Bemutatkozik a világ első okos vitorlásruhája

forrás: Prím Online, 2021. március 2. 16:25

A prémium vitorlásruházat nemzetközi piacára tör be a 878 a hazai tervezésű, innovatív fejlesztésű és gyártású termékeivel, melyek a professzionális vitorlázás eddig meg nem oldott problémáira adnak választ. A technológiai és anyaginnováció ötvözésével pedig hozzájárulnak a hobbi- és versenysportolók teljesítményének növeléséhez.

A vitorlássport rendkívüli fejlődési ívet írt le az elmúlt években, azonban a versenyzők ruházata, védelme nem követte ezt ugyanilyen dinamikusan, ami számos problémát hozott a felszínre. Ebben a sportágban különösen fontos a sportolók védelme, a flexibilis és kopásálló anyagok használata, valamint a navigációhoz szükséges adatok szolgáltatása, amikre az egyedi tulajdonságú, az iparágban forradalmi újításnak számító anyagból készült 878 ruhák nyújtják a huszonegyedik századi megoldást.

 

 

A 878 vitorlásruháiban a fenntarthatóság, a digitális megoldások, a sokéves termékfejlesztés és a gyártástechnológia találkozik az anyaginnovációval, aminek minden egyes apró részletére kiemelt figyelmet fordítottak a tervezők. A termékeket grafénból, egy ultrakönnyű, mégis rugalmas, nyúlékony, tökéletesen vízálló és az acélnál is erősebb anyagból készítik, aminek az egyik fő tulajdonsága, hogy öt és húsz fokon is körülbelül ugyanolyan hőérzetet biztosít. A „csodaanyag” előállításárért az alkotók fizikai Nobel-díjat kaptak 2010-ben. Mindemellett a ruhák a 3D-s testszkennelésnek köszönhetően tökéletesen testreszabhatók, ami jelentősen hozzájárulhat a sportolói teljesítményhez. 

 

A magyar vállalat már a tervezésnél is a piacon egyedülálló személetet alkalmazott, miszerint a teljes folyamatba bevonta a vitorlásközösséget, amivel feltérképezték a sportolók legfontosabb igényeit, beazonosították a hiányosságokat és a fejlesztendő területeket. Mindez nagyban segítette őket abban, hogy termékükkel választ adjanak a professzionális vitorlázás eddig meg nem oldott problémáira. 

 

 

A globális piacra törő sportruházatnál az anyaginnováció és a funkcionalitás mellett a design is hangsúlyos szerepet kapott, aminek köszönhetően minden egyes zseb, cipzár és még a csomagolás is egyedi kialakítású. „A 878 azzal a misszióval jött létre, hogy végletekig ragaszkodva az innovatív szemlélethez és az intelligens megoldások alkalmazásához, olyan termékeket fejlesszünk, amivel a globális vitorlásruhapiac akár két százalékát is megszerezhetjük” – mondta el Papp István, a 878 alapító ügyvezető igazgatója. „Hiszünk benne, hogy a most piacra lépő termékeinkkel, a világ első intelligens vitorlásruháival olyan innovatív megoldást kínálunk a vitorlázóknak, amely széles spektrumon kitágítja a sportban rejlő lehetőségeiket, és még élvezetesebbé és gondtalanabbá teszi a hobbisportot is” – tette hozzá az ügyvezető. 

 

Majer Lilla, a 878 partnertulajdonosa és vezető tervezője a termék megjelenésével kapcsolatban elmondta: „A prémium minőség mellett időtálló designt alkottunk meg, a precizitásunk és a maximalizmusunk pedig az apró elemekben is megjelenik, például az egyedi, 3D nyomatással készülő cipzárban vagy az ikonikus kapucniban.” 

 

 

Az innováció testközelbe kerül, hiszen a ruhába építve is megjelenik: a kabátban elhelyezett digitális, hajlítható kijelzőre az on-board unit rendszer bluetooth kapcsolattal továbbít előre kiválasztott adatokat a hajó műszerének adataiból. A rendszer beállításához szükség van egy mobilapplikációra, melynek segítségével kiválasztható, hogy egy csapat számára melyik adatsor legyen beállítva a kabátjaikban elhelyezett hajlítható kijelzőre. A különböző feladatokat ellátó csapattagok számára ráadásul különböző adatokat tud az edző vagy a csapatkapitány beállítani, így mindenki a neki leginkább releváns információkhoz fér hozzá folyamatosan.  

 

Az 5.4” kijelző széles betekintési szöggel rendelkezik, és az UV-védelemmel ellátott, csillanásmentes felületnek köszönhetően erős napfényben is jól látható, ráadásul kényelmes, hajlékony kivitelben épült bele a kabátba. A vitorlásruhák Székesfehérváron készülnek a vállalat saját, Európa legmodernebb gépeivel felszerelt gyárában, ahol digitális 3D tervezés is folyik, valamint számos speciális gyártástechnológiai megoldást alkalmaznak, emellett a vállalat kiemelten törekszik a fenntarthatóságra. A ruhák elkészítéséhez kizárólag vegyszermentes és környezetbarát anyagokat használnak fel és fejlesztenek, emellett minimalizálják a vízhasználatot. Társadalmi szerepvállalásuk keretében a nyereség egy részét a víz és az óceán tisztítására irányuló kezdeményezésekre fordítják majd. Teljesen digitalizált és számítógéppel vezérelt gyártási kapacitásainak köszönhetően hulladékmentes vállalatként működnek. 

 

 

A 878 márka hivatalos nagykövete Berecz Zsombor, világ- és Európa-bajnok magyar vitorlázó, aki egy februári fotózáson viselte először az innovatív anyagokból készült, prémium minőségű sportruházatot.  A sportoló a fotózás során a ruha számos egyedi tulajdonságát tesztelte, többek között a speciális zsebmegoldást, amivel lehetséges hívást fogadni, és akár üzenetet is küldeni anélkül, hogy a vízálló zsebből ki kellene venni a készüléket.  

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Facility managementben erősít az ICON

Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.

2024. április 17. 18:09

Új korszak az elektromobilitásban

A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is. 

2024. április 17. 16:28

Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit

Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi. 

2024. április 17. 14:50

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09