Okosabbá vált Pepper robot

forrás: Prím Online, 2021. október 3. 14:19

Egy hazai fejlesztésnek köszönhetően okosabbá vált Pepper robot. A humanoid robot eddig csak a „megtanult” információs készletéből tudott válaszokat adni, ám mostantól az olyan valós idejű információkkal is képes segíteni, amelyek a folyamatos változó adattartalmú, élő információs rendszerekből származnak, mint például a pillanatnyi árukészlet. Így Pepper bevethető már áruházi eladóként is, igaz, a terméket még nem tudja a vásárlóknak átnyújtani.

Az itthon főként ügyélszolgálati munkákban, egyszerű kérdések megválaszolására, információadásra alkalmazott Pepper robottal lassan kiskereskedelmi boltok ügyélterében is találkozhatunk, hiszen egy új fejlesztésnek köszönhetően még több helyen segíthet hús-vér kollégáinak. Az üdvözlésen túl a robot segíthet a cipőválasztásban, egy szerszám megtalálásában vagy akár helyettesítő termék ajánlásában is.

 

Pepper robotot a Netlife Robotics „Shopmanager” fejlesztése összeköti a háttér informatikai rendszerekkel, így a robot valós idejű információk alapján tud szóban válaszolni, információt közölni. Így például arról is, hogy az áruházban melyik polcon található a meghirdetett termék vagy a robotnak felmutatott, felismert termékhez hol talál kiegészítőket vagy helyettesítő megoldást a vásárló, és az mennyibe kerül.

 

 

Az e fejlesztéssel felruházott Pepper már áruházi segítőként dolgozik: egy orosházi gépészeti és szaniter kereskedésben az előre megírt algoritmus segítségével válaszol az információt kérő vásárlóknak, és azt is megmondja, hogy a kiválasztott terméket hol találják az érdeklődök a bolton belül. A kiválasztott árut ugyanakkor nem tudja „kézbe adni”, de mások ajánlásainak, tapasztalatainak megosztásával, akár felolvasásával többletinformációt képes nyújtani.

 

Mind több helyen segíthet a robot

Pepper robot egyre jobban hozzátartozik a mai magyar modern épületek, szolgáltatók ügyfélteréhez. A barátságos kinézetű, 1,5 m magas robottal találkozhatunk bevásárlóközpontban, szállodában, orvosi rendelőben is. A robotot alkalmazó cégek jellemzően azért döntenek e megoldás használata mellett, hogy megkönnyítsék kollégáik megterhelő, gyakran monoton munkáját, és újfajta, modern ügyélélményt adjanak vásárlóik számára.

 

A Netlife Robotics az elsők között hozta be és alkalmazta itthon Peppert, valamint megtanította magyarul, „élőszóban” kommunikálni a humanoid robotot, és mind új fejlesztésekkel aknázza ki a technológiában rejlő lehetőségeket.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének

A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.

2024. április 19. 16:59

Új szintet léphet az MI-forradalom az adatközpontokban

Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként a Schneider Electric leányvállalata, az AVEVA digitális iker platformját összekapcsolják az NVIDIA Omniverse megoldásával, egységes környezetet biztosítva a virtuális szimulációhoz és az együttműködéshez.

2024. április 19. 13:24

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09