Nyelvvizsgával még lehet javítani a felvételi pontszámokon

forrás: Prím Online, 2021. május 7. 14:06

Elstartoltak az idegennyelvi érettségik is, ezzel párhuzamosan pedig megindult az utolsó pillanatokban még bezsebelhető többletpontok gyűjtése a felvételizők részéről. Most olyan megoldás áll a vizsgázók rendelkezésére, melynek köszönhetően még akár június közepén is nyelvvizsgázhatnak a diákok úgy, hogy az többletpontot érjen a felvételin, ráadásul anyagi kockázat nélkül foglalhatnak vizsgaidőpontokat.

Sokan nem jelentkeznek nyelvvizsgára, ehelyett az emelt szintű nyelvi érettségit választják, hiszen ezzel is szerezhető többletpont, majd kivárnak, és csak akkor választják a nyelvvizsgát, ha az érettségin nem érik el a pontszerzéshez szükséges minimum százalékos eredményt. Idén több, mint 48 ezren jelentkeztek angol érettségire középszinten, emelt szinten pedig több mint 20 ezren. Az érettségi eredményei május végén derülnek ki, így ha valaki ekkor értesül arról, hogy nem érte el a plusz pontok megszerzéséhez szükséges szintet, már nem talál olyan nyelvvizsga időpontot, amire ha jelentkezik, az eredményt és a bizonyítványt még időben megkapja úgy, hogy - amennyiben sikeres - fel tudja tölteni a felvi.hu-ra a hiánypótlás időszak végéig, ami idén július 8.

 

2018-ban még egy jól időzített májusi vizsga beleférhetett, de azért nem volt érdemes kockáztatni, nehogy kicsússzon az ember a hiánypótlási időszakból. Az iTOLC rendszerében viszont még június közepi időpontok is szerepelnek, amikkel még mindig szerezhetnek többletpontot a felvételizők. Angol nyelvből  B2 szinten a legkésőbbi ilyen vizsgaidőpont június 16., C1 szinten június 10., német nyelvből B2 szinten pedig június 15.

 

 

Kockázatmentes nyelvvizsga-jelentkezés

A kockázatmentes nyelvvizsga-jelentkezés rendszerével a felvételizők májusi és júniusi időpontokra tudnak jelentkezni úgy, hogy legkésőbb 2 nappal a vizsga előtt még lemondhatják a vizsgát, és a teljes vizsgadíjat visszakapják. Így jelentkezhetnek már korábban a vizsgaidőpontokra akkor is, ha még nem tudják biztosan, hogy végül tényleg szükségük lesz-e a nyelvvizsgára, hiszen ha kiderül, hogy mégsem, csak egy egyszerű elektronikus regisztrációt kell leadniuk, és a vizsgaközpont 5 napon belül visszatéríti nekik a vizsgadíjat. Ezen felül akár több vizsgaidőpontra is jelentkezhetnek anyagi veszteség kockázata nélkül, hogy mindenképpen meglegyen időben a többletpontokhoz szükséges dokumentum szerzési lehetőség. Az akcióról bővebben itt lehet olvasni.

 

De hogyan lehetséges ennyire kitolni az utolsó többletszerzésre lehetőséget adó nyelvvizsga időpontot? A vizsgaközpont 2019-ben jelent meg a nyelvvizsgák piacán, digitális lehetőséget biztosítva a jelentkezőknek és azóta a vizsgázók egyik kedvenc vizsgájává vált. Innovatív megoldásai azt eredményezték, hogy sok folyamat lerövidült, egyedi, még soha nem látott 8 napon belüli eredményközlést kínálva a vizsgázóknak. A digitális nyelvvizsgával sok más előnyös lehetőség is létrejött: két nyelvű, digitális szótár használata a teljes vizsga alatt, valamint a két vizsgalehetőség, amely egy jelentkezéshez tartozik. 

 

A vizsgaközpont május 15-én első vizsgájának 2. évfordulója alkalmából Facebook LIVE alkalmat szervez, ahol többek között a Last Minute nyelvvizsgákról is szó lesz. Az esemény itt érhető el. Ezen kívül külön oldalon gyűjtötték össze a felvételizőknek a legfontosabb információkat a felvételi eljárásról, hogy ezzel is megkönnyítsék a tájékozódást, melyet pedig ezen az oldalon lehet megtalálni.

Kulcsszavak: nyelvvizsga iTOLC

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 10:01

Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel

Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.

2024. március 27. 19:13

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei

Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.

2024. március 27. 15:08

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05