Már sminkelhetünk is virtuálisan

forrás: Prím Online, 2022. május 31. 20:27

A legmodernebb technológiák számos területen olyan változásokat hoznak az életünkbe, amilyeneket korábban el sem tudtunk képzelni, legfeljebb sci-fi filmekben találkoztunk velük. Nem kivétel ez alól a reklám világa sem. A trend, mint oly sok más is, a tengerentúlról indul, de nem kell sok idő ahhoz, hogy Magyarországon is elterjedjen, előbb a nagyobb, majd a kisebb cégek körében. A jövő az élményalapú értékesítésé; aki nem fejleszti vállalkozását ebbe az irányba, bizony lemarad.

Már hazánkban is érzékelhető az interaktív hirdetések szele, aminek jelenleg az egyik legismertebb példája a háromdimenziós lakberendezési látványtervek elkészítésének lehetősége, de ez még csak a kezdet. Hogy hova tud mindez kifutni, annak leginkább a képzeletünk szab határt, a létező technikai feltételek egyre kevésbé.

 

„Vége annak a korszaknak, amikor pusztán termékfotókkal, videókkal el lehetett adni fizikai termékeket. A fogyasztóknak ez már nem elég. Nemcsak valamit megszerezni, birtokolni szeretnének, de a vásárlás folyamatában élményszerzésre is vágynak. Ha ugyanazt az árut, ugyanazon az áron egy hagyományos honlap és egy virtuális irányban fejlesztett weboldal is reklámozza, az eladást jó eséllyel az utóbbi fogja nagyobb számban megvalósítani” – tudtuk meg Kovács-Oskolás Dánieltől, az NDA Agency Kft. marketingügynökség tulajdonosától.

 

Mi is használjuk a kiterjesztett valóságot – tudtunk róla?

Ne gondoljuk, hogy az emlegetett modern technológiák olyan messze vannak még tőlünk. Itt vannak az otthonunkban! Kisebb változatban, de használjuk őket mi is nap, mint nap. Aki már játszadozott azzal, hogy mobiltelefonjának kameráján keresztül filterekkel látta el akár magát, akár a környezetét, az bizony kiterjesztett valóságban kalandozott. Képzeljük el ugyanezt nagyban! Az IKEA-nál vásárlás előtt 3D technológiával virtuálisan be tudjuk rendezni a szobánkat a vágyott bútordarabokkal, már nem kell kizárólag a képzeletünkre hagyatkoznunk, amikor próbáljuk összerakni a képet, a végeredményt a saját szemünkkel láthatjuk.

 

„De tovább megyek, a Gucci kifejlesztett egy olyan applikációt, amellyel nem csak egy fotón tudjuk a cipőket megtekinteni, és még az sem elég, hogy 3D-s képét az ujjunkkal körbeforgathatjuk, a lábunk paramétereinek megadásával a technológia a telefonunk képernyőjén keresztül »ráönti« a cipőt a lábunkra, így kényelmessé téve az online vásárlás folyamatát. Vagy ilyen a L’Oréal fejlesztése is, aminek segítségével különböző sminkelési kellékeket alkalmazhat a vásárló a kamerával beolvasott arcképén, így a számára leginkább megfelelőt képes kiválasztani” – sorolta az élményalapú eszközöket Kovács-Oskolás Dániel.

 

 

A legtöbb módszer drága, de van, ami megfizethető

A boltra szabott kiterjesztett valóság komoly technikai hátteret igényel, ezért napjainkban főként a legnagyobbak számára elérhető. Viszont a 3D megoldások alacsonyabb költségekkel is megvalósíthatóak, így már most szélesebb körben is el tudnának terjedni.

 

„Azt tapasztalom, hogy egyre több cégvezető ismeri fel ezt a lehetőséget és nyit az interaktív, élményalapú reklámozás irányába. Olyan termékek esetében, amelyeknél nem csupán a funkció, hanem a megjelenés is számít, nagyban meg tudja könnyíteni a vásárlás folyamatát, ami a meglévő ügyfelek számára erős megtartó, az új ügyfelek felé pedig beszippantó hatással bír” – mutatott rá a szakember.

 

Változásokat hoz a kriptovaluták elterjedése és a web 3.0 átállás

A kriptovaluta szó ismerősen csenghet, sokan a bitcoinnal azonosítják, pedig ma már jóval több változata létezik. Egyre népszerűbb a digitális világban, és megjósolható, hogy a 10 éven belül megvalósuló web 3.0 átállást követően még jelentősebb szerephez fog jutni.

 

Az NFT (non-fungible token), azaz a nem helyettesíthető zseton 2017 óta létezik, képhez, animációhoz, videóhoz, hangfájlhoz kapcsolt kódsor, mely az eredetiség igazolására szolgál. Eladóként korlátozhatjuk a darabszámot, sorszámmal ellátva az NFT-t, a vásárló pedig kriptovalutával licitálhat a tartalomra. Ezáltal a digitális térben is megoldhatóvá vált, hogy valami egyedi és megismételhetetlen legyen, mert digitális egységek rögzítik a lenyomatot, a tranzakció idejét, a tulajdonost, a szerződést, és mindez nyilvános és visszakövethető.

 

„Ez a technológia a tartalomszolgáltatóknak is kedvez, hiszen ma még bárki bármilyen tartalmat bárhova fel tud tölteni, ennek eredményeként követhetetlenné válik, hogy melyik is volt az eredeti. Nem beszélve arról, hogy ezeket a tartalmakat bárki szabadon le is töltheti, terjesztheti, anélkül, hogy a készítőjének, »tulajdonosának« fizetne érte. Ez a jövőben megváltozik, és alkotó és felhasználó számára egyaránt rendkívül izgalmas, újfajta lehetőségeket hordoz magában. Interaktív megoldás, amely teret ad az önkifejezésnek, platformja lehet jótékonysági kezdeményezéseknek, és az értékesítésben is teljesen egyedi élményt nyújt” – ismertette az NDA Agency Kft. tulajdonosa.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Jövőbe mutató adatvizualizációs megoldások az SAP és az IFUA Horváth versenyén

Kihirdették az SAP Hungary és az IFUA Horváth adatvizualizációs versenyének nyerteseit. Ötven csapat mérte össze tudását az egyetemi és vállalati szférából. A versenyzőknek az SAP új döntéstámogató eszköze, az SAP Analytics Cloud (SAC) segítségével kellett a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) által biztosított adatokból látványos és lényeges összefüggéseket bemutató adatelemzéseket készíteniük és prezentálniuk. 

2024. április 17. 19:55

Facility managementben erősít az ICON

Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.

2024. április 17. 18:09

Új korszak az elektromobilitásban

A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is. 

2024. április 17. 16:28

Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit

Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi. 

2024. április 17. 14:50

Nagy rekesznyílású és nagy látószögű zoomos Sony objektív

A Sony örömmel jelenti be a full-frame α (Alpha) E-bajonettes objektívek legújabb tagját. Az FE 16-25mm F2.8 G egy nagy rekesznyílású, nagylátószögű zoomobjektív, amely a 16 mm és 25 mm közötti teljes zoomtartományban F2.8 maximális rekesznyílást tart fenn, és kompakt, könnyű kialakításának köszönhetően a kiváló képminőséget nagyszerű hordozhatósággal kombinálja.

2024. április 17. 13:09

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09