A hamburgi Digital S-Bahn elnyerte a Német Mobilitási Díjat
Idén a hamburgi Digital S-Bahn a Német Mobilitási Díj nyertese. A Deutsche Bahn és a Siemens Mobility Németország első teljesen automatizált vasútját helyezi üzembe. Hamburg városával együttműködve négy hamburgi S-Bahn vonat digitális vezérléssel fog utasforgalomban üzemelni az októberi ITS Kongresszus alatt. A 2018 óta fejlesztés alatt álló új technológia előnye: Több vonat közlekedhet a meglévő vasútvonalakon nagyobb megbízhatósággal és alacsonyabb energiafogyasztással.
Ronald Pofalla, a DB infrastruktúra vezérigazgatója: „Csak megbízható, célszerű és kényelmes vasúti szolgáltatások nyújtásával tudunk hozzájárulni a klímaváltozás enyhítéséhez. A hamburgi S-Bahn digitalizálásával pontosan ezt tesszük: Jobbá tesszük a vasúti utazást utasaink számára. Nagyon örülök, hogy ezt a projektet a Német Mobilitási Díjjal tüntették ki, és gratulálok a csapatnak a lenyűgöző elkötelezettségükhöz és innovatív szellemükhöz. Az új technológia újabb mérföldkövet jelent a németországi digitális vasút számára, és döntő lépésnek tekinthető a közlekedés terén bekövetkező korszakváltás felé."
Dr. Anjes Tjarks, Hamburg közlekedésért és mobilitási átmenetért felelős szenátora: „Hamburg aktívan támogatja a jövő vasúti közlekedését az innovatív technológiák bevezetésével a Digital S-Bahn kísérleti projektben. A technológia olyan megoldást kínál, amely lehetővé teszi a város S-Bahn hálózatának bővülését. Hosszú távon a teljes hamburgi S-Bahn rendszert szeretnénk ezzel a technológiával felszerelni. A szenátus már most 400 millió eurót fordít az új, digitális technológiával felszerelt vonatokra. Szívből gratulálok a csapatnak lenyűgöző munkájukhoz."
Michael Peter, a Siemens Mobility globális vezérigazgatója: „Nagy örömömre szolgál, hogy a hamburgi Digital S-Bahn nyerte el a Német Mobilitási Díjat. Azzal, hogy Hamburgban sikeres, automatizált tesztüzemet hajtottunk végre az Európai Vonatbefolyásoló Rendszerben (ATO az ETCS-en keresztül), rekordidő alatt fontos mérföldkövet értünk el a német vasúti közlekedés digitalizálásában. Az automatizált vasúti üzemeltetés jelentősen nagyobb járatsűrűséget biztosít és ezáltal nagyobb utaskapacitást tesz lehetővé, javítja a menetrendtervezés stabilitását, és a vezetési profilok optimalizálásával alacsonyabb energiafogyasztást biztosít. Ezzel a projekttel Hamburg úttörő szerepet vállal a digitalizált üzemeltetés terén a német közösségi közlekedésben és a vasúti távolsági közlekedésben."
A projekt a digitalizált vonatüzemet a hamburgi S-Bahn hálózat egy 23 kilométeres vonalán mutatja be. Az első próbaüzemek már sikeresen lezajlottak. Az automatizált rendszer a jövőbeli európai ATO szabványon alapul, amely az egész Európára kiterjedő Európai Vonatbefolyásoló Rendszerrel (ETCS) működik. A forgalmat a vasúti személyzet felügyeli. A projekt 60 millió eurós költségén Hamburg városa, a Siemens Mobility és a Deutsche Bahn osztozik.
Kapcsolódó cikkek
- A Siemens Mobility korszerűsíti Hollandia legnagyobb rendezőpályaudvarát
- Az élénkülő verseny miatt gyors ütemben terjed az automatizáció és a fenntartható gyártás
- Környezetbarát és biztonságos a jövő fűtési technológiája
- Globális megoldás teszi biztonságosabbá az öregedő infrastruktúrákat
- Jelentős megtérülést hoznak a technológiai beruházások
- Az ABB innovatív megoldásaival korszerűsítik a vasúti járműveket Németországban
- Napelemes rendszerek: így spórolhat villanyszámláján velük
- Kárrendezés a technológia uralta jövőben
- Digitalizálással enyhíthető az ivóvízszektorra nehezedő nyomás
- Bővíti kutatási és fejlesztési részlegét a Siemens Mobility
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul
A termelékenység, a hatékonyság és a precizitás újabb szintje érhető el azokkal az AI-alapú fejlesztésekkel, melyeket az SAP mutatott be az ellátási láncokhoz kapcsolódó megoldásaiban a Hannover Messe kiállításon. A valós idejű adatokból származó, mesterséges intelligencia által felfejtett következtetések abban segítenek a vállalatoknak, hogy jobb döntéseket hozzanak az ellátási láncok egészében, racionalizálják a termékfejlesztést és javítsák a gyártás hatékonyságát.
Az LG OLED evo televíziók már a negyedik egymást követő évben kapják meg a környezetbarát minősítést
Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust* szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről** és szén-dioxid méréséről*** szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét****, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást követő évben ismerték el. Az LG legújabb OLED tévéi továbbá kiérdemelték az Intertek újrahasznosítási tanúsítványát*****, amely immár második éve bizonyítja ezen a téren is az LG környezetvédelmi felelősségvállalását.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Samsung legújabb képernyői az AI TV-k új korszakát hozzák el
A Samsung az Unbox & Discover eseményen mutatta be 2024-es Neo QLED 8K és 4K, valamint OLED televíziókból és hangprojektorokból álló portfólióját. A világ egyik élvonalbeli televíziógyártójaként elismert Samsung idén bevezetett készülékei olyan hatékony, mesterségesintelligencia (AI)-alapú funkciókkal rendelkeznek, amelyek minőségibb otthoni szórakozást kínálhatnak.
Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz
Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.