Az omnichannel több mint egy banki trend

forrás: Prím Online, 2019. július 2. 18:11

A kiskereskedelemben már évekkel ezelőtt belefogtak az ún. omnichannel üzleti modell megvalósításába, amely azt jelenti, hogy összehangolták a különböző értékesítési csatornákat az ügyfelek kommunikációs csatornájával a vezetékes, az online, a közösségi média és a mobil technológiák segítségével. Az omnichannel szemlélet szinte minden ágazatot érint, közöttük az egyik, a legnagyobb változáson átmenő bankszektort is. Az "Omnichannel, több, mint trend a bankok számára" című jelentésben foglalja össze a Liferay csoport, hogy miért van szükség a bankszektorban az újszerű üzleti modell bevezetésére.

“Miután a klasszikus bankolási folyamatokat egyre inkább felváltja a digitális bankrendszer és az open banking tevékenységek eszköztára, az ügyfélkezelés minősége is átalakult. A pénzügyi szektorban, a banki tevékenységek során a bevételek növelését elsősorban az ún. konzultatív értékesítéssel tudják elérni, amely a személyre szabott és több csatornás ún. omnichannel vevői élmények felé mozdul el” - fogalmazza meg Balogh Zsolt, a Liferay Hungary ügyvezetője. Hozzáteszi, hogy a bankoknak a digitális csatornák és az ügyféladatok használatának maximalizálására kell összpontosítaniuk a konverzió és a bevételnövekedés emelkedése érdekében. “Azoknak a vállalatoknak, akik nagyobb figyelmet fordítanak a többcsatornás ügyfélkezelésre, 9,5% -kal nőtt a bevételük. Az omnichannel működés, tehát az egyik megoldás lehet az értékesítési csatornák jövedelmezőségének maximalizálására, a marketing és értékesítési tevékenységek által” - teszi hozzá Balogh Zsolt.

 

Többcsatornássá váltak a fogyasztók

A jelentés szerint, a több kommunikációs csatornával rendelkező vállalatok, átlagosan ügyfeleik 89%-át képesek megtartani. “A most elvégzett iparági kutatások kimutatták, hogy azok a szervezetek, amelyek nem rendelkeznek az omnichannel üzleti modellel, átlagosan 10%-os veszteséget könyvelhetnek el” - figyelmeztet Balogh Zsolt. “Ezek az eredmények pedig túl riasztóak ahhoz, hogy figyelmen kívül hagyjuk az új ügyfélkezelési módszert” - vélekedik Balogh Zsolt.

 

Kétségtelen, hogy egy új szemlélet és üzleti modell bevezetése nemcsak technológiai átalakítást, hanem például a bankok esetében a hagyományos termékorientálástól az ügyfélközpontú megközelítésnek a változását is jelenti. “Ahhoz, hogy az omnichannel megközelítést megfelelően lehessen megvalósítani, minden egyes digitális végpontnak hozzá kell férnie a központosított adatokhoz. A marketinginformációknak és a banki szolgáltatásoknak pedig minden csatornán - mobil, online, intranet, call center, ATM-ek és még az intelligens órák is - egységesnek kell lenniük” - sorolja Balogh Zsolt.

 

Míg az omnichannel modellre való áttérés nem könnyű, mégis számos versenyelőnnyel járhat a bankszektor számára. Az omnichannel módszertan lehetővé teszi az összes kommunikációs csatornán összegyűjtött ügyfélinformáció elemzését, a tapasztalatok testreszabását és a tartalmak megosztását a felhasználói adatok alapján. Az így összegyűjtött teljes adathalmaz vizsgálatával a banki szféra részletes és pontos profilt kaphat az ügyfélről, beleértve a preferenciáikat és a viselkedési szokásaikat is. “Az ügyfelek igényeinek ismeretével a bankok olyan személyre szabott termékeket és szolgáltatásokat képesek kínálni, amelyekkel elkötelezettségüket mutathatják a lakossági és üzleti ügyfelek felé. Az omnichannel stratégiával rendelkező bankok ilyen módon tudják ügyfeleiket megtartani, illetve újakat szerezni, s ezáltal hasznunkat növelni. Az összes kommunikációs csatorna adatainak összegyűjtésére és elemzésére szolgáló egységesített élmény-platform segítségével a bankok versenyképesek maradhatnak a digitális átállásban, megtarthatják az ügyfeleket és tovább növelhetik ügyfélbázisukat. Véleményem szerint, érdemes a változásokat a lehető legrövidebb időn belül végrehajtani, mert az előrejelzések szerint 2020-ra az omnichannel szemléletmód nem trend, hanem alapvető működési folyamattá válik.” - fűzi hozzá Balogh Zsolt.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Facility managementben erősít az ICON

Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.

2024. április 17. 18:09

Új korszak az elektromobilitásban

A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is. 

2024. április 17. 16:28

Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit

Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi. 

2024. április 17. 14:50

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09