Mesterséges Intelligencia segíti a KPMG Legal munkáját

forrás: Prím Online, 2019. szeptember 24. 18:10

A gépi tanuláson alapuló mesterséges intelligencia (AI) alkalmazás nem váltja ki az ügyvédek szofisztikált munkáját, de még hatékonyabb, gyorsabb, költségkímélőbb szolgáltatásokat tesz lehetővé. Az új megoldás sikerének záloga, hogy a jogi iroda munkatársai miként képesek a szoftvereket „betanítani”.

Több hónap tesztelés és fejlesztés után a napokban állt munkába a KPMG Legal Tóásó Ügyvédi Iroda mesterséges intelligencia (MI) alkalmazása. Ezzel a KPMG ügyvédi irodája az első a hazai piacon, amelyiknél a mindennapi gyakorlat részeként debütál az MI, mégpedig a Luminance technológiájának révén. A Luminance a Cambridge-i Egyetem (University of Cambridge) egykori munkatársai által kifejlesztett és globálisan is a legnevesebb nemzetközi jogi irodák által használt alkalmazás bevezetése a kezdeti lépésekkel együtt közel egy évet vett igénybe. Az előkészítő munkában az ügyvédi iroda munkatársai mellett a KPMG információbiztonsági, pénzügyi és számviteli szakemberei is részt vettek.

 

A modern gépi tanulás segíti az értékteremtést az ügyfelek számára. A jogi piacon a hatékonyság ilyen mértékű javítása komoly versenyelőnyt jelent, hiszen rugalmasabb és gyorsabb lesz az az ügyvédi iroda munkavégzése azonos mennyiségű emberi erőforrás bevonása mellett. „Ugyanakkor az alkalmazás valódi sikeréhez az is szükséges, hogy a KPMG Legal Tóásó Ügyvédi Iroda munkatársai képesek legyenek a szoftverrendszert valóban hasznossá tenni, a mesterséges intelligencia „feltanítása” ugyanis bonyolult és hosszadalmas munka, a globális megoldásokat pedig a magyar nyelvű jogszabályokkal és tartalmakkal kell minél jobb minőségűre edzeni.” – mondta dr. Tóásó Bálint, partner.

 

Az MI lehetséges hozzáadott értékét az iroda munkatársai három példával szemléltették:

1. Az ügyvédi munka bármennyire is kreatív, tudásalapú és sok gondolkodást igénylő, ezek mellett kényszerűen mindig akadnak egyszerűbb, ismétlődő, betanítható feladatok is. Amennyiben ezek automatizálhatók, a munkatársaknak több idejük marad a szofisztikáltabb feladatokra.

2. Amikor egy céget, vagy akár egy portfóliót kell átvilágítani, rendkívül sok dokumentumot kell átnézni. A karakterfelismerő szoftverek és az MI együttműködése pillanatok alatt tud szűrni kritikus értékekre, fogalmakra, vagy akár komplett irattárakból azonosíthatók és emelhetők ki szokatlan dokumentumok, kulcsfontosságú szerződések.

3. Hasonlóképpen az ügyvédeknek, de akár egy cégvezetőnek is nagy segítség lehet az MI, ha több száz, vagy több ezer hasonló szerződést kell gyorsan áttekinteni. Ezzel a megoldással ugyanis jól leválogatható, hogy hol vannak különbségek a kötbérek, a határidők, a felelősségek tekintetében.

 

Valóság, nem ígéret

Az ügyvédi irodákat segítő modern informatikai alkalmazásokról, a „legaltech” fejlődéséről régóta hallani, de ezek eddig inkább csak a jövő ígéretei voltak, a Luminance első hazai bevezetése azonban már egy valódi gyakorlati alkalmazás. A KPMG Legal Tóásó Ügyvédi Iroda szerint a mesterséges intelligencia használatának előnye nem csak a hatékonyabb és gyorsabb munkavégzés során jelentkezik. 

 

Az MI segítsége révén az iroda újabb feladattípusokokban, újabb szegmensekben, végső soron pedig új piacokon, új szolgáltatásokkal tudja kiszolgálni az ügyfeleit. Sokszor hallani arról, hogy a mesterséges intelligencia elveszi majd az emberek munkáját. Azonban az ügyvédi irodák esetében éppen fordított következménnyel jár: felértékeli a jó szakembereket, időt ad a valódi szellemi munka kiteljesedésének, miközben új lehetőségeket teremt. „Számomra nyilvánvaló, hogy a mesterséges intelligencia felhasználásával az iroda a lehető legjobb szolgáltatást fogja az ügyfeleinek nyújtani” – tette hozzá Emily Foges, a Luminance vezérigazgatója.

 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Idén is a „Bajnokok" között a Schneider Electric

Zsinórban az ötödik évben kapott „Champion", vagyis „Bajnok" minősítést a Schneider Electric a Canalys kutatócég „Titans Channel Leadership Matrix" elemzésében. A vállalat az értékesítési csatornái folyamatos fejlesztése iránti elkötelezettségével, valamint a bevezetett programokkal és a partnereit támogató eszközökkel érdemelte ki az elismerést.

2024. március 29. 10:48

Fényes jövő vár idén az adatközponti szektorra

Saját átalakulási folyamaton megy keresztül az adatközpontok piaca, amely magába foglalja a legmodernebb technológiák használatát a műveletek és az erőforrások elosztásának optimalizálása, valamint a biztonsági protokollok javítása érdekében. 

2024. március 28. 19:05

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05