Könnyebb a munkakeresés, a pénzügyek intézése és a távmunka is

forrás: Prím Online, 2021. november 16. 09:55

Munkakeresés, hatékony otthoni munkavégzés? Mindezt pénzügyileg tudatosan? Jelentős piaci szereplők fogtak össze azért, hogy ingyenesen elérhető online kurzust indítsanak mindazoknak, akiket a fenti témák foglalkoztatnak. A pénzügyeket intézni, állást keresni és otthonról dolgozni lehet könnyebben is: ebből a célból jött létre a „Lehet könnyebb!” kezdeményezés – https://lehetkonnyebb.hu/ – ahová a Microsoft által támogatott projektet megálmodó HTTP Alapítvány, OTP Bank és Trenkwalder várja az érdeklődőket és tanulni vágyókat.

Magyar nyelvű, online formában elérhető tananyagot tett elérhetővé a digitális megoldások, az álláskeresés és a tudatos pénzügyi tervezés témaköreiben négy vállalat összefogása. A digitális átalakulás kiemelt hazai támogatója, a mesterséges intelligencia és a felhőtechnológia vezető globális vállalata, a Microsoft, az egyik legnagyobb hazai lakossági bank, az OTP Bank, az egyik legjelentősebb hazai állásközvetítő, a Trenkwalder, valamint az informatikai szakképzés szakértője, a HTTP Alapítvány fogott össze a tudásfejlesztés érdekében. Ezeket a területeket nemcsak az köti össze, hogy a mindennapjainkat alapvetően befolyásoló és nagy érdeklődésre számot tartó témakörök, hanem az is, hogy mindegyiket érinti a digitális átalakulás. Az elmúlt időszak legnagyobb változása épp ez volt: az irodai munkavégzésről számos munkahelyen hibrid munkavégzésre, az iskolák egy részében hibrid oktatásra álltak át, lassan az összes tennivalót, ideértve a pénzügyeket és az álláskeresést is, a legtöbben képesek otthonról, interneten bonyolítani. Kényelmesen és könnyen, de csak a megfelelő készségekkel és tudással felvértezve! Ezt a ma már nélkülözhetetlennek számító tudást szeretnék a támogatók mindenkinek térítésmentesen átadni. A HTTP Alapítvány a Lehet könnyebb! weboldalon keresztül tette elérhetővé a tananyagot, amely a hasznos tudást szemléletes illusztrációkkal, animációkkal, audio és videó tartalmakkal és kvízekkel teszi még könnyebben befogadhatóvá, a tanulást pedig még élvezetesebbé.

 

A HTTP Alapítvány egy olyan közhasznú szervezet, ami a piacképes informatikai szaktudás minél szélesebb körben történő elterjesztését tűzte zászlajára. „A mai gazdasági és munkaerő piaci körülmények között roppant fontos, hogy mindenki hozzájuthasson azokhoz a szakmai ismeretekhez és végzettségekhez, amivel megfelelő munkahelyet találhat magának. Ezért is örülünk, hogy részt vehetünk ebben a projektben, segítve ezzel a résztvevők munkaerőpiacon történő elhelyezkedését – mondta Sisák Zoltán a HTTP Alapítvány kuratóriumi elnöke.

 

 

A tananyag összeállítói szerint a kurzus 4-5 óra alatt teljesíthető, de aki szeretne jobban elmélyülni az egyes témakörökben, inkább 10-12 órával számoljon. Az online elérhetőség előnye éppen az, hogy mindenki maga dönti el, hogy mennyi időt és mikor szán a tanulásra. Továbbá december 4-én lesz egy mentorált, élőben megtartott online képzési nap, amelyhez akár 120 ember is csatlakozhat. Ezen mindhárom téma szóba kerül, de a hangsúly a digitális munkakörnyezettel kapcsolatos gyakorlati készségek elsajátításán lesz. A mentorált résztvevők megismerkedhetnek többek között az online munkakörnyezet és a csapatmunkát támogató legfontosabb digitális eszközökkel A pénzügyi tudatosság témakörében felmerülő kérdéseket emailben várják az OTP önkéntes mentorai a programban résztvevőktől. Ők személyre szabott tanácsokat is adnak például lakásvásárlásról, hitelfelvételről, vásárlási szokásokról, a pénzügyi biztonság megteremtéséről, a bevételek és a kiadások és a háztartások pénzügyeinek kezeléséről.

 

“A pénzügyi kultúra fejlesztését az OTP Csoport kiemelt feladatának tekinti. Célunk a pénzügyi edukáció elősegítése, a lakosság pénzügyi ismereteinek bővítése és a pénzügyi tudatosság ösztönzése“ – mondta Szabó Dóra, CSR csoportvezető

 

Az OTP Bank ezen törekvéseihez az OTP Fáy András Alapítvány is hozzájárul, aminek működésének középpontjában a középiskolás diákok pénzügyi, gazdasági és gazdálkodási ismereteinek bővítése áll. Az alapítvány irányításával Budapesten és Nyíregyházán működő OK Oktatási és Innovációs Központok ingyenes képzései évente húszezer diákot érnek el. A fiatalok szemléletformálása mellett a felnőtt lakosság ismereteinek bővítéséért is sokat teszünk, így örömmel fogadtuk a Lehet könnyebb! programra való felkérést, mivel ez is kiváló lehetőség a pénzügyi tudás átadására.

 

A munkaerőpiacon elvárt képességekről, az álláskeresés módszereiről kéthetente tudnak a képzés résztvevői online formában konzultálni a Trenkwalder szakértőivel. Hozzájuk bármilyen munkaerőpiaci, álláskereséssel kapcsolatos kérdéssel lehet fordulni: ötleteket adnak önéletrajzíráshoz, állásinterjúhoz. A Trenkwalder Csoport Közép- és Kelet-Európa egyik vezető személyzeti szolgáltatója, amely 14 európai országban képviselteti magát, közel 30 éves tapasztalattal. Az elmúlt években a Trenkwalder a digitalizált 360°-os HR megoldások szolgáltatójává vált, látva az igényt a digitális fejlődésre, mind partneri, mind munkakeresői oldalról. „Megbízható stratégiai partnerként igyekszünk segíteni a pandémia miatt megváltozott munkaerőpiaci helyzetben mindazoknak, akik elveszítették munkahelyüket és nem érzik még eléggé otthon magukat a digitális munkakörnyezetben. Ezért is vagyunk hálásak, hogy részesei lehetünk a Lehet könnyebb programnak” – mondta el Nógrádi József a Trenkwalder kereskedelmi igazgatója.

 

Csanak Gabriella, a Microsoft Magyarország operatív és marketing igazgatója elmondta: „A digitalizáció tehermentesíti az embert, így több időt tud a hasznos vagy a kreativitását fejlesztő tevékenységeire szánni. Minél jártasabb valaki a digitális technológiákban, annál inkább ki tudja használni az új lehetőségeket és annál jobban be tudja osztani az idejét. Azt gondoltuk, hogy ehhez a tudáshoz ma mindenkinek hozzá kell férnie és a programban támogatóként résztvevőknek, de Magyarországnak is az az érdeke, hogy minél többen tegyenek szert digitális tudásra.”

 

A képzéseken való részvételhez nem kell más, csak egy mikrofonnal, lehetőleg webkamerával is ellátott számítógép, internetkapcsolat és persze az a 4-10 óra szabadidő, amit a résztvevő kész a tanulásra fordítani.

 

Mind az önálló, mind pedig a mentorált online képzésre itt lehet jelentkezni.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program

A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.

2024. március 28. 11:50

Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 10:01

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05