NMHH Médiatanács: több mint 46 millió forint tizennégy közösségi médiaszolgáltatónak műszaki fejlesztésre
E heti ülésén több mint negyvenhat millió forint támogatásról döntött a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A közösségi televíziók és rádiók műszaki fejlesztésére kiírt idei mecenatúrapályázat első fordulójában tizennégy szolgáltató pályázott sikeresen. A grémium véglegesítette egy keszthelyi és egy pécsi frekvencia közösségi használatára vonatkozó pályázati felhívását is, és hiánypótlásra szólította fel az Encs 95,4 MHz frekvencia közösségi jellegű használatára egyedül pályázó Magyar Katolikus Rádió Alapítványt.
Tizennégy közösségi médiaszolgáltató kapott támogatást műszaki fejlesztésekre
A Magyar Média Mecenatúra Program közösségi médiaszolgáltatók számára kiírt műszaki pályázatának idei első fordulójában tizennégy pályázót nyilvánított kedvezményezetté a Médiatanács. A nyertesek összesen 46 millió forintot fordíthatnak stúdió-, hang- és fénytechnikai berendezések, műsorjel-átviteli, illetve a médiaszolgáltatáshoz szükséges informatikai eszközök vásárlására. A televíziók közül támogatást kapott a Szentgál Televízió, a Füred TV, a Szentes Televízió, a csornai Rábaközi Televízió, a tahitótfalui Danubia Televízió, a csabacsűdi Körös Televízió, a budakeszi BKTV, továbbá a fővárosban a Centrum TV, a „hatoscsatorna”, a Bonum TV és a Hegyvidék Televízió. A közösségi rádiók közül a budapesti Magyar Katolikus Rádió 92,3 MHz és 88,6 MHz, míg a kisközösségi rádióknál a kiskunfélegyházi Rádió Smile fejlesztheti technikai berendezéseit.
Rádiós pályázatokkal kapcsolatos döntések
A helyi vételkörzetű Encs 95,4 MHz frekvencia közösségi jellegű használatának pályázati felhívására beérkezett ajánlat alaki vizsgálata után a testület hiánypótlásra szólította fel az egyedüli pályázót, a Magyar Katolikus Rádió Alapítványt.
A grémium véglegesítette és honlapján pénteken közzéteszi a helyi Keszthely 92,2 MHz és körzeti Pécs 94,6 MHz frekvenciák közösségi jellegű hasznosítására kiírt pályázati felhívásokat. Az ajánlatokat a keszthelyi esetében október 30-án, míg a pécsinél november 11-én lehet majd benyújtani.
A grémium heti üléseinek teljes napirendje megtalálható a testület honlapján, ahogy az ülésekről készült jegyzőkönyvek, illetve valamennyi határozat is – a legfrissebbek a szükséges hitelesítési és adminisztrációs átfutási idő után lesznek nyilvánosak.
Kapcsolódó cikkek
- Tovább szólhat a Rádió 88 és a Trió Rádió
- Médiatanács: négy közösségi tévé, illetve rádió nyert el rezsiköltség-támogatást
- Médiatanács: helytelen korhatár-besorolású volt a Bezár a bazár! egyik adása
- NMHH: indul az eljárás – augusztus 8-án lehet jelentkezni az 5G-s frekvenciákért
- Tízezer eurós bírság az RTL II-nek a Való Világ pornográf tartalma miatt
- Médiatanács: a képújság alatt szóló rádióműsor közzétételét engedélyeztetni kell
- Rádiós döntések a Médiatanács legutóbbi ülésén
- Médiatanács: 47 millió forint rezsitámogatás helyi és körzeti, közösségi médiaszolgáltatóknak
- NMHH: kitárul a kapu az 5G-s frekvenciák értékesítése előtt
- A Médiatanács egy kapuvári és egy kisújszállási rádiós frekvencia sorsáról is döntött
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel
Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.