Üllőn nyitotta meg első európai gyártóüzemét a Lenovo
A Lenovo hivatalosan is megnyitotta első gyártóüzemét Európában. Az Üllőn található gyár elsősorban szerver-infrastruktúra, tárólórendszerek, valamint csúcskategóriás PC-munkaállomások építésére összpontosít, amiket az egész európai, közel-keleti és afrikai régióban értékesít.
A beruházás, mely keretében a Lenovo kiterjeszti nemzetközi gyártási tevékenységeit, jelentős gazdasági potenciált jelent mind a magyarországi magán-, mind pedig az állami szektor számára a megnövekedett termelési kapacitás, a helyi beszállítókkal való együttműködés megnövekedett lehetőségei és az új munkahelyek teremtése révén. A gyár már több mint 1000 teljes munkaidős alkalmazottat foglalkoztat különböző mérnöki, vezetői és operatív munkakörökben, és a létszám tovább fog növekedni, ahogy a létesítmény a teljes kapacitás felé halad.
Az erős infrastruktúra, a képzett munkaerő és az Európa közepén elhelyezkedő Magyarország tökéletes helyszínt biztosít a Lenovo első európai saját gyártóüzemének. Emellett a Lenovo beruházásának egy részét a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) helyi kormányzati ösztönzőkkel támogatta.
"A Lenovo globális gyártási és ellátási lánc stratégiájának részeként nagy örömünkre szolgál, hogy új, saját gyártóüzemet nyitunk Üllőn. Ez a bejelentés határozott helyet biztosít Magyarországnak a Lenovo gyártási helyszínei között a világ minden táján. Erre rendkívül büszkék vagyunk, mivel Magyarország rendkívül jó összeköttetéssel rendelkezik, amely közelebb visz minket európai ügyfeleinkhez. Helyi szempontból a saját gyártóüzemünk megnyitása pozitív hatással lesz a munkahelyekre és a tágabb ökoszisztémára, amely egy új gyártóüzem létrehozásával jár." – mondta el Lukács Anita, a Lenovo Magyarország ügyvezető igazgatója.
Ésik Róbert, a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) vezérigazgatója hozzátette: "Nagy örömünkre szolgál, hogy a Lenovo, a globális gyártásban nagy múltra visszatekintő iparági vezető vállalat úgy döntött, hogy együttműködik velünk, és Magyarországra telepíti új létesítményét. Most, hogy a gyártóüzem hivatalosan is megnyílt, arra számítunk, hogy a helyi beszállítók számára is új együttműködési lehetőségek nyílnak meg, amelyek hozzájárulnak Magyarország virágzó gazdasági környezetéhez."
A két három emeletes épületben közel 50 000 négyzetméteren működő új létesítmény a Lenovo egyik legnagyobb gyártóüzeme. A gyártósor naponta több mint 1000 szervert és 4000 munkaállomást képes gyártani – mindegyiket kifejezetten az ügyfelek igényeire szabva. Az innovatív automatizálási képességek mindenhol megtalálhatóak, beleértve az első osztályú épületirányítási rendszert, amely az üzemben és a logisztikai területen működik a hőmérséklet, a páratartalom, az eszközök állapotának és a DIMM robotok címkézésének nyomon követésére. Ez lehetővé teszi a Lenovo számára a termékek optimális minőségellenőrzését.
Az új, kifejezetten erre a célra épített épületet 0,5 megawatt kapacitású napelemekkel szerelték fel, ami egy kisebb falu energiaellátásához elegendő. Az eszközök helyi gyártása drámaian csökkenti a termékek szállítási idejét és távolságát, így hatékonyabb és fenntarthatóbb áruszállítási lehetőségeket biztosít. Mindez az innovatív gyártási folyamatokkal – mint például a Lenovo szabadalmaztatott alacsony hőmérsékletű forrasztási eljárása – együttesen segíti a Lenovot a tudományosan megalapozott klímacéljainak elérésében.
A magyarországi létesítmény része a Lenovo globális gyártási és ellátási lánc stratégiájának, amely a világ több mint 35 gyártóhelyéről – többek között Argentínából, Brazíliából, Kínából, Németországból, Magyarországról, Indiából, Japánból, Mexikóból, az USA-ból és Magyarországról – 180 piacra szállít. A Lenovo széles körben ismert globális hibrid gyártási modelljéről, amely magában foglalja a házon belüli és a bérgyártás együttes alkalmazását. Ez a metódus a vállalat versenyelőnyének egyik legfontosabb forrása, amely nagyobb hatékonyságot és ellenőrizhetőséget biztosít a termékfejlesztés és az ellátási lánc működése felett, lehetővé téve az ügyfelek igényeinek hatékonyabb kielégítését.
Az elmúlt egy évben a Lenovo hét helyet ugrott előre, így idén májusa óta már a 9. helyen áll a Gartner Global Supply Chain Top 25 2022-es listáján. Az elismerés kiemeli a Lenovo vezető szerepét a globális ellátási lánc közösségében, mint célorientált szervezet és operatív kiválósági központ.
A Lenovo amellett, hogy új munkalehetőséget teremt Üllőn és környékén, továbbra is elkötelezetten támogatja a helyi közösséget olyan kezdeményezésekkel, mint a helyi iskoláknak és jótékonysági szervezeteknek nyújtott technológiai adományok.
Kapcsolódó cikkek
- A GLAMI divatkereső tovább terjeszkedik Európában
- A DHL Supply Chain 2022-ben ismét vezető besorolást kapott
- Az Év Beszerzési Csapata Díjat is megkapta a budapesti Continental
- Új EMEA marketing igazgató a Zyxel-nél
- Új lehetőségeket teremt Magyarországon az Exadel
- 84 tonnával kevesebb műanyag a SPAR logisztikai központjaiban
- Felelősséggel lép a következő évtizedbe a Raben Group
- Ismét a „Megbízható Munkaadók” között az SAP Hungary
- Megbízható munkaadó elismerést kapott a hazai Continental Csoport
- Év Gyára díjat nyert a Bridgestone Tatabánya
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.