A régióban is megnézhetjük, milyen lesz a jövő gyára

forrás: Prím Online, 2020. július 30. 18:50

Megnyitotta első kelet-európai innovációs bemutatóközpontját a Schneider Electric a plovdivi okosgyárban. A vállalat a régióban több, tevékenységében fontos szerepet betöltő létesítményt működtet, köztük a szigetszentmiklósi CEELogot, ami a közép-kelet-európai térséget kiszolgáló logisztikai központ. 

A Schneider Electric Plovdivban található innovációs bemutatóközpontjában (Innovation Hub) az érdeklődők a gyakorlatban tapasztalhatják meg, hogy milyen előnyökkel jár az ipari termelés során a társaság által fejlesztett IoT (dolgok internete) megoldások alkalmazása. A létesítményt a vállalat helyi üzemén belül alakították ki, ami az elmúlt időszakban megvalósított fejlesztéseknek köszönhetően a múlt év végén nyerte el a cégen belüli legmagasabb ipari minősítést és okosgyárként működik. 

 

A magasszintű automatizáció, az intelligens épület- és energiafelügyeleti rendszerek, illetve a többek között kiterjesztett valóság alkalmazással is támogatott, rendkívül hatékony üzemeltetés egyaránt hozzájárulnak ahhoz, hogy a bulgáriai Plovdivban található létesítmény elnyerte a „Smart” minősítést. Az okosgyárhoz a hátteret a Schneider Electric IoT-alapú platformja, az EcoStruxure biztosítja, amelynek különböző elemei lehetővé teszik, hogy egyedi igényeknek megfelelő architektúrát alakítsanak ki az egyes üzemekben.

 

 

Az Innovation Hub megnyitásával a Schneider Electric lehetőséget kínál partnereinek, jelenlegi és potenciális ügyfeleinek, diákoknak, illetve az ipar jövője iránt érdeklődőknek arra, hogy a régióban is gyakorlati tapasztalatokat gyűjthessenek arról, hogyan működik egy okosgyár. A nyár folyamán, illetve ősszel is akár virtuális gyárlátogatások keretében  lehet majd ismerkedni az előremutató megoldásokkal. A plovdivi létesítményben alkalmazott megoldások kínálta előnyöket – hálózatba kapcsolt eszközökből érkező információk valós idejű feldolgozása, távoli hozzáférés a rendszerekhez és adataikhoz stb. - jól érzékeltette az elmúlt időszak is, hiszen miközben világszerte tömegével álltak le hosszabb-rövidebb időre a gyárak, az üzemben egyetlen napra sem kellett szüneteltetni a termelést. 

 

 

A Schneider Electric a plovdivi okosgyárral, illetve az innovációs bemutatóközpont megnyitásával tovább növelte a régióban található, a cég tevékenységében meghatározó létesítmények sorát. Közéjük tartozik a romániai szolgáltató központ, a szerbiai Smart Grid kompetenciaközpont, illetve a szigetszentmiklósi logisztikai központ. 

 

A magyarországi létesítmény idén elnyerte a Schneider Electric „Standard Smart Distribution Center” minősítést, és fontos láncszeme a társaság ellátási láncának. A központból a térség valamennyi országába szállítanak termékeket, éves szinten mintegy 25 ezer tonna árut kezelnek. Az elmúlt években számos fejlesztés valósult meg a szigetszentmiklósi telephelyen, többek között a termelékenységet növelő automata rendszereket helyeztek üzembe, két, teljesen automata járművet is használnak, amelyek autonóm módon juttatják el az árut a megfelelő helyre, illetve jelentős energiamegtakarítást eredményező beruházásokat is megvalósítottak. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését

Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.

2024. április 18. 16:54

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09