Autista gyermekek fejlesztését támogatta az Epson karácsonykor
Az autizmus valamely formájában minden hetvenedik ember érintett, a fejlett módszereknek köszönhetően már korai stádiumban felismerhetők a tünetek.
A budapesti Symbo Alapítvány kiscsoportos keretek között végez szociális-kommunikációs fejlesztést, mint az érzelemtanítás, a szorongás és a düh kezelése, valamint a barátkozás. Az Epson Magyarország karácsonykor vizualizációs eszközökkel, egy Epson TW5400-as Full HD házimozi-projektorral és egy L6170-es EcoTank nyomtatóval támogatta a munkájukat, így a gyerekek fejlesztését.
A Symbo Alapítvány számára adományozott Epson TW5400-as Full HD házimozi-projektor a 3LCD technológiának köszönhetően nagy fényerejű és élénk képek megjelenítését teszi lehetővé. Részletgazdag és éles képi világával segíti elő, hogy a látottak maradandó élményt nyújtsanak a gyerekek számára. A projektor egyik nagy előnye, hogy akár a világos nappaliban is jól látható, élvezhető képet vetít, köszönhetően a 2500 lumenes fényerőnek. Az izzócsere nélküli 7500 üzemórás működés és a zökkenőmentes beállítás pedig hosszútávon biztosítja a problémamentes üzemeltetést.
„A fejlesztések során a kognitív tananyagot részben IKT (Információs és kommunikációs technológiai eszközök) eszközök felhasználásával oktatjuk, eddig laptopon vetítettünk prezentációkat, kisfilmeket és filmrészleteket. Hatalmas segítség számunkra, hogy ezután az ismereteket egy projektor segítségével adhatjuk át a gyerekeknek. Biztosak vagyunk benne, hogy sokkal jobban fogják élvezni a nagyobb méretben látható szituációkat és különlegesebb élmény lesz ezáltal számukra az arról való tanulás, ami egyébként nehezen megy nekik. Egy-egy szociális jelenetet megállíthatunk, így a gyerekekkel együtt értelmezhetjük azokat úgy, hogy még pontosabban megfigyelhetik a hétköznapokban gyorsan elillanó részleteket.” – mondta Faragó Melinda, gyógypedagógus, a Symbo Alapítvány társalapítója.
A projektor mellett egy EcoTank nyomtatót is kapott az alapítvány a karácsonyfa alá. Az Epson EcoTank L6170-es készülék a vállalat tintasugaras megoldásainak minden előnyét biztosítja, hiszen kiváló minőségben lehet vele magas nyomatszámot nyomtatni, megbízható és emellett környezetbarát. A kezdőcsomaghoz mellékelt tintamennyiséggel egy átlagos felhasználó akár 3 évre elegendő festéket kap, a kezdőszett akár 14 000 fekete-fehér oldal és 11 200 színes oldal nyomtatását teszi lehetővé. Az alapítványnál különösen nagy az igénybevétel, ám még így is legalább egy évig is kitart majd ez a mennyiség.
„A gyerekek a tanfolyamokhoz kapcsolódó, speciális, sajátkezűleg készített munkafüzetet kapnak, amelyben részben az órán, de többnyire otthon dolgoznak. Az Epson által felajánlott nyomtató segítségével immár helyben tudjuk ezeket a munkafüzeteket elkészíteni. A készülék azért is nagy segítség számunkra, mert a foglalkozásokon sokszor fontos azonnal kinyomtatni egy-egy fotón a megörökített élményt – mostantól már ez lehetséges.” – mondta Farkas Gyöngyi, gyógypedagógus, a Symbo Alapítvány társalapítója.
„Az autizmus valamely formájában minden hetvenedik ember érintett.” – tette hozzá dr. Simó Judit, autizmus szakértő. „Ennek ellenére napjainkban is számos sztereotípia, mitikus elgondolás, bizonytalanság és ellentmondás kíséri. A finomabb diagnosztikai módszereknek és bővülő tudásnak köszönhetően korai életkorban is felismerhetők a tünetek. A korai felismerés és megfelelő kezelés pedig pozitívan befolyásolhatja az érintettek életminőségét. A fejlődési zavar természetének megértése „kulcsot” adhat a család és a szakemberek számára is a gyermek megértéséhez és a segítségnyújtáshoz.”
Az alábbi rövid videó az átadást mutatja be és a gyerekek ismerkedését az új eszközökkel:
Kapcsolódó cikkek
- Nagyméretű képek nyomtatása kiváló minőségben
- Olcsóbb, átláthatóbb nyomtatóüzemeltetés vállalatok számára
- Kreatív alkalmazások, széles választék
- Epson: tintatartályos nyomtatókkal a maximális költséghatékonyságért
- Az Epson a fenntarthatósági munkájáért az EcoVadis arany fokozatát kapta
- Az új Xerox ConnectKey nyomtatókkal növelhető a kreativitás és a termelékenység
- Epson Roadshow és új termékek bemutatója
- A Xerox új, költséghatékony monokróm nyomtatókkal segíti a kkv-k működését
- Minden, ami egy jó meccshez elengedhetetlen
- Az Epson bemutatta új WorkForce Pro WF-C869RDTWF nyomtatóját
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.