A HungaroControl is felkészült az augusztus 20-i rendezvénysorozatra
A magyar légiforgalmi szolgálat minden olyan szakmai intézkedést megtett, amelyekkel a nemzeti ünnep idején is garantálható a budapesti nemzetközi repülőtér induló és érkező forgalmának, valamint a kisgépes repülések maximális biztonsága.
Az államalapítás ünnepéhez kapcsolódó látványprogramok zavartalan lebonyolítása érdekében a Honvédelmi Minisztérium Állami Légügyi Főosztálya – a HungaroControl légiforgalmi szolgáltatói szakvéleménye alapján – ezúttal is két eseti légteret jelölt ki: egyet a hagyományos honvédségi légiparádé, egyet pedig az ünnepi tűzijáték számára.
Az eseti légterek kijelölésének és működtetésének legfontosabb célja a repülésbiztonság szavatolása, tehát hogy elkülönítsék az ünnepi programban részt vevő légi járműveket a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér érkező és induló forgalmától, valamint a kisgépes repülésektől. De ugyanilyen fontos az is, hogy a tűzijáték védőtávolságán kívül tartsák a térségben közlekedő repülőgépeket.
A rendezvénysorozat idejére a HungaroControl alternatív kivezetési útvonalat határoz meg a főváros felé induló, nyugati célállomásra tartó járatoknak, ugyanígy erre az időszakra megváltozik a Budapest felől, a 2-es futópályára érkező gépek átstartolási eljárása is. Mindezzel hatékonyan fenntartható a hazai repülésbiztonság – európai összehasonlításban is – kiemelkedően magas szintje.
Kapcsolódó cikkek
- Új funkciókkal bővült a mydronespace
- Allianz: 9 trend a Covid–19 utáni légi közlekedésben
- Dinamikusan növekszik a hazai légi forgalom
- Jelentősen nőtt a repülőgépforgalom az EB-nek köszönhetően
- Magyarország felé is kerülnek a légi járatok a fehérorosz válság miatt
- Repülésbiztonság minden szinten
- 8 milliárd forintból újultak meg a hazai légiforgalmi irányítás rendszerei
- Karbonsemleges rendezvényekkel a zöldebb jövőért
- Már közel hatezren töltötték le a mydronespace mobilalkalmazást
- A VFR pilóták társa a levegőben: a biztos tudás
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel
Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.