A robotika az LG ThinQ stratégiájának kulcseleme
Az LG Electronics megvalósította első tengerentúli befektetését a robotika területén: új partnere, az amerikai Bossa Nova Robotics a kereskedelmi szektorban kínál intelligens robotikai megoldásokat. A nemrégiben létrejött megállapodást a múlt évben számos koreai startup céggel létrehozott együttműködés előzte meg. Az LG az elmúlt 12 hónapban összesen 90 millió amerikai dollárt fektetett robotikai startup vállalatokba.
A Bossa Nova Robotics nemzetközi szinten piacvezető vállalat a valós idejű kiskereskedelmi adatok szolgáltatása terén. Az adatok segítenek a nagyméretű üzletek hatékony üzemeltetésében, hiszen automatizálják a raktárkészlet-adatok gyűjtését és elemzését. A világ legnagyobb kiskereskedelmi cége, a Walmart az elmúlt évben számos üzletben tesztelte a Bossa Nova polcszkennelő robotjait.
A Bossa Nova-befektetést megelőzően az LG négy koreai robotikai vállalatba (Acryl, SG ROBOTICS, Robotics és Robostar) invesztált:
- Az Acrylt a Koreai Tudományos és Technológiai Intézet (Korea Advanced Institute of Science and Technology, KAIST) oktatói alapították hét évvel ezelőtt. A kognitív számítástechnikával foglalkozó vállalat a Jonathan nevű integrált mesterségesintelligencia-platform megalkotója, amely big data és gépi mélytanulás segítségével szövegekben, beszédben és képekben is képes felismerni az emberi érzelmeket és jelentéstartalmakat.
- Az SG ROBOTICS egy olyan startup vállalat, amely viselhető robotokat fejleszt mozgássérültek, többek között lábbénulásban és ideg-izom kapcsolati rendellenességekben szenvedő betegek számára. A céget 2017-ben a “Robots For Better Life”, azaz robotok egy jobb életért mottóval alapították, jelenleg egy viselhető robotikai eszköz kereskedelmi verzióját fejlesztik kifejezetten gyermekek számára. Az SG ROBOTICS WalkON ruhájának viselője bronzérmet nyert a 2016-os, első bionikus olimpián (Cybathlon) és az első fáklyahordó is ezt viselte a 2018-as phjongcshangi paralimpián.
- A Robotis kifejezetten robotikai megoldásokra és oktatórobotokra specializálódott. A cég a komplex robotokban alkalmazott intelligens rendszereiről ismert, de hardveres megoldásokat, például vezérlőegységeket és szenzoros modulokat is fejleszt a robotok programozásához.
- A Robostar egy ipari robotokat gyártó vállalat, melynek célja, hogy komplex robotikai megoldásokat biztosítson a mobil-, kijelző- és autóipar számára.
Ezek a befektetések kiegészítik az LG saját erőfeszítéseit a szolgáltató robotok piacra helyezése terén, ami a jövőben cég növekedésének egyik motorja lehet. Az LG Koreában már letesztelte a robotokat: a phjongcshangi téli olimpia alatt Dél-Korea legnagyobb repterén útbaigazító és takarító robotjaik (Guide Robot, Cleaning Robot) segítették az utasokat. Az idei CES-en az LG három új CLOi koncepciórobotot mutatott be, amelyeket kifejezetten kereskedelmi használatra, nagy forgalmú helyszínekre (például hotelekbe és bevásárlóközpontokba) fejlesztettek ki. Az LG CLOi robotjait a ThinQ márkával — az LG mesterséges intelligenciával ellátott szórakoztatóelektronikai cikkeivel és háztartási készülékeivel – párhuzamosan fejleszti.
„A robotika a ThinQ mesterségesintelligencia-stratégiánk kulcsfontosságú alkotóeleme, így fontos növekedési lehetőség az LG számára” — mondta Kim Sungwook, az LG Electronics nemzetközi innovációs divíziójának alelnöke. „Az LG elkötelezett abban, hogy innovatív partnerekbe történő befektetésekkel, illetve intenzív belső kutatás-fejlesztéssel bővítse robotikai kompetenciáit.”
Kapcsolódó cikkek
- Bemutatta legújabb robotjait az Epson
- Az LG vezetői a ThinQ márkastratégiáról beszélnek az IFA nyitóbeszédében
- A Universal Robots megnyitja az együttműködő automatizációs megoldások új korszakát
- A MiR új mércét állít fel az ipari belső szállításban
- Mobil robotok a jövő gyárának központjában
- Lego robotokat programoznak a Funside School tanulói
- Az LG prémium televíziókat mutatott be Szöulban
- Három új robotot mutat be az LG a 2018-as CES-en
- Elstartolt a jövő innovátorainak bajnoksága
- Az együttműködő robotok gyorsítják a robotika elterjedését
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.