K&H: akik az adathalászok ellen küzdenek

forrás: Prím Online, 2021. december 5. 10:02

A digitális forradalom közepette a korábbinál is nagyobb hangsúlyt kap a biztonságos bankolás, amit a K&H információbiztonsági csapata által működtetett robosztus informatikai rendszer biztosít az ügyfeleknek. A K&H most kiemelkedő elismerésben részesült, elnyerte ugyanis “Az év információbiztonsági incidenskezelő csapata” díjat.

Ők kezelik, fejlesztik és működtetik nonstop azt a masszív informatikai biztonsági rendszert, amely a mindennapi bankoláshoz szükséges feltételeket biztosítja. Az idén kiemelkedő elismerésben részesültek: “Az év információbiztonsági incidenskezelő csapata” címet nyerte el a K&H csapata. A díjat az kaphatta meg, akik már sikerrel hárítottak el olyan jelentős kiberbiztonsági incidenst, amelynek megakadályozása nélkül problémák léphettek volna fel a számítástechnikai rendszerben. 

 

 

Stop tábla az adathalászoknak!

A K&H csapatának pályázata azzal nyerte el a díjat, hogy az egyre gyakoribbá váló adathalász támadásokat szimulálta és olyan megoldást dolgozott ki, amellyel könnyebben felismerhetőek az ilyen támadásokhoz mellékelt levelek. 

 

Nagy Ádám, a K&H információbiztonsági vezetője elmondta: “Az információbiztonsági csapat minden tagja, valamint a K&H minden munkatársa és az ügyfelek is részesei a díjnak. A rendkívül gyors változásokat eredményező digitális fejlődés miatt a korábbinál is fontosabb szerep jut az információbiztonságnak. Különösen igaz ez az adathalász támadások miatt, a csalók, vagy hívhatjuk őket “modern bankrablók”-nak is, ugyanis egyre gyakrabban próbálkoznak. Szerencsére sok esetben már akkor sikerül lefülelni a támadásokat, amikor azok még nem értek el az ügyfelekhez. Azt is látjuk, hogy egyre több ügyfél használja felelősségteljesen az elektronikus szolgáltatásokat, így ők is hozzájárulnak ahhoz, hogy az adathalászok támadása kudarcba fulladjon.”

 

Okostelefon, PIN-kód és a jövő

Nagy Ádám ugyanakkor kiemelte, bár a bankok, így a K&H is többször hangsúlyozta korábban is, de nem lehet elégszer elmondani, hogy senki ne adja meg az adatait e-mailen, sms-ben - a bankok ily módon soha nem kérnek adatokat. Ha valaki ilyennel találkozik, akkor fogjon gyanút, és ne válaszoljon a megkeresésekre. A szakember közölte azt is, hogy a következő időszakban újabb és újabb kihívásokkal szembesülnek majd a bankok, például az okostelefonon keresztül használt szolgáltatások és a telefonos fizetések miatt. “Ahogy a bankkártyára sem szabad ráírni a PIN-kódot, ugyanígy a virtuális bankkártyával felszerelt telefonra is vigyázni kell, nem szabad kiadni a kezünkből vagy odaadni másnak. Bár ez kézenfekvőnek tűnik, biztonsági szempontból igen lényeges” - fogalmazott Nagy Ádám. Hozzátette: a K&H digitális fejlesztése keretében egyre több banki és bankoláson túli szolgáltatást nyújt az ügyfeleinek, ám minden egyes szolgáltatás mögött ott van az a masszív háttérrendszer, amely szavatolja a biztonságos használatot. 

Biztonság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt

A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a biztonságos és privát kommunikációra, sikeresen teljesítette a Service Organization Control (SOC) 2 Type II tanúsítványt. A SOC 2 az American Institute of Certified Public Accounts (AICPA) által kidolgozott ellenőrzési szabvány. Szigorú keretrendszerét úgy alakították ki, hogy biztosítsa az ügyféladatok biztonságát, rendelkezésre állását, bizalmas jellegét és védelmét.

2024. április 24. 11:38

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50