Az Antenna Hungária marad az országos földfelszíni digitális televízió-műsorszóró hálózatok üzemeltetője

forrás: Prím Online, 2019. július 9. 16:40

A tartalmi vizsgálat – és az annak részét képező hiánypótlási szakasz – után július 8-án az egyedüli pályázót, az Antenna Hungária Zrt.-t nyilvánította nyertessé a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az országos földfelszíni digitális televízió-műsorszóró hálózatok lejáró üzemeltetési jogosultságának pályázatán. A szolgáltató és az NMHH a hatósági szerződést szeptemberben írhatja alá. 

A nyertes jövő szeptembertől tizenkét éven át üzemeltetheti majd a két, jelenlegivel megegyező technológiájú (DVB-T MPEG4 AVC) hálózatot – amelyen biztosítania kell, hogy a közszolgálati műsorok változatlan minőségben és a jelenlegi vevőberendezésekkel ingyenesen elérhetők maradjanak, legalább 98 százalékos lakossági lefedettséggel –, valamint a három, új technológiájú (DVB-T2 HEVC) hálózatot a fizetős TV-szolgáltatások számára.

 

A hírközlési hatóság április 10-én tette közzé a honlapján a hálózatok üzemeltetésére kiírt pályázatát, amelyre egyedül a jelenleg is szolgáltató Antenna Hungária Zrt. jelentkezett. Az NMHH az alaki vizsgálat után május 14-én pályázati nyilvántartásba vette a pályázót. A tartalmi vizsgálat során hiánypótlásra is szükség volt, amit a pályázó hiánytalanul teljesített. A vizsgálat végén a hírközlési hatóság július 8-án nyertessé nyilvánította az Antenna Hungária Zrt.-t, így 2020 szeptembere – a jelenlegi jogosultság lejárta – után is a cég üzemelteti az országos földfelszíni digitális televízió-műsorszóró hálózatokat. A szolgáltató és az NMHH szeptemberben írhatják alá az üzemeltetési jogosultságra vonatkozó hatósági szerződést.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05