Miért váltja az Ogre mobil a Bubit?

forrás: Prím Online, 2019. augusztus 15. 10:12

Nem titok: hiába van egyre több Bubi és hozzá tartozó állomás a főváros utcáin, a közbringa használata az elmúlt két év alatt is drasztikusan csökkent. Mi a 40-50 százalékos visszaesés oka? Hova vándoroltak a Bubi felhasználók? A megoldás egyszerű: a Bubi a múlt – az ogre&co (és a hozzá hasonló szolgáltatásoké pedig) a jövő ígérete.

A Bubi nehézkes kerékpárja és nehézkes regisztrációja helyett trendi kinézet és gyors csatlakozás – legalábbis ezt ígérik az egyre szaporodó elektromos roller, robogószolgáltatók. Az érintett fiatalok pedig pontosan tudják, mi a jó nekik, és az előfizetéseikkel szavaznak is. Nyugodtan mondhatjuk, hogy nem a flotta kis mérete, vagy az ismertség hiánya okozza a Bubi hanyatlását, hanem az azonos elven működő, ám sokkal izgalmasabb megoldások térnyerése. Az egyik a múlt, a másik a jövő. 

 

 

Van néhány dolog, amiben minden „zöld”, azaz elektromos meghajtású szolgáltató ugyanazt ígéri:

  • A forgalmi dugó „legyőzhető” – amíg az teherszállító tankhajó autókkal napközben csak araszolni lehet a fővárosban, addig az elektromos gyorsnaszádokkal bárhova el lehet cikázni.
  • Nem kell aggódni a parkolás miatt. Amíg a belvárosban autóval sokszor körülményes parkolóhelyet találni, addig az elektromos közlekedési eszközökkel ez nem okoz gondot.
  • Nem kell törődni a bérelt eszközök karbantartásával. Ezt a terhet teljes egészében átveszik az eszközök szolgáltatói.
  • Zöld és környezetkímélő. Nem szennyezi a főváros levegőjét, élhetőbbé teszi a város mindennapjait.

 

Gyorsan össze lehet szedni, hogy miben maradt le a Bubi például a most elindult ogre&co-tól – ami már az elindulása első hetében közel 1200 új előfizetőt szerzett:

 

 

 

Mit várhatunk a tendenciák alapján?

A Bubi népszerűsége továbbra is csökkeni fog, helyét pedig átveszik a sokkal innovatívabb és izgalmasabb járműveket és közlekedési megoldásokat kínáló szolgáltatók. Budapest még mindig „alulfejlett”, azaz számos ilyen jellegű szolgáltatás elindulása prognosztizálható még az elkövetkező években – legalábbis a nemzetközi trendek alapján. 2017 és 2018 között 39 db új robogómegosztó szolgáltatás indult, 2018 őszén összesen már 85 db ilyen szolgáltatás üzemelt a világon. Ebben az időszakban 25 ezer új robogót helyeztek üzembe a szolgáltatók. Ebben az időszakban a lengyel és a spanyol piac nőtt a leginkább (1151% és 498% növekedés). Világszerte közel 2 millió regisztrált felhasználó van az ilyen típusú közösségi közlekedési rendszerekben. Kifejezetten európai központú szolgáltatás: az ilyen jellegű szolgáltatások 84%-a az EU-ban van.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05