Sikerrel zárult a III. Digitális Témahét
A korábbi évekhez hasonlóan, idén is nagy érdeklődés mellett zajlott 2018. április 9-13. között a Digitális Témahét.
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által a tanév rendjében is meghirdetett - a 2015/2016. tanév óta minden tanévben megrendezett – Digitális Témahét keretében a jelentkező köznevelési intézmények mini projektek formájában, digitális pedagógiai eszközök segítségével dolgoztak fel egy-egy szabadon választott témát a tanóráikon, legalább egy napon, de akár egy héten keresztül. Idén közel 7 ezer pedagógus és 120 ezer tanuló vett részt a Digitális Pedagógiai Módszertani Központ (DPMK) szervezésében és az Informatikai Vállalkozók Szövetségének (IVSZ) közreműködésével lezajlott Digitális Témahét projektjeiben.
A Digitális Témahét az idei tanévben kiemelt figyelmet fordított a médiatudatosságra, a digitális gyermekvédelemre és a közgyűjtemények digitális tartalmainak nevelésben, oktatásban történő megjelenítésére. A 920 regisztrált iskola a 2017/2018. tanévben közel 3000 projektet valósított meg.
Az eddig feldolgozott adatok alapján az intézmények érdeklődése, vállalkozókedve is növekedett.
A 2018-as Digitális Témahéten:
- az egy iskolára eső projektek száma növekedett (3,22),
- minden eddiginél több, az iskolák felkészülését támogató webináriumra került sor,
- az eddigi legnagyobb számú határon túli intézmény (25) csatlakozásával minden szomszédos ország képviseltette magát a programban,
- idén először a közgyűjtemények is csatlakoztak a kezdeményezéshez,
- a program témái közt megjelent Magyarország Digitális Gyermekvédelmi Stratégiája (DGYS) és annak kiemelt területei,
- minden eddiginél nagyobb arányban (35%-kal) nőtt a programban résztvevő iskolák pedagógusainak egymást támogató szakmai közössége a Facebookon,
- a Témahét projektíró és projektmegvalósító pályázatán számos különdíj is kiosztásra kerül a pedagógusok és intézmények számára,
- nagy sikerrel zajlott le a Digitális Témahét multi-flashmob is, amelyen 77 iskola sok ezer diákja vett részt.
A Digitális Témahét 2018 az EFOP-3.2.15–VEKOP-17-2017-00001 A köznevelés keretrendszeréhez kapcsolódó mérési-értékelési és digitális fejlesztések, innovatív oktatásszervezési eljárások kialakítása, megújítása c. projekt keretében, a Széchenyi 2020 Program támogatásával, valamint az Emberi Erőforrások Minisztérium támogatásával valósult meg.
További részletek a digitalistemahet.hu oldalon.
Kapcsolódó cikkek
- Tanul a gyerek, ha játszik
- Idén újra csatlakozott a Safer Internet Program a Digitális Témahéthez
- A vloggerek és a fogyasztók felelősségéről tartott kerekasztalt a Vodafone
- Javában zajlik a III. Digitális Témahét
- A Morgan Stanley támogatja az Európai Lányok Matematikai Olimpiáján induló magyar csapatot
- Óriási az érdeklődés az idei Digitális Témahét iránt
- Összefogás a gyerekek digitális oktatásáért
- Ingyenes hozzáférés a Minecraft oktatási verziójához
- A Vodafone és a Huawei a mérnökképzést támogatja az Óbudai Egyetemen
- Új specializáció az ELTE Informatikai Karán
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének
A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.
Ünnepel a Samsung Galaxy Team európai sportolói csapata
Már csak 100 nap, és elkezdődnek a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpia játékok. Ez alkalomból a Samsung, az esemény nemzetközi partnereként bejelenti eddigi legnagyobb létszámú sportolói csapatát. A vállalat idén összesen 57, köztük 44 európai Team Galaxy versenyzőt támogat – olyan sportolókat, akik a játékok során országukat képviselik –, hogy az olimpián is kihozhassák magukból a bennük rejlő lehetőségeket.
Új szintet léphet az MI-forradalom az adatközpontokban
Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként a Schneider Electric leányvállalata, az AVEVA digitális iker platformját összekapcsolják az NVIDIA Omniverse megoldásával, egységes környezetet biztosítva a virtuális szimulációhoz és az együttműködéshez.
Nem érdemes otthon őrizgetni a régi mobilokat
Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra felhasználható lenne, miközben a bennük lévő akkumulátor évek alatt akár tűzveszélyessé is válhat. Most a használt mobilok akár 30 000 Ft-ot is érhetnek a Yettelnél.
Világdöntőben az ELTE programozói
A kontinensviadal bronzérmeseként az Informatikai Kar csapata képviselheti hazánkat az ICPC programozói versenyen 2024 szeptemberében Kazahsztánban.