Elstartolt a Novartis Digital Health Startupverseny

forrás: Prím Online, 2021. augusztus 19. 09:59

A világ egyik legnagyobb gyógyszeripari vállalata, a Novartis magyar digitális egészségügyi innovációk számára startupversenyt hirdet. A Digital Health Startupversenyre ötletekkel és már működő megoldásokkal is várják a pályázatokat. A megmérettetés keretében elsősorban két kihívásra keresnek digitális megoldást: egyrészt az orvos-beteg találkozók adminisztrációs terheinek csökkentésére, másrészt a szklerózis multiplex (SM) betegség korai felismerésének elősegítésére.

A svájci központú Novartis, a világ egyik vezető gyógyszeripari vállalataként nagy hangsúlyt fektet a tudományos alapokon nyugvó innovációra, mellyel a társadalmi szempontból legnagyobb kihívást jelentő egészségügyi problémák leküzdésére keresi a választ. A gyógyszeripari vállalat már számos áttörő jelentőségű kezelést fedezett fel és fejlesztett ki, továbbá töretlenül azon dolgozik, hogy új módszerek felismerésével ezek a lehető legtöbb emberhez jussanak el.

 

A Novartis keresi azokat az együttműködési lehetőségeket, melyek keretében a technológiai ökoszisztéma szereplőivel közösen fejleszthet ki, vagy skálázhat fel olyan digitális megoldásokat, melyek elősegítik a betegek életminőségének javítását és életkilátásainak meghosszabbítását. A vállalat ebben a szellemiségben hirdeti meg a Novartis Digital Health Startupversenyt, melyre egészégügyi területre fókuszáló, akár ötletfázissal, akár működő megoldással rendelkező csapatok, vállalkozások jelentkezését várja.

 

Digitalizációval a gördülékenyebb betegellátásért

A versenyt több valódi, fennálló probléma hívta életre. Köztudott, hogy a magyar orvosok a szakrendelőkben töltött idejük jelentős részét adminisztrációra fordítják. Ennek oka többrétű, ilyen például, hogy az adatok különböző helyeken és formában (online/offline) érhetők el, egy részük a betegeknél, míg más részük a kórházi rendszerek valamelyikében vagy az EESZT-ben (Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér) találhatók, ezért komplex feladat és sok időt vesz igénybe az információk szintetizálása. A betegekkel történő, jellemzően ismétlődő, a konkrét állapotukra vonatkozó kérdések és az ezekre adott válaszok rögzítése is sok időt vehet igénybe.

 

A Novartis Digital Health Startupverseny keretében olyan megoldásokat keresnek, amelyek az orvos-beteg találkozók gördülékenyebbé tételét célozzák meg. 

 

A verseny másik fókuszpontja a Novartis egyik fő terápiás területét, a szklerózis multiplex (SM) betegséget érinti. Ezzel kapcsolatban nagy kihívás a betegség előrehaladásának időben történő felismerése, így erre keres a vállalat digitális megoldásokat. A kiírás részletei itt találhatóak meg.

 

 

Szakmai bemutatkozás, nívós zsűri, értékes díjak

A pályázóknak 2021. szeptember 12-ig van lehetőségük jelentkezni a Novartis Digital Health Startupversenyébe. Az előzsűrizés során előre meghatározott szempontrendszer alapján kerül kiválasztásra a 6 döntős, akik a szeptember 30-i Digital Health Summit konferencián kapnak lehetőséget projektjük személyes bemutatására a magyarországi egészségügyi szakma kiemelkedő szereplői és a zsűri előtt. A 8 perces startup pitch előadást követően zsűrikérdések, majd kiértékelés következik, a versenyzők végül pontrendszer alapján kerülnek minősítésre. A versenyt az a projekt nyeri, amelynek a legmagasabb pontszámot ítéli meg a zsűri.

 

A Novartis Digital Health Startupverseny zsűrijét nívós szakemberek alkotják: Albrecht Ottó, a Cashline Investments vezérigazgatója, Varga-Tarr Sándor, a Hiventures Inkubációs befektetési programjának befektetési igazgatója, Kölkedi Krisztián, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal (NKFIH) főosztályvezetője, valamint Rákóczi Tamás, a Novartis Digital Lead-je.

 

Az első helyezett startup értékes nyereményekben részesül. A nyertes projektje megvalósításán együttműködhet a Novartis-szal, illetve 3 millió forintnyi médiamegjelenést nyer a Webbeteg.hu-tól, a Házipatika.com-tól és az Azonnali.hu-tól, valamint a Hiventures által, gyorsított eljárás kereteben megvalósuló befektetési lehetőséget kap.

 

A konferencián a Startupverseny programjához igazodva izraeli startupok érkeznek Budapestre, valamint magyarországi startupok vezetői is részt vesznek egy-egy panelbeszélgetésen. A befektetői oldalról pedig dr. Szűcs Gergely beszél a Cashline Investments-től az egészségügyi befektetések irányairól, valamint ismert magyar kockázatitőke-befektetők ismertetik az egészségügyi befektetések területén szerzett tapasztalataikat. 

 

A Novartis Digital Health Startupversenyről további információt a rita.molnar@ap.hu e-mail címre küldött levélben kérhetnek az érdeklődők, jelentkezni egyoldalas bemutatkozó anyag (one pager) ugyanerre a címre történő beküldésével 2021. szeptember 12-ig lehet. 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését

Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.

2024. április 18. 16:54

Használt autót webshopból?

A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben? 

2024. április 18. 15:28

Megjelent a világ első unalmas telefonja

A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.

2024. április 18. 13:15

A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját

A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit. 

2024. április 18. 11:40

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09