Már a futball is digitalizálódik
Németország legsikeresebb futballklubja is csatlakozik azon nagyvállalatok sorához, amelyek valamilyen SAP termékkel növelik versenyképességüket. Az SAP SuccessFactors Employee Central rekord gyorsasággal történő bevezetése révén a munkaerőmenedzsment új szintre lép.
A szurkolók ritkán tekintenek rajongásuk tárgyára valódi profitorientált vállalkozásként. Márpedig Németország legeredményesebb futballklubja, a Bayern München is egy olyan nagyvállalat, melynek időről időre szervezeti fejlesztéseket kell végrehajtania. Mindig a sztárok vannak reflektorfényben, pedig a sikerek mögött egy összehangolt, szó szerint profi dolgozói csapat van, akik nap mint nap gondoskodnak róla, hogy a legjobb esélyekkel futhassanak ki a játékosok a pályára.
Az FC Bayern München AG több mint 1000 embert foglalkoztat világszerte. A dolgozók munkavállalói életciklusa a belépéstől a kilépésig ugyanolyan figyelmet érdemel, amilyen figyelemmel a játékosok igényeire van az egyesület. Ennek a folyamatnak a menedzselésére vezették be az SAP SuccessFactors munkaerő-menedzsment platformjának Employee Central modulját. Ráadásul a gyorsított, standard elemekből építkező bevezetéssel az SAP igazodott az ügyfél karakteréhez: a lehető leggyorsabban reagálni és cselekedni.
„Korábban egyedi fejlesztésű, a múltból ránk maradt rendszerekben folyt a munkaerő nyilvántartás hagyományos módon való vezetése.” – magyarázta az átállással kapcsolatban Jan-Christian Dreesen, az FC Bayern München AG elnökhelyettese. „Mostantól a HR-eseink valóban hivatásuk legszebb részeinek szentelhetik idejüket: stratégiai fejlesztések tervezésének a motiváció, a dolgozói hatékonyság, a képességfejlesztés területein.” Ezzel párhuzamosan számos részfeladatot automatizálnak, illetve önkiszolgáló appokkal egészítenek ki. Így például mobilon elérhető felületeken saját profiljukon jelezhetik szabadságukat, betegségüket, eszközigényüket az egyesület alkalmazásában lévők, a játékosoktól az irodistákig minden szervezeti egységben. Mindezekhez korábban HR-es munkatárs segítségére volt szükség.
Az SAP 2014 óta kiemelt, platinum partnere a Bayern Münchennek, a vállalat mind a sport-, mind az üzleti eredmények terén támogatja a klubot abban, hogy élen járjon. Ennek köszönhetően 2020-ra új alapokra került a szurkolói élmény menedzsment is az SAP Customer Experience és CRM rendszerei segítségével. Körülbelül 250 különböző paramétert tartanak nyilván egy-egy rajongóról, így testreszabott marketinggel tudnak célozni a születésnapi figyelmességektől a meccs közbeni merchandising ajánlatokig mindent, a rendelkezésre álló készletek valós idejű nyomonkövetése mellett. Az SAP Analytics Cloud ugyanis lehetővé teszi az ügyféladatok átfogó elemzését egyetlen kattintással. Az intelligens digitális megoldások bevezetésével a Bayern jelentősen növelni tudta a jegyeladásokon kívüli bevételeit, és százezres nagyságrendben épített rajongó adatbázist világszerte. Ráadásul a feliratkozások, rendelések, jegyfoglalások, és a kapcsolódó utazási, szállás, ellátás és ajándék ajánlatok kiterjesztése és értékesítése teljesen automatizált módon folyik. Ma már a klubtagok az adataik frissítését is önállóan intézhetik a klub felületein, ami nem lebecsülendő mértékben takarított meg munkaórákat a klub dolgozóinak: csak a tavalyi év során mintegy 160 ezer tétel frissült a rajongói adatbázisban, noha korábban 50 különböző informatikai rendszer megléte mellett is manuálisan kellett kiszolgálni a rajongótábort.
Az SAP-vel meglévő együttműködésnek lett új mérföldköve a dolgozói élménymenedzsment felhőalapú, helytől függetlenül globálisan nyomon követhető rendszerének bevezetése.
Kapcsolódó cikkek
- Elindult az SAP Növekedési Programja
- Megoldás a projektek átláthatóságára
- RISE with SAP: új modellben értékesíti üzleti intelligencia termékeit az SAP
- Elsőként büszkélkedhet éles SAP S/4HANA Retail rendszerbevezetéssel a Praktiker
- Hogy fejlődtek a KKV-k a vállalatirányítási szoftverek bevezetésében?
- Az SAP szerint a pandémia felpörgeti az egészségügy digitalizációját is
- SAP Customer Data Platform a tökéletes vásárlói élmény létrehozásához
- A digitális felkészültség lehet a vállalatok igazi vakcinája a pandémia ellen
- SAP-ügyfelek podcast-interjúi a karanténidőszakról
- Stratégiai együttműködést köt a MOL és az SAP
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul
A termelékenység, a hatékonyság és a precizitás újabb szintje érhető el azokkal az AI-alapú fejlesztésekkel, melyeket az SAP mutatott be az ellátási láncokhoz kapcsolódó megoldásaiban a Hannover Messe kiállításon. A valós idejű adatokból származó, mesterséges intelligencia által felfejtett következtetések abban segítenek a vállalatoknak, hogy jobb döntéseket hozzanak az ellátási láncok egészében, racionalizálják a termékfejlesztést és javítsák a gyártás hatékonyságát.
Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz
Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.
Innováció a légi szállítmányozásban
A DSV egy hazánkban innovációnak számító, korábban még sosem alkalmazott átvilágítási szolgáltatás elindításával új export légiszállítási lehetőségeknek nyit kaput. A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közvetlen közelében található raktárukban már 2-8 Celsius-fokos környezetben is átvilágítási szolgáltatás nyújtására lesznek a továbbiakban képesek, ezzel pedig fellendítik a BUD Airport gyógyszerexport tevékenységét. A fejlesztés egy gyógyszeripari üzleti esemény keretein belül debütált 2024. április 23-án, Vecsésen.