HelpHUB: ingyenes magyar fejlesztésű online platform segíti az Ukrajnából menekülőket

forrás: Prím Online, 2022. április 8. 19:27

Összesen már több mint 4 millióan menekültek el Ukrajnából a háború elől, közülük Magyarországra eddig közel 400 ezren érkeztek a kormány által közölt adatok szerint. Az eddigi tapasztalatok alapján a hazánkba érkezők többsége átmeneti jelleggel marad az országban és jellemzően további célállomásokra utazik tovább, azonban vannak, akik közép- vagy még hosszabb távra terveznek, és akár Magyarországon kezdnének új életet. Az ő megsegítésükre hozták létre fiatal önkéntes szakemberek a HelpHUB platformot, mely nonprofit alapon, kereshető módon gyűjti össze lakhatás, munkavállalás, egészségügy, oktatás és egyéb releváns témákban a magyar cégek, egyéb szervezetek és magánszemélyek általi támogatási felajánlásokat.

A másfél hónapja kirobbant orosz-ukrán háború a II. világháború óta nem látott mértékű menekülthullámot indított el Európában, a legtöbben az Ukrajnával szomszédos országokba – így többek között hazánkba – érkeznek. A menekültek számára élelmet, átmeneti szállást és alkalmi utazási lehetőséget a civil szervezetek és önkéntesek az első pillanatoktól kezdve biztosítanak.

 

Az idő előrehaladtával azonban egyre inkább felértékelődnek a hosszabb távú itt-tartózkodáshoz, a letelepedéshez és a magyarországi élet elindításához szükséges lehetőségek is. Ezek könnyebb megtalálásában nyújt segítséget a nonprofit alapon működő HelpHUB gyűjtőoldal.

 

Alapok az életkezdéshez 

Az ingyenes HelpHUB platform tehát rendszerezett, könnyedén áttekinthető és kereshető módon gyűjti össze egy helyen a Magyarországon hosszabb távra tervező ukrajnai menekültek számára a különböző felajánlásokat és támogatásokat. A magyar és az angol mellett ukrán nyelven is elérhető oldal öt kategóriába gyűjti a különböző támogatásokat: lakhatás, munka, egészségügy, oktatás és egyéb fontos információk témakörében.

 

 

A HelpHUB-on már több mint 50 támogatást, segítséget vagy hasznos információt nyújtó oldal, szervezet, cég, vállalkozás és magánszemély adatlapja érhető el. A felajánlások között például az önéletrajz-készítésben és állásinterjú-felkészítésben támogatást biztosító magánszemélytől kezdve az egyik legnagyobb szálláskereső oldalon és az IT-munkaköröket kínáló szoftverfejlesztő ügynökségen át, egészen a pro bono módon segítséget nyújtó, önkéntes ügyvédekig, rendkívül változatos lehetőségek találhatók meg.

 

A HelpHUB-ot magyar fejlesztők, marketingesek, grafikusok, közösségimédia-szakértők, tartalommenedzserek és önkéntesek független közössége hozta létre és működteti, a RisingStack szoftverfejlesztéssel és tanácsadással foglalkozó webfejlesztő ügynökség jelentős közreműködésével.

 

„A csapat tagjai a jelenlegi helyzetben mindannyian szerettek volna aktívan részt venni a rászorulók támogatásában, azonban a rövidtávú segítségnyújtási lehetőségeket több szervezet és civil biztosította már a menekültek érkezését követő hetekben. Ezzel szemben az idő elteltével szükségesnek láttuk, hogy a fokozatosan egyre több, hosszú távon rendelkezésre álló megoldás és alternatíva is könnyedén elérhető és megtalálható legyen a hazánkba érkező menekültek számára. Ezért hoztuk létre a HelpHUB-ot, hogy segítséget nyújtsunk számukra a hosszabb távú letelepedésben, illetve a magyarországi élet elindításában” – részletezi a platform indulásának körülményeit és céljait Nagy Gábor, a HelpHUB alapítója.

 

A gyűjtőoldal készítői folyamatosan monitorozzák és töltik fel a HelpHUB felületére az elérhető felajánlásokat, lehetőségeket és megoldásokat, egyidejűleg pedig ellenőrzik a platform űrlapján keresztül a felhasználók által beküldött javaslatokat is.

 

A segíteni szándékozók pedig már azzal is támogathatják a háború elől menekülőket, hogy megismertetik körükben a platformot. A HelpHUB továbbá várja önkéntes webmoderátorok jelentkezését, akik az oldal kezelésében tudnak segítséget nyújtani. 

Kulcsszavak: HelpHUB platform

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Idén is a „Bajnokok" között a Schneider Electric

Zsinórban az ötödik évben kapott „Champion", vagyis „Bajnok" minősítést a Schneider Electric a Canalys kutatócég „Titans Channel Leadership Matrix" elemzésében. A vállalat az értékesítési csatornái folyamatos fejlesztése iránti elkötelezettségével, valamint a bevezetett programokkal és a partnereit támogató eszközökkel érdemelte ki az elismerést.

2024. március 29. 10:48

Fényes jövő vár idén az adatközponti szektorra

Saját átalakulási folyamaton megy keresztül az adatközpontok piaca, amely magába foglalja a legmodernebb technológiák használatát a műveletek és az erőforrások elosztásának optimalizálása, valamint a biztonsági protokollok javítása érdekében. 

2024. március 28. 19:05

A Philips Monitors E1 terméksorozat három új, többcélú modellel bővül

A Philips Monitors E1 sorozata ebben a hónapban három új modellel bővül. Az irodai felhasználók és távmunkában dolgozók számára szükséges összes alapvető funkcióval ellátott új modellek segítenek a felhasználóknak a kapcsolattartásban és növelik a termelékenységüket, mindezt versenyképes áron. 

2024. március 28. 13:27

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05