Magyarok pörgetik fel az eurázsiai startup ökoszisztémákat
A magyarországi MeOut Csoport szervezi az eurázsiai régió legjelentősebb startup eseményét november 28-29. között Tbilisziben. Georgia fővárosában 20 kategóriában adják át az EuroAsian Startup Awards győzteseinek az elismeréseket; szerveznek emellett iparági találkozót edukációs céllal és kiemelkedő hazai startupok bevonásával HackMeOut néven 100 fős hackathont. A mintegy 40 fős magyar delegáció jelenléte új lendületet adhat a magyar és az eurázsiai startup ökoszisztémák közti együttműködéseknek. A kétnapos eseményre több mint 14 országból mintegy 400 iparági szereplőt várnak.
A MeOut Csoport által elindított EuroAsian Startup Awards az első szervezet, amely Budapest központtal egy olyan gazdasági hidat hozott létre, amely egységes régióba szervezi Örményország, Azerbajdzsán, Fehéroroszország, Georgia, Moldova, az Orosz Föderáció, Ukrajna és Törökország startup ökoszisztémáit; valamint lehetőséget teremt ezen országok szereplői, illetve Magyarország és az Európai Unió közti innovációs együttműködések fokozására.
“A MeOut Csoport az EuroAsian Startup Awards létrehozásával nem csupán útjára indította a régió legjelentősebb startup versenyét, hanem egy 300 millió fős gazdasági régiót kovácsolt össze. Célunk, hogy ezt a jelentős potenciállal rendelkező piacot és szereplőit becsatornázzuk a magyar és az európai uniós piacokon keresztül a nemzetközi vérkeringésbe. Ennek egyik lépéseként Magyarországon egyedülálló módon egy közel 50 főből álló innovációs csapatot delegálunk a EuroAsian Startup Awards regionális döntőjére, Tbiliszibe. Így biztosítjuk, hogy a résztvevők minőségi szakmai tartalomhoz kapjanak hozzáférést és lehetőséget teremtünk a további kapcsolatépítésére, konkrét együttműködések kialakítására” - fogalmazott Sándor Attila, a MeOut Csoport alapítója és elnöke.
A EuroAsian Startup Awards döntőjét 8 helyi díjátadó előzte meg, amelyekre közel 3000 startup és ökoszisztéma szereplő (szabadúszók, befektetők, inkubátorok, közösségi irodák stb.) nevezett. Közülük került ki a több mint 100 helyi győztes. Őket olyan kategóriákban ismerték el, mint például “az év alapítója”, “az év női vállalkozója”, vagy “az év legjobb adat alapú startupja”. Közülük kerül ki a 20 regionális győztes november 29-én.
A díjátadó lehetőséget kínál arra, hogy a régió már meghatározó vagy még csak feltörekvő szereplőit összehozza. Ezzel egy olyan platform jön létre, amely kiváló lehetőséget biztosít a startup ökoszisztéma szereplőinek a kapcsolatépítésre, konkrét együttműködések kialakítására.
Különösen azért is, mert a regionális győztesek bejelentésén túl számos kísérőeseményre is sor kerül. HackMeOut néven egy 24 órás hackathon részeként 12 ország mintegy 80 fiatalja keres konkrét IT megoldásokat előre meghatározott üzleti kihívásokra, továbbá panelbeszélgetések részeként regionális és globális ökoszisztéma szereplők beszélgetnek innovációs trendekről, együttműködési lehetőségekről, kihívásokról.
A magyar delegációt a MeOut Csoport csapatán kívül a Global Startup Awards, a TechEmbassy, az INPUT program, a Start It Up, a MindTech, a Rendi, a RocketShepherd, a HubHub, a Capturly, a Cyex és a GYEEK Club képviseli.
Kapcsolódó cikkek
- Vállalkozási ötletek kerestetnek
- Sikeresen mutatkoztak be a magyar startupok az ázsiai fintech csúcstalálkozón
- A Hiventures ismét felrázta a régiós startup ökoszisztémát
- Elindult az innovatív egyetemisták startup képzése
- A startupok jelentős része már prototípussal is rendelkezik
- Harmadik alkalommal is megrendezik a régió legnagyobb startup eseményét Budapesten
- A Fujitsu startup-akcelerátor programot indít Európában
- Egy ígéretes startup a fejlesztők kiválasztásának mestere
- Nemzetközi piacra lépési lehetőséghez jutnak magyar tudományos technológiai vállalkozások
- Újabb két magyar startup került az európai egészségügyi innováció élvonalába
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Jövőbe mutató adatvizualizációs megoldások az SAP és az IFUA Horváth versenyén
Kihirdették az SAP Hungary és az IFUA Horváth adatvizualizációs versenyének nyerteseit. Ötven csapat mérte össze tudását az egyetemi és vállalati szférából. A versenyzőknek az SAP új döntéstámogató eszköze, az SAP Analytics Cloud (SAC) segítségével kellett a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) által biztosított adatokból látványos és lényeges összefüggéseket bemutató adatelemzéseket készíteniük és prezentálniuk.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.