Magyar fejlesztésű okostelefonos tréningekkel teszik COVID-biztosabbá a munkahelyeket

forrás: Prím Online, 2021. május 26. 14:35

Magyar technológiai vállalat, a Leopoly végezte annak a kiterjesztett valóság (AR) tréningalkalmazásnak a technikai fejlesztését a PricewaterhouseCoopers (PwC) számára, amellyel a nemzetközi üzleti szolgáltató segítene ügyfeleinek COVID-biztosabbá tenni a munkahelyeket. A globális tanácsadó irodáiban az okostelefonokkal használható alkalmazással sajátíthatják el a dolgozók a koronavírus-járvány miatt életbelépett, szigorúbb egészségvédelmi munkahelyi szabályokat, és a vállalat üzleti partnerei számára is elérhetővé teszi a biztonságot növelő tréningalkalmazást.

Ahogy világszerte egyre többen térnek vissza az irodákba, úgy válik egyre fontosabbá a munkaadók és munkavállalók számára, hogy növeljék a munkahelyek biztonságát. A koronavírus terjedésének megakadályozása, a megfertőződés kockázatának csökkentése érdekében a legtöbben egyértelmű szabályokat hoztak az irodákban, az üzletekben vagy a gyárakban dolgozók számára. Lényeges azonban, hogy a dolgozók könnyen és gyorsan el is tudják sajátítani ezeket a protokollokat – ebben segít a kiterjesztett valóság (’augmented reality’) technológiát segítségül hívó telefonos alkalmazás.

 

A képzés célja, hogy segítse a munkáltatók és a munkavállalók alkalmazkodását a COVID-19 járvány miatt jelentősen megváltozott munkakörnyezethez. Ez a kurzus gyakorlati útmutatást nyújt a vírusfertőzés tüneteinek azonosításához, a megbetegedés terjedésének megakadályozásához és a megfertőződés kockázatának minimalizálásához. A nagyjából 30 perc alatt elvégezhető, rövid oktatási modulokból álló és tesztkérdésekkel záruló tréning az egyébként egyszerűen követhető szabályokat élvezetes formában és a gyakorlati alkalmazásra, valós élethelyzetekre összpontosítva mutatja be a munkavállalóknak. A hazai fejlesztésű alkalmazás az Európai Munkahelyi Biztonsági és Egészségvédelmi Ügynökség irányelveit használja.

 

 

A tréning során a résztvevő megismerheti az új koronavírus felépítését, megnézheti, hogyan terjed a vírus a gyakran használt tárgyakon keresztül, valamint megismerkedhet a közösségi távolságtartás, a helyes kézfertőtlenítés és maszkviselés szabályaival és a munkahelyeket COVID-biztossá tévő egyéb lépésekkel a vírus terjedésének elkerülése érdekében.

 

A Leopoly által fejlesztett alkalmazást könnyű bevezetni akár a jelentős létszámú és több piacon is jelenlévő multinacionális vállalatoknál is, hiszen a tananyagokat a dolgozók saját mindennapi környezetükben dolgozhatják fel. Kizárólag a telefonjukra lesz szükség, mivel az AR, a kiterjesztett valóság egy olyan interaktív megoldás, amely számítógéppel létrehozott vizuális elemekkel bővíti a fizikai környezetet, ezért VR-szemüveg nélkül is könnyen használható minden alkalmazott számára.

 

„Amikor megjelent a COVID-19, sok technológiai céghez hasonlóan mi is kerestük a lehetőséget, hogy miképpen segíthetünk abban, hogy a vírus minél kevesebb kárt okozzon” – ismertette a projekt előzményeit Mányai Roland, a Leopoly CEO-ja.  „Miután már volt egy sikeres, influenzával kapcsolatos oktatási termékünk, nagyon megörültünk annak a lehetőségnek, hogy a PwC-vel közösen egy COVID-fókuszú megoldást is tudunk nyújtani ahhoz, hogy a cégeknek vagy akár az iskoláknak egy olyan eszköz legyen a kezében, amivel gyorsan képezheti munkavállalóit a biztonságosabb munkahelyek érdekében” – tette hozzá a cégvezető.

 

„Mivel a Leopoly jelentős tapasztalattal rendelkezik a kiterjesztett valóság és egészségügy területén, valamint érti a multinacionális vállalatok követelményeit, tökéletes választás volt az AR Training modulunk fejlesztéséhez” – összegezte az együttműködés tapasztalatait Szilágyi Katalin a PwC Academy Leader, Senior Managere. „A projekt gördülékenyen ment, mivel a Leopoly az egész fejlesztés során képes volt rugalmasan alkalmazkodni a PwC összes műszaki és folyamatigényéhez. Reméljük, hogy hamarosan újra dolgozhatunk más projektekben is” – tette hozzá.

 

Az alkalmazás a PwC dolgozói és ügyfelei számára is elérhető e-learning modulként a PwC Academy felhőalapú képzésmenedzsment rendszerében. Az alkalmazás minimális módosítással céges arculatra szabható és vállalati környezetben is alkalmazható vagy akár kiegészíthető vele cégek meglévő kötelező munkavédelmi „compliance” képzése is. „Fontos cél teljesült, hogy be tudjuk mutatni: a PwC Academy képes a hagyományos, kötelezően ’compliance’ képzéseket is interaktív, látványos, mindenki által mobilon is elérhető módon közelebb hozni a résztvevőkhöz” – avatott be a részletekbe Szilágyi Katalin.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Energiatakarékosság az ASUSTOR-ral!

Az áramszámlák világszerte meredeken nőnek, ASUSTOR NAS viszont segít abban, hogy adataid elérhetők legyenek és pénzt takaríts meg.

2024. március 27. 11:40

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05