Sokan keresik a drágább outdoor karórákat

forrás: Prím Online, 2019. március 15. 13:01

A tavalyi évben a magyarok többsége egyértelműen a szenzorokkal és bluetoothos kapcsolattal rendelkező órákat a választotta a Casio hazai forgalmazója, a Fast Hungary szerint.

„A hölgyek a sportosabb karórák terén a friss, divatos színű változatokat, a férfiak pedig a legkorszerűbb technikával, például a hőmérővel ellátott és fényenergiával működő karórákat keresték” – hívta fel a figyelmet Nagy Sándor, a Casio termékmenedzsere. 

 

A női órák közül a Baby-G kollekció továbbra is nagy népszerűségnek örvendett. Ezen belül is elsősorban azok az órák voltak keresettek, amelyeknél a fehér mellett olyan divatos kiegészítő színek is megjelentek, mint a rozé, vagy a sportruházati kiegészítőknél megszokott élénk, friss színek. Az év második felében bemutatott, bluetoothos lépésszámlálós modellekre (BSA-B100, BGS-100 típuscsalád) is egyre nagyobb kereslet mutatkozott.  A két legnépszerűbb Baby-G a kombinált digitális és analóg kijelzésű rozé számlappal ellátott BSA-B100MF-7AER típusú karóra, valamint a kék számlappal rendelkező BGA-250-7A1ER volt. 

 

 

A Casio legszebb és legragyogóbb női karórakínálatával a Sheen rendelkezik. Az ez alatt a márkanév alatt futó modellek közül az illuminátor hátlapvilágításnak köszönhetően akár koromsötétben is tökéletesen leolvasható SHE-3047SG mellett, a fokozottan karcálló zafír kristályüveges SHE-3511 modell került be a listavezetők közé 2018-ban. Ez azt jelzi, hogy a hölgyek számára is kiemelkedően fontos lett a hozzáadott érték. A férfi karórák terén többféle kategóriáról beszélhetünk. Ezek közül is a legnagyobb kollekciónak az Edifice számít, amelyből továbbra is keresettek az ár&érték arányban kiemelkedő nemesacél tokozású WR-100M vízállóságú alapmodellek, mint például az EFV-100. Dizájnosabb kronográfok közül a fekete, metálkék vagy egyéb kékes árnyalatú számlapok dominálnak. Legnagyobb darabszámban eladott újdonság a hőmérővel felszerelt EFV-C100-as, kombinált analóg digitális kijelzős időmérő lett a tavalyi évben. 

 

 

„Kiemelkedő kereslet mutatkozott a fényenergiával működő, fokozottan karcálló zafírkristály üveggel felszerelt EFS-SXXX modellekre is. Közülük leginkább a sportos, díszvarrásos bőrszíjjal és karbonszálas számlappal ellátott EFS-S520CBL-1A vitte a prímet” – hívta fel a figyelmet a Casio termékmenedzsere. A technikailag magasabb hozzáadott értéket képviselő prémium Edifice termékek közül továbbra is a Tough Solar & Bluetooth EQB-500/501 család tagjaiból fogyott a legtöbb 2018-ban. 

 

 

A G-Shock esetében folytatódnak az elmúlt években megszokott trendek. Az alapmodellek közül továbbra is a fekete, robosztus, nagyméretű modellek dominálnak, mint például az analóg-digitális kombinált kijelzős GA-100-1A1, vagy a Tough Solar/Wave Ceptor GW-7900B-1. Újdonságként a szögletes XXL tokméretű GX-56BB-1 és a Bluetooth-technológiával felszerelt, sportoláshoz kifejezetten alkalmas GBA-800-1 került a legjobbak közé. A fekete után a második legnépszerűbb szín ebben a kategóriában a terepszín, ezt bizonyíja, hogy a GD-120CM-5 is elkelő helyezést ért el a tavalyi rangsorban. 

 

 

Ennek kapcsán érdemes kiemelni a legfiatalabb G-Shock kategóriát, az acél G-STEEL-t. Amely egy elegánsabb darab, azonban a G-Shock DNS-t teljes mértékben magában hordozó, acéllal erősített és díszített modellek közül egy teljesen új célcsoportot tudtak megszólítani, hiszen akár alkalmi viseletre is tökéletesek. „A GST-B100 részlet gazdag, fém alkatrészekkel felépített 3D-s számlapja szemet gyönyörködtető megjelenést kölcsönöz a terméknek, míg a Tough Solar és az okostelefonokhoz történő csatlakozást segítő Bluetooth kimeríti a technológiáért rajongók legfőbb igényeit is” – jegyezte meg a Nagy Sándor. 

 

 

A magasabb árfekvésű, szenzoros (superior) modellek között - akárcsak Európa többi részén - a fokozottan por- és sárálló tokozású Mudmasterek és Rangemanek hódítanak. Ebben a szegmensben az uralkodó szín nem a fekete, hanem a military jellegű zöld és a terepen szintén gyakran előforduló homokszín. „Viszonylagosan magas ára ellenére a csúcstartó továbbra is a GWG-1000-1A3, ami tudását és technológiai felszereltségét ismerve nem is annyira meglepő. Tripla szenzorral, Tough Solar-technolgóiával, Wawe Ceptorral van ellátva, csak, hogy a legfontosabbakat említsük” - emelte ki a szakember. A hasonló kinézetű, duplaszenzoros GG-1000 követi őt a Superior G-SHOCK órák rangsorában és nem sokkal lemaradva a régi motorosnak tekinthető első generációs Rangeman GW-9400 került fel ebben a kategóriában a dobogó harmadik fokára. 

 

A Casio ProTrek karórák közül továbbra is a nagy kijelzős változatok hódítanak. Ez az a méret, amely továbbra is alkalmas a tripla szenzor által mért értékek minél könnyebben leolvasható megjelenítésére. A nagyobb tokméret természetesen nagyobb méretű gombokkal jár együtt, ezért a szenzorok kezelése is jóval egyszerűbb, akár mozgás közben is. Ebben a termékcsaládban bemutatkozott a tavalyi évben egy újdonság is, a PRW-3510Y-8, amely zöld katonai szíjjal került forgalomba, ami csak tovább erősítette a termék outdoor jellegét.

 

A retró órák között továbbra is csúcstartónak számít a ráncfelvarráson átesett, klasszikus, négyzetes tok formájú A168. „Az új széria tükröződő üvege és a fém részek magas fényű polírozása még jobban vonzzák a tekinteteteket. Az ezüst és az arany mellett a rozé továbbra is az egyik legkedveltebb színnek tekinthető a divat kiegészítők piacán” – tette hozzá Nagy Sándor. 

Kütyük ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Kutatás: a közösségi média böngészése több órát vesz el az alvásból

Naponta három és fél órát töltenek közösségi média-oldalakon lefekvés előtt egy felmérés szerint az amerikai válaszadók, gyakran az alvás rovására. A rossz alvásban sok tényező játszhat szerepet, azonban a probléma széles körű: a Huawei és az Ipsos tavalyi kutatása szerint a megkérdezettek 35 százaléka szenved alvási nehézséggel, és ugyanennyien szeretnének változtatni rajta. Idén március 15-én tartják az Alvás világnapját, hogy felhívják a figyelmet az alvás fontosságára, az alvászavarok okozta problémákra és a megoldásukra. Ez utóbbihoz a viselhető okoseszközök alvásfigyelő funkciója nagy segítséget nyújthat, amelyek a részletes elemzés mellett javaslatokat is adhatnak a minőségi alváshoz.

2024. március 11. 17:43

2024-ben 75 iF Design Díjat nyert el a Samsung

A Samsung összesen 75 díjat nyert a rangos német, nemzetközileg is elismert International Forum (iF) Design 2024 dizájnversenyen. A vállalat két Arany Díjban részesült – a Samsung OLED TV (S95C), valamint a Galaxy Z Flip5 Maison Margiela kiadása*  kapta meg az elismerést. A Samsung televíziók, okostelefonok és egyéb készülékei mind a 9 kategóriában –, beleértve a Termék és Felhasználói élményt is – díjat érdemeltek. 

2024. március 4. 14:37

Elképesztő! Így üldözi Max Verstappent a világ leggyorsabb drónkamerája

Max Verstappen már teszteli az Oracle Red Bull Racing legújabb modelljét, a 2024-2025-ös Formula-1 versenynaptárra fejlesztett RB20-at – de nemcsak a kiváló pilóta, hanem a médiacsapat is készül az új szezonra. Ralph „Shaggy” Hogenbirk, a Dutch Drone Gods tervezője és drónpilótája egyedi építésű modelljével csatlakozott egy körre a silverstone-i pályán.

2024. március 1. 10:10

A Galaxy Buds széria legújabb frissítése magával ragadó, intelligens hangzást kínál

A Samsung közelmúltban megjelent Galaxy S24 termékcsaládja a Galaxy AI erejével új lehetőségeket teremtett a kultúrák közötti kapcsolatteremtésre. A biztonságos, készülékeken elérhető mesterséges intelligenciával a felhasználók jelenleg 13 nyelven hidalhatják át a kommunikáció során felmerülő nyelvi akadályokat. A Galaxy Buds fülhallgatókat érintő legújabb frissítések még zökkenőmentesebbé tehetik ezen okosfunkciók használatát.

2024. február 29. 14:28

Az alvásfigyelést, a vérnyomásmérést és a mentális egészséget helyezi fejlesztései fókuszába idén a Huawei

Prémium kategóriás zászlóshajó termékeivel jelentkezik a Huawei fogyasztói üzletága az idei barcelonai Mobil Világkongresszuson (MWC). Olyan, nagy érdeklődésre számot tartó, a divatot és csúcstechnológát ötvöző terméket mutatnak be, mint a HUAWEI Mate 60 RS ULTIMATE DESIGN okostelefon, a HUAWEI FreeClip vezeték nélküli fülhallgató és a HUAWEI WATCH GT 4 okosóra. A Huawei tavaly megszilárdította pozícióját a viselhető prémium okoseszközök piacán: 2023 végére több mint 150 millió okosórát szállított le. A vállalat tovább növeli kutatás-fejlesztési beruházásait. Idén három fontos iparági kihívást, az alvásfigyelést, a vérnyomásmérést és a mentális egészség kezelését érintő innovációkra összpontosít.

2024. február 28. 13:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05