A raktár nélküli webshopoké a jövő

forrás: Prím Online, 2022. június 19. 13:24

Egyre több webshop szervezi ki Magyarországon csomagjai kezelését - ezt támasztja alá a fulfillment piac tavalyi, 70%-os bővülése. A zászlóshajó Webshippy duplázott, árbevétele megközelítette a 2,4 milliárd forintot.

 

A hazai fulfillment piac tavaly meghaladta a 4,5 milliárd Ft-ot

Mit nevezünk fulfillmentnek? Ennek igénybevételével az e-kereskedők/webshopok teljes körűen kiszervezhetik a vásárlók rendeléseinek teljesítését, kezdve az árukészlet raktározásától, a csomagok összeállításán keresztül egészen a szállításra való átadásig. Ezt a szolgáltatást kínálhatják klasszikus áruszállító vállalkozások és kifejezetten csak erre szakosodott cégek egyaránt. Perényi András, a Webshippy ügyvezető igazgatója kiemelte: „Egy professzionális fulfillment cég komoly figyelmet fordít a munkafolyamatok automatizálására, a robotizációra és a logisztikai szoftveres fejlesztésekre. Mi a Webshippyt pont emiatt inkább digitális innovátorként határozzuk meg és nem egyszerű logisztikai szolgáltatóként.” A hazai piacon jelenleg 6 jelentősebb szereplő működik, és az árbevételi adatok szerint 2020-ban mintegy 2,5 milliárd forintnyi forgalom realizálódott ezen területen, amely 2021-re már 4,26 milliárd forintra emelkedett.*  Ez 70%-os bővülést jelent, amely közel a duplája a magyar e-kereskedelemi piac tavalyi 32%-os növekedésének.**  

 

 

Webshippy 56%-os piaci részesedéssel bír 

A Webshippy a hazai e-kereskedelmi piac legjelentősebb fulfillment szolgáltatója, A magyar gyökerekkel rendelkező vállalat 2021-ben 2,39 milliárd forintnyi bevételt könyvelhetett el, amellyel gyakorlatilag megduplázta a 2020-as forgalmát (1,216 milliárd Ft). Ezzel tavaly a Webshippy adta a hazai fulfillment piac 56%-át. A vállalkozás dinamikus növekedése az általa kezelt csomagszámok gyarapodásából adódik: míg 2019-ben 341 ezer küldeményt teljesített, 2020-ban ez a darabszám már 817 ezerre emelkedett, tavaly pedig meghaladta az 1,6 millió darabot.  A teljes hazai e-kereskedelemben egyébként 70 millió csomagot adnak fel egy évben, ez azt jelenti, hogy teljes magyar csomagküldés 2,5%-át a Webshippy bonyolítja. 

 

Egyre több webshop szervezi ki a logisztikát

A Webshippy bevétele 2021-ben jelentősen hozzájárult magyar fulfillment piac növekedéséhez. Ezt a dinamikus bővülést Perényi András két trenddel magyarázza: „A piac bővülése mögött kétféle folyamat áll: egyrészt jelentősen nőtt a magyar digitális kereskedelem, így több csomagot kell kezelni, másrészt újabb és újabb piaci szereplők szervezik ki a logisztikát. A webshopok ugyanis rájöttek arra, hogy a nagy e-kereskedőkkel – mint pl. az Alza, Emag, Mall – versenyezve ma már nem elég szimplán olcsóbbnak lenni. A fogyasztók sok esetben a vásárlás utáni élmény, a kiszállítás minősége és gyorsasága alapján választanak webshopot.” Ezt támasztja alá a Retail TouchPoints kutatása is, miszerint a vevők 84% -a nem valószínűsíti, hogy egy rossz vásárlási élmény után újra vásárol majd ugyanarról a helyről, és 98,1% szerint a szállítás befolyásolja a márkahűséget.***  A vevők kétharmada (62%-a) ráadásul nem fejezi be a fizetést és a vásárlást, ha felfedezi, hogy a webshop nem kínál kényelmes szállítást és egyszerű visszaküldési lehetőséget. Perényi András hozzátette: „Az e-kereskedők már napi 2-3 rendelésnél is sokkal jobban járnak, ha az egész logisztikát kiszervezik egy professzionális fulfillment céghez. A saját logisztika fenntartása nagyon költséges, bonyolult és időigényes feladat. Ráadásul nálunk, a Webshippynél 150-200 ezer csomagot kezelünk havonta, így kedvezőbb árakat kapunk a futárcégektől, ez pedig vonzó sok webshop számára. A logisztika kiszervezésével az e-kereskedők egyszerre tudnak költségeket csökkenteni, miközben a bevételük várhatóan nőni fog a magasabb szolgáltatási szintnek (pl. aznapi szállításnak) köszönhetően. Nem véletlen, hogy a Webshippy partnerei piaci átlag feletti növekedést érnek el. Ma már ezt sokan felismerik, így egyre többen választanak bennünket is, például a közelmúltban a Lumenet, a legnagyobb hazai világítástechnikai webshop szerződött a Webshippyvel, így optimalizálva logisztikai feladatait.”

 

____________________

*  2020 és 2021 évre vonatkozó kötelező beszámolók alapján – Igazságügyi Minisztérium

**  GKI Digital – Magyar online kereskedelmi piac bővülése: https://trademagazin.hu/hu/gki-digital-arukereso-hu-70-millio-online-vasarlas-porgette-tavaly-az-e-kereskedelmet/

***  Forrás: https://retailtouchpoints.com/resources/last-mile-delivery-what-shoppers-want-and-how-to-save-retail

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Több százezernyi forintnyi érték lapul az otthonainkban

Ha valakinek hirtelen nagyobb összegre van szüksége, akkor érdemes szétnéznie a lakásban, mielőtt a bankba rohanna hitelért. A fenntarthatóság jegyében ma már szinte azonnal készpénzzé tehetjük a nem használt eszközeinket, amivel nemcsak a családi kasszának teszünk jót, hanem a környezetnek is. Egy-egy fiókban vagy szekrényben lapuló mobiltelefon, laptop, tablet, esetleg fényképezőgép ára a több százezer forintot is elérheti ugyanis még használtan is.

2024. március 18. 19:21

Spinoff Extra: topvezetőktől tanulhatnak a hallgatók a Széchenyi István Egyetemen

A Spinoff Klub a győri Széchenyi István Egyetem nagy sikerű közösségépítő, innovációgazdasági programsorozata, amelyen meghívott előadók panelbeszélgetés keretében tárgyalják meg a legfrissebb technológiai trendek üzleti vonatkozásait. A mostani félévtől a brand újabb rendezvénnyel bővül: a Spinoff Extra során sikeres topmenedzserekkel ismerkedhetnek meg az érdeklődők – elsőként, március 20-án, szerdán dr. Szászi István, a Robert Bosch Kft. ügyvezető igazgatója lesz a vendég.

2024. március 18. 14:37

Az ABB segíti a Feröer-szigetek zöld energiára való átállását

Az ABB folytatja együttműködését a SEV-vel, a Feröer-szigetek fő villamosenergia-termelőjével és -elosztójával. Az együttműködés keretében az ABB innovatív szinkronkompenzátor (SC) technológiát szállít, amellyel javítható az villamosenergia-hálózat stabilitása, ami napjainkban egyre nagyobb jelentőséggel bír, mivel a szigeteken fokozatosan leállítják a fosszilis tüzelésű erőműveket, és megújuló energiaforrásokon alapuló áramtermelésre állnak át. A legújabb fejlesztés keretében a harmadik SC-egységet az északkeleti Borðoy szigetén telepítik, ahol ez a berendezés mintegy 5000 ember helyi áramellátását fogja javítani.

2024. március 18. 12:59

Együtt száguld az autóipar és az SAP a digitális jövő felé

Figyelemre méltóan gyors változásoknak lehetünk tanúi manapság az autóiparban – gondoljunk akár a vezetéstámogató rendszerekre, az elektrifikációra vagy az újrafelhasználásra. Átalakulnak a vásárlási szokások is, az autószalonok helyett egyre többen vesznek járművet online. A generatív mesterséges intelligencia pedig várhatóan még több változást kényszerít ki. Az iparág saját versenyképességének fenntartásáért nagy figyelmet fordít a digitalizációra. 

2024. március 18. 09:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05

Magyar fejlesztők programján ámul a világ: Már nem csak tanul, teremt is a magyar MI

2024. február 27. 20:28

Magyar siker a bahreini Forma 1-en

2024. február 21. 16:15