzunk létre, hanem azt, hogy a technológiát állítsuk az emberek szolgálatába, akik így képesek lesznek gyorsabban tanulni és ezáltal többet elérni. Tehát az embereket ruházzuk fel ’szuperképességekkel’!”

 

Az emberek és gépek együttműködése megnyitja az utat a szerzők által az üzleti átalakulás „harmadik hullámának” nevezett trend előtt (az első, a Henry Ford által bevezetett hullám a folyamatok szabványosításáról szólt, a második a 90-es évek végén tetőzött üzleti folyamatok újratervezésének mozgalmával). A harmadik hullám létrehozza azt, amit a szerzők „hiányzó középnek” (missing middle) neveznek: egy dinamikus és változatos teret, amelyben az emberek és a gépek úgy működnek együtt az üzleti teljesítmény növelésének érdekében, hogy az emberek maximálisan kihasználják az AI előnyeit, a gépek pedig a fejlettebb képességeket biztosítanak az emberek számára.

 

„Az AI üzleti életre gyakorolt hatása óriási és egyre nagyobb kihívást jelent” – nyilatkozta Wilson. „Annak érdekében, hogy segítsünk a vezetőknek újragondolni az üzleti folyamatokat és rámutatni arra, hogy miként lehet a legtöbb hasznot kihozni a mesterséges intelligencia erősségéből, kidolgoztunk egy ‘MELDS’ nevű keretrendszert. Ez öt alapvető folyamatot foglal magában: Mindset (Szemlélet), Enterprise (Vállalkozás), Leadership (Vezetés), Data (Adatok) és Skills (Képességek).”

 

Paul Daugherty, az Accenture technológiai és innovációs igazgatójaJim Wilson, az Accenture kutatási részlegének igazgatója

 

A könyv három teljesen új munkakörtípust is azonosít a „hiányzó közép” esetében, amely a mesterséges intelligencia sikeres és megfelelő bevezetéséhez szükséges: 

  • Oktatók, akik megtanítják a mesterséges intelligencián alapuló rendszerek működését, segítenek a természetes beszédet feldolgozó és a nyelvi fordítást végző programoknak, hogy kevesebb hibát ejtsenek, és megtanítják a AI algoritmusoknak, hogyan utánozzák az emberi viselkedést.
  • Értelmezők, akik a műszakiak és üzleti vezetők között helyezkednek el, segítenek megértetni és elmagyarázni a nem műszaki szakembereknek az összetett algoritmusok belső működését.
  • Fenntartók, akik mesterséges intelligencián alapuló rendszerek megfelelő működéséért felelősek, kiszolgálják az embereket, könnyítik a munkájukat és mindennapi életüket.

 

A “Human + Machine: Reimagining Work in the Age of AI” című könyv már elérhető az amazon.com online áruházban.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Energiatakarékosság az ASUSTOR-ral!

Az áramszámlák világszerte meredeken nőnek, ASUSTOR NAS viszont segít abban, hogy adataid elérhetők legyenek és pénzt takaríts meg.

2024. március 27. 11:40

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05