Okostelefonból POS-terminál

forrás: Prím Online, 2022. május 20. 12:47

Kiugróan sikeres évet zárt az OTP Bank fintech leányvállalata, az OTP Mobil, amely széles körben kínál készpénzmentes fizetési és a mindennapi ügyintézést megkönnyítő szolgáltatásokat. A Simple megoldások „legfiatalabb tagja”, a SimpleBusiness alkalmazás a 2020-as elindítása óta négy, két QR-kód alapú és két fizetési linken alapuló lehetőséget kínál a vállalkozásoknak elektronikus fizetésre. Ez a csomag bővül most egy ötödik elemmel, a bankfüggetlen és sokoldalú érintéses fizetési funkcióval.

A koronavírus-járvány az élet minden területén felgyorsította a személyes kapcsolattartást nem igénylő digitális megoldások, szolgáltatások térnyerését. Vásárlási szokásaink átalakulását jól mutatja, hogy a Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint a magyar lakosság 70,6 százaléka vásárolt online 2021-ben, ami csaknem 5 százalékos bővülés 2020-hoz képest. Az online kasszát használó kereskedők, szolgáltatók mindennapjaiban fontos változás volt, hogy a 2021. január 1-jétől érvényes jogszabályváltozás miatt biztosítaniuk kellett az elektronikus fizetés lehetőségét vásárlóiknak, megrendelőiknek, ami szintén ösztönzően hatott a készpénzmentes tranzakciók számának alakulására. A fejlődésben rejlő lehetőségeket számos, a digitalizáció térnyerését támogató piaci szereplő igyekszik kihasználni.

 

„A digitális pénzügyi szolgáltatások fejlesztésében kulcsszerepet vállaló OTP Csoportnak erőteljesen bővülő, folyamatosan változó piacon kell helytállnia. Az elmúlt években számos újítást vezettünk be, amelyekről büszkén mondhatom, hogy új szintre emeltük alkalmazásainkat, szolgáltatásainkat. A fejlesztések gyors leszállítása, a hatékony működés érdekében vezettük be az agilis munkamódszert, amelynek segítségével még jobb szolgáltatásokat tudunk ügyfeleink számára biztosítani” – mondta Csányi Péter, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese.

 

„2021 rekordév volt minden tekintetben, de sikereink ellenére folyamatosan a megújulásra törekszünk, és azon dolgozunk, hogy felhasználóinknak a valós igényeikre szabott szolgáltatásokat biztosítsunk. Hozzáállásunkat és lépéseinket mindig az határozza meg, hogy fizetési megoldásainkkal egyszerűbbé tegyük ügyfeleink életét, mindennapjait. Erre jó példa a SimpleBusiness most induló új szolgáltatása” – hívta fel a figyelmet Benyó Péter, az OTP Mobil Kft. ügyvezetője.

 

 

A Simple megoldások kereskedőkre, vállalkozásokra szabott elemei, a SimplePay és SimpleBusiness 2021-es teljesítménye felülmúlt minden várakozást. A SimplePay-nél a tranzakciók száma egy év alatt 40, összegük közel 70 százalékkal emelkedett. 

 

A SimpleBusiness négy megoldása mellé a Visa támogatásával érkezik az érintéses fizetés lehetősége, amelyben egy bankkártya vagy NFC alapú okoseszköz segítségével valósulnak meg a tranzakciók POS-terminál beszerzése, telepítése nélkül. Az új megoldás egyik fontos előnye, hogy lehetővé teszi a PIN-kód kezelését, így többek között a 15 ezer forintot meghaladó tranzakciók kifizetése is megoldott a használatával. További előny, hogy az érintéses fizetés mellett az appon belül az indulás óta biztosított megoldások is elérhetők, így a felhasználók bármelyiket kiválaszthatják a tranzakció lebonyolítására. 

 

„A Visa megoldásával a jelenlegi Androidos okostelefonok vagy tabletek érintésmentes terminálként működnek, így nincs szükség további eszközre. Ez a költséghatékony megoldás is része a Visa globális kezdeményezésének, amelynek célja, hogy 50 millió mikro- és kisvállalkozást tegyen digitálisan elérhetővé világszerte. Az érintéses fizetési megoldás segítségével a kereskedők bárhol, bármikor képesek bankkártyát elfogadni, így nem veszítenek el vásárlókat és növelhetik bevételeiket” – fogalmazott Kiss Ede, a Visa Magyarországért felelős területi vezetője.

 

„A SimpleBusiness bevezetésével egy könnyen adaptálható, egyszerű és költséghatékony eszköz létrehozása volt a célunk. Az új érintéses fizetési funkció (SoftPOS) segítségével sikerült még egy egyszerűen használható, modern megoldást fejleszteni a kereskedők számára. Bízunk benne, hogy ezekkel mi is hozzájárulhatunk a magasabb szintű ügyfélélményhez” – jegyezte meg dr. Al-Absi Gáber Seif az OTP Mobil ügyvezető-helyettese, üzletfejlesztési és értékesítési vezetője.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05