Az Antenna Hungária marad az országos földfelszíni digitális televízió-műsorszóró hálózatok üzemeltetője
A tartalmi vizsgálat – és az annak részét képező hiánypótlási szakasz – után július 8-án az egyedüli pályázót, az Antenna Hungária Zrt.-t nyilvánította nyertessé a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az országos földfelszíni digitális televízió-műsorszóró hálózatok lejáró üzemeltetési jogosultságának pályázatán. A szolgáltató és az NMHH a hatósági szerződést szeptemberben írhatja alá.
A nyertes jövő szeptembertől tizenkét éven át üzemeltetheti majd a két, jelenlegivel megegyező technológiájú (DVB-T MPEG4 AVC) hálózatot – amelyen biztosítania kell, hogy a közszolgálati műsorok változatlan minőségben és a jelenlegi vevőberendezésekkel ingyenesen elérhetők maradjanak, legalább 98 százalékos lakossági lefedettséggel –, valamint a három, új technológiájú (DVB-T2 HEVC) hálózatot a fizetős TV-szolgáltatások számára.
A hírközlési hatóság április 10-én tette közzé a honlapján a hálózatok üzemeltetésére kiírt pályázatát, amelyre egyedül a jelenleg is szolgáltató Antenna Hungária Zrt. jelentkezett. Az NMHH az alaki vizsgálat után május 14-én pályázati nyilvántartásba vette a pályázót. A tartalmi vizsgálat során hiánypótlásra is szükség volt, amit a pályázó hiánytalanul teljesített. A vizsgálat végén a hírközlési hatóság július 8-án nyertessé nyilvánította az Antenna Hungária Zrt.-t, így 2020 szeptembere – a jelenlegi jogosultság lejárta – után is a cég üzemelteti az országos földfelszíni digitális televízió-műsorszóró hálózatokat. A szolgáltató és az NMHH szeptemberben írhatják alá az üzemeltetési jogosultságra vonatkozó hatósági szerződést.
Kapcsolódó cikkek
- Médiatanács: a képújság alatt szóló rádióműsor közzétételét engedélyeztetni kell
- Rádiós döntések a Médiatanács legutóbbi ülésén
- Médiatanács: 47 millió forint rezsitámogatás helyi és körzeti, közösségi médiaszolgáltatóknak
- A világ hotline-jai tavaly 224 ezer pedofil felvétel eltávolítását kezdeményezték
- NMHH: kitárul a kapu az 5G-s frekvenciák értékesítése előtt
- A Médiatanács egy kapuvári és egy kisújszállási rádiós frekvencia sorsáról is döntött
- NMHH: Újabb öt évig szólhat az InfoRádió
- Médiatanács: Decembertől is a Szent István Rádió szól majd Gyöngyösön és Sátoraljaújhelyen
- NMHH: Az Így neveld a sárkányodat! harmadik része érdekelte a legtöbb mozinézőt eddig 2019-ben
- NMHH: Jogszerűtlen összegeket követelt a UPC az előfizetőitől
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.