Idén utoljára ült össze a Médiatanács
Újból teljes létszámmal ülésezett a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa december 21-én, miután dr. Koltay Andrást december 14-én a parlament kétharmados többséggel a Médiatanács elnökévé választotta. A testület új taggal is bővült dr. Bartóki-Gönczy Balázs személyében. Az év utolsó Médiatanács-ülésén főleg rádiós pályázatokkal kapcsolatos döntéseket hozott a testület. A december 14-i ülésen a testület többek között elfogadott egy tanulmányt, amelyből kiderült: a magyar rádiókban Rúzsa Magdolna, Ákos és a Wellhello a legnépszerűbb hazai előadók, a külföldiek közül pedig Dua Lipa vezet toronymagasan a YouTube-on és a Spotify-on.
Rádiós és médiafelügyeleti döntések
December 21-i ülésén a testület véglegesítette és ma teszi közzé honlapján a Budapest 92,9 MHz körzeti vételkörzetű médiaszolgáltatási lehetőség pályázati felhívását közösségi jelleggel. A testület elvégezte a körzeti Pécs 101,2 MHz közösségi, valamint a helyi Székesfehérvár 99,8 MHz és a Tatabánya 102,5 MHz médiaszolgáltatási lehetőségek kereskedelmi jellegű használatára kiírt pályázati eljárásokban a beérkezett pályázati ajánlatok alaki vizsgálatát. Előbbinél nyilvántartásba vette a Katolikus Rádió Zrt.-t, utóbbi kettőnél pedig a Radio Plus Kft.-t. A tanács eredményt hirdetett a Berettyóújfalu telephelyű kisközösségi rádiós médiaszolgáltatási lehetőség használatára kiírt pályázati eljárásban: a nyertes Halics Attila Miklós. Mindegyik esetben egyedül pályáztak a vállalkozások. Elfogadta a tanács és közzéteszi honlapján a Mezőtúr és a Székesfehérvár telephelyű kisközösségi rádiós médiaszolgáltatási lehetőségek elvi használatára ismételten kiírt pályázati felhívások tervezeteit.
A tanács december 14-i ülésén eredményt hirdetett az Esztergom 92,5 MHz és a Balatonfüred 96,2 MHz helyi vételkörzetű, valamint a Győr 88,1 MHz körzeti vételkörzetű médiaszolgáltatási lehetőségek közösségi jellegű használatára kiírt pályázati eljárásokban: előbbinél a Katolikus Rádió Zrt., utóbbi kettőnél a Karc FM Média Kft. a nyertes. A testület elvégezte a körzeti vételkörzetű Nyíregyháza 91,1 MHz kereskedelmi és a Nyíregyháza 100,5 MHz közösségi jellegű használatára kiírt pályázati eljárásokban a beérkezett pályázati ajánlatok alaki vizsgálatát. Előbbinél nyilvántartásba vette a Radio Plus Kft.-t, utóbbinál pedig hiánypótlásra hívta fel az „Európa Rádió” Nonprofit Közhasznú Kft.-t. Mindegyik esetben egyedül pályáztak a szolgáltatók.
Ugyancsak a múlt heti ülésen a testület elfogadta a Szombathely telephelyű kisközösségi rádiós médiaszolgáltatási lehetőség elvi használatára irányuló pályázati felhívás tervezetét. A grémium véglegesítette a Vác 87,9 MHz helyi vételkörzetű, közösségi jellegű rádiós médiaszolgáltatási lehetőség pályázati felhívását is. A Mezőtúr telephelyű kisközösségi rádiós médiaszolgáltatási lehetőség elvi használatára kiírt pályázati eljárás esetében a Médiatanács megállapította annak eredménytelenségét, ugyanis az egyedüli induló pályázó pályázati ajánlata alakilag érvénytelen volt. A testület a szolgáltató kérelmére további 60 napos ideiglenes hatósági szerződést kötött a kisközösségi Gyöngyös 92,4 MHz használatára a Mátra Média Kulturális Egyesülettel.
Az M1 Most című, szeptember 17-i műsorával kapcsolatban állampolgári bejelentés érkezett, miszerint a műsorban megsértették a klasszifikációs rendelkezéseket. Az adásban a 2006-os, úgynevezett őszödi beszédet teljes terjedelmében bejátszották. Tekintettel arra, hogy a Most című műsor politikai tájékoztató műsorszám, nem kell korhatári kategóriába sorolni. Erre figyelemmel a Médiatanács a hatósági eljárás során megállapította, hogy az M1 szolgáltatója nem sértette meg a gyermekek védelmére vonatkozó törvényi rendelkezéseket és más médiaigazgatási szabályt sem.
Modern és külföldi számokat hallgatnak a legtöbbet a magyarok
2020-ban elsősorban 2019-ben piacra került zeneszámokat (14,7%) hallgattak a magyarok, ezek háromötöde pedig külföldi eredetű volt – derül ki az NMHH által elfogadott új tanulmányból, ami a magyar rádiók zenei repertoárját és a zenei toplistákat vizsgálta tavaly a YouTube és a Spotify adatai alapján. A második helyen a 2020-as dalok álltak 13,8%-kal, ezeket követték sorban a megelőző évek alkotásai: az elmúlt hat év tette ki a hallgatott zenék 50,7%-át. A magyar előadók között a rádiókban Rúzsa Magdolna, Ákos és a Wellhello voltak a legnépszerűbbek az évben, míg a külföldiek közül Dua Lipa, Ava Max és a Maroon. A YouTube-on T. Dannyre, Rácz Gergőre és Manuelre kattintottak a legtöbben, míg a kizárólag a külföldiekre vonatkozó rangsort Dua Lipa, 6ix9ine és Topic vezették. A Spotify összesített listáján betört a top 3-ba a magyar Follow The Flow csapata, Dua Lipa és Ava Max mellé. A magyarok közül pedig a Follow The Flowt, a Bagossy Brothers Companyt és a Dzsúdlót hallgatták a legtöbben. A teljes dokumentum az NMHH honlapján olvasható.
Kapcsolódó cikkek
- Közel 125 millió forintból készülhetnek televíziós műsorok
- Jövőre is közel másfél milliárd forinthoz juthatnak a médiaszolgáltatók Médiatanács-támogatásokból
- Burkolt tévéreklámok miatt figyelmeztetett a Médiatanács
- Négy rádiós pályázaton hirdetett nyerteseket a Médiatanács
- NMHH: Még mindig nem tért vissza a reklámpiac a járvány előtti szinthez
- NMHH: 2021 első felében az új reklámok közel tizede a koronavírushoz kapcsolódott
- Rádiós döntések a Médiatanács ülésén
- Idén is pályázhatnak műszaki fejlesztésekre a közösségi rádiók és tévék
- Újabb budapesti körzeti rádiós frekvencia pályáztatását készíti elő a Médiatanács
- Közzétette az NMHH a 2020-as beszámolóit
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.