Accenture felmérés az oktatási és vállalati képzési rendszerekről

forrás: Prím Online, 2018. október 11. 08:37

Az Accenture szerint a digitális technológiák gazdasági eredményeit kockáztatják a nem megfelelő oktatási és vállalati képzési rendszerek. Ha nem fogadnak el radikálisan új tanulási módszereket és nem sikerül csökkenteni a képzettségbeli hiányosságokat, akkor elmaradhat az a 11,5 billió dollárnyi GDP-növekedés, amit a következő tíz év során az intelligens technológiákba való befektetés ígér.

 

 

Az  It’s Learning. Just Not As We Know It című jelentés segít a vállalatoknak felmérni a munkavállalók számára megfelelő oktatási stratégiát. A G20 Ifjú Vállalkozók Szövetségével (G20 Young Entrepreneurs’ Alliance -YEA) készült elemzés megmutatja, hogyan fogják az intelligens technológiák megváltoztatni a munkával kapcsolatos feladatokat és azonosítja az ehhez szükséges új készségeket. A jelentés felhívja a figyelmet arra is, hogy az oktatási és vállalati képzési rendszereknek három cselekvési területre kell kiemelt figyelmet fordítaniuk.

 

A 14 országban zajlott kutatás eredményei szerint a dolgozók munkaidejének átlagosan 51 százaléka hatékonyabbá tehető az intelligens technológiák által. A feladatok 38 százaléka automatizálható lehetne, de az eredményesség a munkaköröktől és a földrajzi elhelyezkedéstől is függhet.

 

Az új szakmai tudáskészletek növekvő fontossága 

A jelentés szerint a jövőben a komplex gondolkodás, a kreativitás, a szocio-emocionális intelligencia és az érzékszervi észlelés fontossága szinte minden munkakörben növekszik, amely az intelligens technológiák bevezetésével még tovább nőhet.

 

 

Az Accenture három területen javasol fejlesztéseket a készségválság megoldására: 

  • A tapasztalati tanulás felgyorsítása: a vállalatoknak többféle technikát kell alkalmazniuk, a tervezői gondolkodástól a technológiai munkaköröket segítő szimulációs tréningeszközökön át, a munkahelyi képzésekig és gyakornoki programokig. Az iskoláknak aktív projektalapú és csoportos tanulási lehetőségeket kell biztosítaniuk a diákok számára. Fontos az olyan új technológiák alkalmazása, mint a virtuális valóság és a mesterséges intelligencia, hogy érdekesebbé és személyre szabottá tegyék a tanulást.
  • Az intézmények helyett az egyénekre kell összpontosítani: az oktatási és képzési céloknak – a végzősök száma helyett – a szélesebb körű készségek fejlesztésére kell ösztönözniük mindenkit. A képzéseknek a komplex gondolkodásra, a kreativitásra és a szocio-emocionális intelligenciára kellene fókuszálniuk. 
  • A kiszolgáltatott munkavállalók felkarolása: az idősebb munkavállalók, a kevésbé képzettek, a fizikai munkakörökben és a kisebb vállalkozásokban dolgozók nehezebben találnak munkát, és kevésbé férnek hozzá a képzésekhez. Célzott beavatkozásra van szükség ahhoz, hogy ezeket a munkavállalókat megfelelő képzési- és karrierlehetőségek felé irányítsák. A tanfolyamoknak modulárisabbnak és rugalmasabbnak kell lenniük, hogy alkalmazkodjanak az életvitelükhöz. Az új finanszírozási modelleknek ösztönözniük kell az egész életen át tartó tanulást, például személyes képzési tervek támogatásával.

 

Az elemzéssel kapcsolatos további információkért látogassa meg a https://www.accenture.com/us-en/insights/future-workforce/transforming-learning weboldalt.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program

A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.

2024. március 28. 11:50

Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 10:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05