Két vidéki nagyváros médiapiacát vizsgáló tanulmányt fogadott el a Médiatanács

forrás: Prím Online, 2021. február 4. 18:13

Pécsett és Kecskeméten is igen magas, 74 százalékos a helyi internetes portálok lefedettsége – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának e heti ülésén elfogadott új kutatásból. A testület elvégezte több rádiós frekvenciapályázat alaki vizsgálatát is, és nem megfelelő korhatár-besorolás miatt bírságot rótt ki a Rádió 1 szolgáltatójára. 

Rádiós pályázatok

Napirendre tűzte a Médiatanács a Budapest 98,0 MHz és a Budapest 89,5 MHz körzeti frekvenciák pályázataira beérkezett ajánlatok alaki vizsgálatát: előbbinél hiánypótlásra szólította fel a Generációk Hangja Alapítványt és a Match Point Official Kft.-t, valamint alaki érvénytelenség miatt nem vette pályázati nyilvántartásba a Vibe FM Rádió Kft.-t; utóbbinál nyilvántartásba vette az egyedül pályázó Radio Plus Kft.-t. A grémium a Nyíregyháza 106,8 MHz körzeti frekvencia közösségi jellegű használatára benyújtott ajánlat tartalmi vizsgálata keretében felvilágosítást kért a Médiahíd Kft.-től. 

 

Médiafelügyeleti döntések

A Rádió 1 szolgáltatójára 1,45 millió forintos bírságot rótt ki a testület, amiért a Balázsék című műsor egy novemberi adását – a szexualitást direkten tárgyaló beszélgetésrészletek ellenére – 16-os besorolás helyett csupán 12 éven aluliaknak nem ajánlottként tette közzé, és az este 21 és hajnali 5 óra közötti idősáv helyett reggel 6 órától sugározta. 

 

A grémium figyelmeztette a Balaton Televíziót, mert tavaly októberben egy reklámot két alkalommal az azt megelőző, a törvény által előírt figyelemfelhívó, megkülönböztető jelzés nélkül adott le, ezért a testület felszólította a csatorna szolgáltatóját arra, hogy tegyen eleget a jogszerű magatartás követelményeinek.

 

A Médiatanács a bírságok kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.

 

Pécsett és Kecskeméten a helyi történésekről tájékozódnak leginkább a helyi médiumokban

A tanács elfogadott egy tanulmányt a vidéki városok médiaellátottságáról, ugyanis a helyi médiumok csak elvétve kerülnek a kutatások fókuszába. A kutatás két eltérő adottságú megyeszékhelyre, Pécsre és Kecskemétre összpontosít. A felmérést a Psyma Hungary Piac- és Közvélemény-kutató Kft. tavaly novemberben végezte telefonon, 400-400 embert megkérdezve. A dokumentumból kiderül, hogy mindkét városban erőteljesen visszaesett a helyi tévék nézettsége: míg az országos tévék napi elérése Pécsett 59 százalék, Kecskeméten pedig 62 százalék, addig a helyi adások napi elérés aránypára 5 és 9 százalék csupán. Az egész országot tekintve a tévé visszaesése csak a hírműsoroknál érzékelhető, így ez helyi, specifikus médiapiaci jelenség. A sajtó olvasottságának jelentős csökkenése azonban országos – és globális – trend: a megkérdezettek 58 és 55 százaléka sem országos, sem helyi napilapot nem olvas. Hasonló a helyzet az internetes portálokkal, ahol mindkét városban 74 százalékos az elérésük (összeadva a heti és a napi eléréseket). Ehhez a médiapiaci helyzethez azonban nem társul közéleti aktivitás, és a megkérdezettek inkább az országos történéseket követik és nem a helyieket: Pécsett az emberek 34 százalékát érdeklik a lokális események, míg 49 százalékukat leginkább az országosak; ez az aránypár Kecskeméten 31 és 40 százalék. A helyi média preferálását mindkét városban a helyi események iránti érdeklődés váltja ki. A teljes dokumentum már olvasható az NMHH honlapján.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Lányok Napja az ELTE Informatikai Karán

Az ELTE Informatikai Kar ismét szeretettel várja az érdeklődőket a Lányok Napjára, ahol bemutatják, milyen izgalmas és kreatív feladatok várnak a jövő informatikusaira, és miért érdemes lányként ezt a pályát választani.

2024. április 18. 19:41

Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését

Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.

2024. április 18. 16:54

Használt autót webshopból?

A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben? 

2024. április 18. 15:28

Megjelent a világ első unalmas telefonja

A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.

2024. április 18. 13:15

A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját

A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit. 

2024. április 18. 11:40

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09