A Fujitsu mélyíti elkötelezettségét az ENSZ fenntartható fejlődési céljai iránt

forrás: Prím Online, 2020. október 11. 16:37

A Fujitsu globális szolgáltatási szervezetének napokban bemutatott kísérleti programja mélyíti a vállalat elkötelezettségét az ENSZ fenntartható fejlődési céljai (SDG-k) iránt. Az azonnali hatállyal induló kezdeményezés keretében a globális szolgáltatási szervezet 5800 dolgozója kísérleti jelleggel virtuális közösségeket hoz létre, amelynek tagjai a szervezeti és földrajzi határokon átívelve kommunikálnak és működnek együtt egymással, miközben felelős szerepet vállalnak a pozitív társadalmi változások eléréséért végzett munkában. 

A Fujitsu virtuális közösségei, más néven „törzsei” az ENSZ fenntartható fejlődési céljai köré szerveződnek. Az SDG-kkel az ENSZ 17 globális célkitűzést fogalmazott meg a mindenki számára jobb és fenntarthatóbb jövő megteremtése jegyében. Ezek az emberiség előtt álló globális kihívásokat veszik célba egyebek mellett a szegénység, az egyenlőtlenség, a klímaváltozás, a környezetpusztulás, a béke és az igazságosság területén. A 2030-as határidővel meghatározott célok keretet adnak a civil társadalom, a kormányok és a vállalatok számára a kihívások leggyőzéséért folytatott együttműködéshez. 

 

Ez a társadalmi szerepvállalási program összhangban áll a Fujitsu vállalati célkitűzésével, mely szerint az innováció segítségével a társadalmon belüli bizalmat erősítve, fenntarthatóbb hellyé kívánja tenni a világot. A törzsek bevezetésével a Fujitsu fokozza elkötelezettségét az ENSZ SDG-i iránt. A kísérleti szakaszban a Fujitsu globális szolgáltatási szervezetének vezetősége, egyes amerikai és európai szolgáltatási csapatok tagjai, valamint a Costa Rica-i, indiai és portugáliai globális szolgáltatásnyújtási központok dolgozói vesznek részt a programban. A dolgozók mindegyike választ egyet az ENSZ 17 fenntarthatósági célja közül, és csatlakozik a kapcsolódó SDG-törzshöz. A törzsek létrehozása motiválja és inspirálja a dolgozókat, hogy közös gondolkodással, együttműködéssel, kapcsolatépítéssel, csoportos tanulással és gyakorlati lépésekkel támogassák az ENSZ céljainak megvalósulását. 

 

Segítség a magánemberek számára, hogy pozitív változásokat érjenek el egy nagyobb jó érdekében 

Tim White, vezérigazgató, alelnök, a Fujitsu globális szolgáltatásokért felelős vezetője elmondta: „A Fujitsu Global Delivery csoportjánál indított kísérleti program bemutatja, hogyan tudnak a magánemberek megfelelő támogatás birtokában pozitív változásokat elérni egy nagyobb jó érdekében. A felelős üzleti működés a Fujitsu globális szolgáltatási szervezetének egyik alappillére, ami hozzásegített minket ahhoz, hogy az emberi jóllétet szem előtt tartva jussunk túl a COVID-világjárvány okozta számos kihíváson. Meggyőződésünk, hogy ez magasabb szintre emeli elkötelezettségünket a felelős üzletvitel iránt, hiszen lehetővé tesszük kollégáink számára, hogy megéljék a Fujitsu legfőbb célkitűzését, mely szerint az innováció segítségével a társadalmon belüli bizalmat erősítve, fenntarthatóbb hellyé kívánjuk tenni a világot.”

 

Majd White így folytatta: „A sikeres kísérleti program nyomán erősítjük elkötelezettségünket az ENSZ fenntartható fejlődési céljai iránt, és a későbbiekben a globális szolgáltatási szervezet teljes, 23 ezer fős állományára kiterjeszthetjük a törzseket. Ezzel dolgozóink készségeit és ismereteit fontos társadalmi ügyekre koncentrálhatjuk, ami katalizátorként hathat az innovációra, és mindenkinek megmutathatja, milyen előnyökkel jár, ha valaki a Fujitsu globális szolgáltatási szervezének munkatársa”. 

 

A globális szolgáltatási szervezet dolgozói már jelenleg is világszerte aktívan részt vesznek különböző közösségi kezdeményezésekben. A Fülöp-szigeteken önkéntesként támogatják az SOS gyermekfalukat fenntartó SOS Children’s Villages nemzetközi civil szervezetet, Lengyelországban a helyi Słonie na Balkonie gyermekvédelmi szervezettel működnek együtt, Indiában pedig az iskolai étkeztetés megoldására indított, nonprofit Akshaya Patra szervezeten keresztül járulnak hozzá több száz gyerek oktatásához és jóllétéhez. A Fujitsu kiterjedt szolgáltatási jelenléttel rendelkezik Japánban, Ázsiában, Amerikában, Óceániában és Európában. Nyolc ország (Kína, Cosa Rica, India, Malajzia, Fülöp-szigetek, Lengyelország, Portugália és Oroszország) különböző városaiban tart fenn globális szolgáltatási központokat. 

 

A Fujitsu világ számos országában jelen lévő globális szolgáltatási csoportja a Fujitsu kiterjedt technológiai képességeit mélyreható iparági szakértelemmel és 7x24 órás globális rendelkezésre állással ötvözi. A szervezet folyamatosan továbbképzi csapatait, fejleszti működési gyakorlatát, és a szolgáltatásnyújtás minden elemébe beágyazza az agilis alapelveket, hogy valós időben tudjon segíteni az ügyfeleknek legyőzni az előttük álló kihívásokat. 

 

A Fujitsu globális szolgáltatási szervezetének kísérleti programja 2020 októberétől decemberig tart. A Fujitsu arra készül, hogy a lendületet fenntartva, 2021 januárjától fokozatosan a teljes szervezetre kiterjeszti a koncepciót. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését

Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.

2024. április 18. 16:54

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09