NMHH: Még mindig nem tért vissza a reklámpiac a járvány előtti szinthez

forrás: Prím Online, 2021. október 9. 11:50

Az idei első félévben a tavalyihoz hasonlóan kevesebb termékmegjelenítés szerepelt a televíziókban, és a piac még mindig gyengébb az előző évekhez képest – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa e heti ülésén elfogadott új tanulmányából. A grémium a szerződéses vállalások megszegése és burkolt reklám miatt figyelmeztetett egy-egy vidéki szolgáltatót, és rádiós frekvenciapályázatokkal kapcsolatos döntéseket is hozott.

 

Szállodákat, egészségügyi szolgáltatásokat és a vendéglátóipart hirdette a legtöbb termékmegjelenítés

A testület elfogadta a legújabb, az országos kereskedelmi televíziók saját gyártásában készített műsoraiban feltűnő termékmegjelenítéseket vizsgáló tanulmányt. 2021 első félévében hat hónap alatt összesen 12 809 ilyen típusú hirdetés szerepelt az RTL Klubon és a TV2-n, ami két százalékkal kevesebb, mint 2020 azonos időszakában (13 151). Ez még mindig alacsony a 2019-es időszakhoz képest (17 796). A legtöbb hirdetés az RTL Klub Reggeli (2255) című műsorához kapcsolódott, amit Az év hotele (1119) és a Fókusz (1083) műsora követett. A TV2-n a Mokka alatt láthatták az emberek a legtöbb termékmegjelenítést (578). Ezek 1951-féle márkát reklámoztak, köztük az ALDI üzletlánc szerepelt a legtöbbet 699 alkalommal. A gazdasági szektorok közül a szolgáltatás jelent meg leginkább, amit az élelmiszer- és a kereskedelmi ágazat követett. A tanulmányban a virtuális reklámokat is vizsgálta a hatóság. Az év első félévében összesen 437 ilyen virtuális reklámot adtak le: 11-et az RTL Klubon és 426-ot a TV2-n. Míg előbbinél csak a Fókusz című műsorban jelentek meg, utóbbinál több mint felük vetélkedőkhöz kapcsolódott. Az ilyen reklámokat a korlátozottabb elterjedtsége és az újszerűsége ellenére egyelőre könnyen megjegyzik az emberek, de fogadtatásuk egyértelműen negatív. A teljes tanulmányt az NMHH honlapján lehet elolvasni.

 

Médiafelügyeleti döntések

A grémium figyelmeztette a siófoki Rádió 1 Part szolgáltatóját, amiért egy júniusi napon eltért állandó megnevezésétől, és szerződéses vállalásaihoz képest kevesebb közszolgálati, valamint a helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő műsort tett közzé. A Kölcsey TV szolgáltatóját burkolt reklámozás miatt figyelmeztette a tanács, amiért az Időjárásjelentés egy júliusi adásában a műsort támogató ruhaüzlet pontos címét is feltüntette, amely a támogatói üzenetnek nem lehet eleme. 

 

Rádiós frekvenciapályázatokkal kapcsolatos döntések

A tanács megállapította, hogy a Budapest 96,4 MHz körzeti frekvencia kereskedelmi jellegű használatára kiírt pályázati eljárásának nyertese az egyedül pályázó LBK Base Kft. A testület a kereskedelmi Tatabánya 107,0 MHz és a közösségi Szolnok 102,4 MHz helyi frekvencia használatára benyújtott ajánlatok alaki vizsgálata után hiánypótlásra szólította fel az egyedül pályázó Karc FM Média Kft.-t és a Best Radio Kft.-t. A grémium a Budapest 105,9 MHz körzeti frekvencia közösségi jellegű használatára kiírt pályázati eljárás tartalmi vizsgálata során felvilágosítást kért a szintén egyedül pályázó LBK Sport Kft.-től.

 

A Médiatanács véglegesítette a Balatonfüred 96,2 MHz helyi és a Győr 88,1 MHz körzeti frekvenciára szóló közösségi, továbbá a Székesfehérvár 99,8 MHz és a Tatabánya 102,5 MHz helyi frekvencia kereskedelmi jellegű használatára szóló pályázati felhívásokat. A pályázati ajánlatokat novemberben, rendre a pályázati felhívásban meghatározott napokon lehet beadni.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05