Stratégiai együttműködést köt a MOL és az SAP

forrás: Prím Online, 2020. szeptember 12. 12:52

A MOL-csoport a beszerzési folyamatainak teljeskörű digitalizációját az SAP Ariba megoldások bevezetésével, és az Ariba Networkhöz csatlakozva valósítja meg, amely a világ egyik legnagyobb, több mint 5 millió vállalatot összekötő üzleti hálózata. Az SAP Ariba megoldások MOL-csoportnál történő bevezetése része annak a közelmúltban megkötött stratégiai együttműködési megállapodásnak, mely mindkét társaság életében meghatározó jelentőséggel bír. 

A két vállalat közös története az 1990-es évekig nyúlik vissza, az olaj- és gázipari vállalat a szoftveróriás tucatnyi üzleti modulját használja, többek között vállalatirányítási és munkaerő-menedzsment rendszere is SAP-s platformokon működik. A most bejelentett stratégiai megállapodás tovább mélyíti a két vállalat kapcsolatát: a MOL-csoport a következő három évben számos projektjéhez SAP szoftvereket és szolgáltatásokat fog igénybe venni, míg az SAP értéknövelt szolgáltatásokkal és kiemelt partneri keretrendszerrel támogatja a MOL-csoport digitalizációs törekvéseit. 

 

„A digitalizáció ma már nem választás kérdése, hanem a felelősen és hatékonyan működő vállalatok egyetlen lehetősége. Nagy örömünkre szolgál, hogy az SAP jövőbiztos megoldásaival támogathatja a MOL-t abban a transzformációs folyamatban, mely során a legnagyobb magyar vállalat olaj és gázipari cégből egy 21. századi, intelligens energetikai vállalattá alakul át” – hangsúlyozta az együttműködés bejelentése kapcsán Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezető igazgatója.

 

A stratégiai együttműködés kiemelt projektje a MOL-csoport beszerzési folyamatainak standardizálását, a folyamatok átláthatóságának növelését, továbbá a beszállítói kapcsolattartás egységesítését és digitalizációját elősegítő SAP Ariba bevezetési projekt. A projekt a MOL-csoport Beszerzés MPRO transzformációs programjának kiemelt jelentőségű kezdeményezése, mely új generációs technológiák és automatizált folyamatok bevezetésével támogatja a beszerzési transzformáció sikerét. Az Ariba megoldások bevezetésével a MOL-csoport közel 200 beszerzési kollégája a cégcsoport mintegy ötezer beszállítójával az Ariba Networkön keresztül fog kommunikálni, és éves szinten mintegy négyezer szerződés és közel kétszázötvenezer megrendelés fut majd a rendszeren keresztül.

 

A MOL-csoport 2019 közepén kezdte el tesztelni az SAP beszerzési platformját, a végleges döntés ennek pozitív tapasztalataira alapozva született meg. A friss megállapodás értelmében az informatikai vállalat az SAP Ariba stratégiai beszerzési csomagját és üzleti automatizációs megoldásait a következő másfél év során a MOL-csoport egészére kiterjedően implementálja. 

 

 

„A beszerzési szervezetek a világ nagyvállalatainál jelentős átalakuláson, modernizáción mennek keresztül. Az emberi szemmel már szinte áttekinthetetlen ellátási láncok kezelésére, a beavatkozási pontok monitorozására, a szállítói kapcsolatok minősítésére, a minőségbiztosításra, és nem utolsó sorban mindezen feladatok adminisztrálására csakis a digitális platformok nyújtanak megoldást. Az SAP beszerzéstámogató szoftverei ezen a területen hoznak a megrendelőnek – jelen esetben a MOL-csoportnak – jelentős előnyöket, mind a dolgozói hatékonyságban, mind az átláthatóságban, mind pedig a beszerzésekre vetített költségek és megtérülések tekintetében” – mondta Peter Graulich, az SAP Ariba üzletágának kelet-közép-európai vezérigazgatója és alelnöke. 

 

Az SAP Ariba megoldások nem csak modern, digitális stratégiai megoldást nyújtanak az áruk és szolgáltatások beszerzésére, szerződések és megrendelések lebonyolítására és ezek szabványosítására, hanem egy egyedülállóan kiterjedt beszállítói hálózatot is elérhetővé tesznek a MOL-csoport számára. Az SAP Ariba Network ugyanis a világ egyik legnagyobb üzleti hálózata, amely 190 országban több mint 5 millió vállalatot hoz egy platformra, és mintegy 3460 milliárd dollár értékű tranzakciót bonyolít. A MOL-csoport ebbe a hálózatba történő bekapcsolódása további magyar vállalatok előtt nyithatja meg a lehetőséget, hogy egy univerzális és a modern igényeknek megfelelő felületen találhassanak új üzleti lehetőségeket, és válhassanak akár a MOL beszállítójává.

 

“A beszerzési láncok törékenységére és a digitalizáció e téren is megmutatkozó pótolhatatlan szerepére a koronavírus-járvány is egyértelműen rávilágított, a pilot projekt keretében hadrendbe állított SAP Ariba beszerzési platform összes előnye gyorsan megmutatkozott” – magyarázta Labancz Péter, a MOL-csoport beszerzési igazgatója. “Az SAP Ariba rendszerrel még hatékonyabbá tehetjük beszállítói együttműködéseinket azáltal, hogy alvállalkozóink adatbázisát csoportszinten kezeljük, csökkentjük a beszerzések átfutási idejét, javítjuk az adatok és folyamatok átláthatóságát és megbízhatóságát, automatizálunk számos korábban kézi adatbevitellel megvalósult tevékenységet és nem utolsó sorban lehetővé tesszük kulturális és beszerzési átalakulásunkat” – tette hozzá Labancz Péter.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Facility managementben erősít az ICON

Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.

2024. április 17. 18:09

Új korszak az elektromobilitásban

A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is. 

2024. április 17. 16:28

Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit

Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi. 

2024. április 17. 14:50

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09