Hátrány helyett esély: hallássérülteket tanít kódolni a Microsoft
Az informatika és a digitalizáció új lehetőségeket nyit. A digitális képességek, azon belül is a programozás a legpiacképesebb tudás, amely a hátránnyal élők előtt is új távlatokat nyit. A Microsoft és a Digitális Tudásért Alapítvány kezdeményezése hallássérültek előtt tárja föl a digitális jövőt.
A XXI. század technológiai fejlesztései, mint a digitalizáció, a mesterséges intelligencia, újraírják a régi játékszabályokat, és olyan tulajdonságokat is értékessé tesznek, amelyeket a régi világban nehéz volt kézzelfogható előnyre változtatni. A hallássérültek átlagon felüli koncentrációs képessége kifejezetten előnyös a tartós odafigyelést, elmélyültséget igénylő szakterületeken – ám ahhoz, hogy ebből a digitális világot leíró programsorok szülessenek, az érintettekkel meg kell ismertetni a programozás alapjait.
A Microsoft és a Logiscool Digitális Tudásért Alapítványának együttműködése révén az idei Hour of Code (A kódolás órája) keretében Budapesten a Hallássérültek Tanintézetében és országszerte számos Logiscool iskolában és közoktatási intézményben szerveznek olyan bemutató órákat, ahol a résztvevők az alapoktól egy saját készítésű számítógépes játékig eljutva személyesen is megtapasztalhatják, milyen óriási lehetőséget ad a kezükbe a programozói tudás.
„A Microsoft küldetése, hogy minden embert és szervezetet hozzásegítsen a földön ahhoz, hogy többre legyen képes. Az oktatás valódi demokratizálódásához elengedhetetlen, hogy a speciális oktatási igényű diákok is megkapják azt a technológiai segítséget, amely segít nekik leküzdeni a tanulási akadályokat, és javítja esélyüket a munkaerőpiacon.” – mondta Chris Mattheisen, a Microsoft Magyarország ügyvezetője.
December 11-én a Hallássérültek Tanintézetében közel 70 diák részesülhet Minecraft Education Edition és Kodu képzésben, a Microsoft önkénteseinek közreműködésével. Hasonló élményórákra kerül sor a kódolás hetében, december 9-15 között országszerte mintegy 400 iskolás közreműködésével, szintén a hatékony oktatást segítő kiscsoportos foglalkozások keretében. A rendhagyó órákon a Minecraft Education Edition speciális demóját használják a gyerekek.
„Örülünk, hogy a hallássérült fiatalokat is bevezethetjük az élményalapú programozásba, hiszen a logikus, algoritmikus gondolkodást bármely munkaterületen tudják majd hasznosítani felnőtt korukban.” – tette hozzá Breuer Anita, a Logiscool Digitális Tudásért Alapítványának kuratóriumi elnöke.
„A programozási élményórák esélyt adnak a gyerekeknek kreativitásuk kibontakoztatására és egyben lehetőséget a halló társadalomba való beilleszkedésre.” – mondta Farkas Andrea, a Hallássérültek Tanintézetének intézményvezetője.
Az életkori sajátosságokhoz alkalmazkodó tematikus fejlesztőkörnyezet játékosan vezeti rá a gyerekeket a programozás logikájára és kedvcsináló feladatokon keresztül teszi egyszerűvé a sokak számára bonyolultnak tűnő kódolást.
A Hour of Code 2019 óráin az iskolások valódi programsorok írása közben, biztonságos, támogató környezetben, a szakképzett oktatókkal és a Microsoft mentorainak segítségével tehetik meg az első önálló lépéseiket a programírásban. Bárki bekapcsolódhat, aki már magabiztosan tud olvasni. Nem mindenki jut el a legnehezebb pályákig, de nem is ez a cél: sokkal fontosabb a játék, a személyesen átélt siker, amely hozzásegít annak megértéséhez, hogyan lesz a digitális világban a hátrányból előny, a játékos élményszerzésből pedig a később a munkaerőpiacon is hasznosítható értékes tudás.
Kapcsolódó cikkek
- A KPMG kiterjeszti együttműködését a Microsofttal
- Új megoldás a senior szűkében lévő szoftverfejlesztő cégeknek
- Több új állást hozhat a digitalizáció, mint amennyi megszűnhet
- Három szakma, ami 10 év múlva is sokat fizet majd
- 3 milliárdos állami megbízást teljesített sikeresen a Delta Csoport
- Megtartották Magyarország eddigi legnagyobb informatikai versenyét
- Paris Call: A kiberbiztonság iránti elkötelezettség folyamatosan nő
- Hódít az agilis módszertan az IT után az üzleti területeken is
- Több mint 100 informatikai szakembert vesz fel a Nokia Magyarországon
- Elképesztő exportsiker: magyar cég megoldása támogatja a lett és észt gázpiac összevonását
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Fényes jövő vár idén az adatközponti szektorra
Saját átalakulási folyamaton megy keresztül az adatközpontok piaca, amely magába foglalja a legmodernebb technológiák használatát a műveletek és az erőforrások elosztásának optimalizálása, valamint a biztonsági protokollok javítása érdekében.
Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program
A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.