Itthon is kopogtat a tévézés jövője: az OTT az ingyenes földfelszíni televízióval lehet nyerő páros

forrás: Prím Online, 2018. május 9. 16:25

A hagyományos televíziózás esetében általánosan igaz, hogy a nézők csak az elérhető csatornáik töredékét követik. Az ingyenes földfelszíni televíziózás és a távközlési infrastruktúrától különváló Over-the-top (OTT) szolgáltatások kombinációja olyan megoldást eredményez, amely ötvözi az újgenerációs igényeket a hagyományos televíziózás előnyeivel, miközben megvalósul a fogyasztók álma: a néző csak az általa kiválasztott, értékes tartalomért fizet – hívta fel a figyelmet Dóbé Sándor, az Antenna Hungária stratégiai igazgatója a Media Hungary konferencián.

Az internet és az online technológiák előretörése folyamatosan írja át a televíziózás korábbi kereteit. Az egyedi-, exkluzív-, vagy rétegtartalmakat kereső, interaktív és játékos megszólítást igénylő millenniumi generáció (2000 után születettek) tartalomfogyasztásában a távközlési infrastruktúrától különváló Over-the-top (OTT) szolgáltatások veszik át a vezető szerepet, miközben az előfizetők fokozatosan mondják le kábel TV szolgáltatásukat („cord-cutting”). Bár hazánkban utóbbi jelenség még gyerekcipőben jár, az Egyesült Államokban a helyzet egyetlen statisztikával leírható: 2017 első negyedévétől a Netflix előfizetések száma meghaladja a kábel TV előfizetések számát. 

 

Sorozatot online, híreket hagyományos tévén

Míg a minőségi filmek és sorozatok platformfüggetlen elérése OTT szolgáltatásokon keresztül – jellemzően online - biztosított, addig a közérdeklődésre számot tartó tartalmak - hírek, élő sportesemények, rendezvények, show műsorok - követése a hagyományos (lineáris) TV-n megszokott. 

 

„Az jól látszik, hogy utóbbi műsortípusokról a hazai fogyasztók nem szívesen mondanak le, így nehezebben határozzák el magukat a „cord-cutting” mellett. Az ingyenes földfelszíni televíziós szolgáltatás (free-to-air, FTA) igénybevételével azonban megszüntethető az akadály. A FTA minden háztartás számára elérhető szűkebb, ingyenes csatornakínálatot biztosít, mely nem csak tartalmi oldalról, de technológiai oldalról is támogatja a cord-cutting jelenséget” – fogalmazott Dóbé Sándor.

 

Hazánkban a vegyes modell hódíthat

A széles tematikájú, jelentős nézettséggel bíró műsorokat tartalmazó ingyenes csatornakínálat és a tetszés szerint választott OTT szolgáltatás olyan kombinációt eredményez, amelyben a néző csak a kívánt tartalomért fizet. 

 

„Annak érdekében, hogy a földfelszíni televíziós platform az OTT mellett tökéletesen illeszkedjen az újgenerációs igényekhez, az Antenna Hungária nyitott az innovatív megoldásokra. Az AH reagálva a változóban lévő tartalomfogyasztási szokásokra, tavaly év végén mindiGO néven elindította új OTT márkáját, melynek első eleme a MinDig TV Extra előfizetéssel igénybe vehető, 43 csatornát tartalmazó, multiscreen tévézést lehetővé tevő mindiGO TV volt. A fejlesztés második lépcsőjeként került sor a kifejezetten sport tematikára épülő, 12 tematikus élő sportcsatornát és interaktív tartalmakat egyaránt kínáló mindiGO Sport szolgáltatás elindítására” – fűzte hozzá az Antenna Hungária stratégiai igazgatója.

 

Startup program az újgenerációs médiamegoldások serkentése érdekében

Az Antenna Hungária a magyar telekommunikációs szektor meghatározó szereplőjeként továbbra is érdekelt abban, hogy friss, innovatív megoldásokkal lépjen piacra és bővítse portfólióját. A cég éppen ezért AHa! Brain Store néven startup programot indított, mely műsorgyártással, műsorszóró hálózatokkal, multimédiával, vezeték nélküli és felhő alapú megoldásokkal, illetve IT/telekommunikáció, Big Data és IoT területével kapcsolatos innovatív megoldások megvalósítását célozza. Tőkebefektetést, valamint fél éven keresztül folyamatos szakmai támogatást és akcelerációs szolgáltatást nyújtó programra a http://www.ahabrainstore.hu/ felületen lehet jelentkezni 2018. május 31-ig. 

 

Az Antenna Hungária vállalati akszelerációs programja a Drukka Startup Stúdió szakmai koordinációja mellett valósul meg. 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Világdöntőben az ELTE programozói

A kontinensviadal bronzérmeseként az Informatikai Kar csapata képviselheti hazánkat az ICPC programozói versenyen 2024 szeptemberében Kazahsztánban.

2024. április 19. 09:44

Lányok Napja az ELTE Informatikai Karán

Az ELTE Informatikai Kar ismét szeretettel várja az érdeklődőket a Lányok Napjára, ahol bemutatják, milyen izgalmas és kreatív feladatok várnak a jövő informatikusaira, és miért érdemes lányként ezt a pályát választani.

2024. április 18. 19:41

Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését

Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.

2024. április 18. 16:54

Használt autót webshopból?

A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben? 

2024. április 18. 15:28

Megjelent a világ első unalmas telefonja

A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.

2024. április 18. 13:15

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09