Hírportálok, bulvárlapok és női magazinok az elmúlt negyedév legnépszerűbb magyar weboldalai
A hír- és magazinoldalak mellett egy receptgyűjtő portál is szerepel a tíz legnépszerűbb magyar weboldal között – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) online médiumok olvasottságát vizsgáló friss elemzéséből. A Médiatanács bírságot rótt ki a Pesti TV, valamint két helyi rádió műsorszolgáltatójára.
Az online médiapiac fogyasztási adatai jóval könnyebben mérhetőek, mint a hagyományos felületek. Az NMHH Műsorfigyelő és- Elemző Igazgatósága a Digitális Közönségmérési Tanács adatai alapján készített friss elemzést a magyar internetes tartalomfogyasztási szokások alakulásáról. A felmérés a magyarországi online médiumok 15 év feletti lakosság PC-n, mobiltelefonon és tableten történő online tartalomfogyasztását vizsgálta.
A kutatás eredményei szerint a 15 év felettiek több mint 77 százaléka használja az internetet. A magyar tartalmak közül legnagyobb arányban a hír- és magazinoldalakat fogyasztják, de a közhasznú információs felületek és az e-kereskedelmet bonyolító oldalak látogatottsága is magas.
Az elmúlt negyedév tíz leglátogatottabb magyar oldalai között a hírportálok és bulvár médiumok vezetnek: a 24.hu, az Index.hu, a Blikk.hu és az Origo.hu. Ezután a női magazinok következnek: a Femina.hu és az Nlc.hu. Szintén sokan kedvelik a színes híreket, bulvár tartalmakat közlő Borsonline.hu-t és Ripost.hu-t. Az első tízbe egytelen gazdasági médiumként a Portfolio.hu került be, míg a gasztronómiai témákat a Mindmegette.hu receptoldal képviseli a listán.
Nemek szerint is eltér a tíz legnépszerűbb weboldal látogatottsága: míg a férfiak körében a 24.hu, az Index.hu és az Origo.hu a három dobogós, addig a nőknél a Blikk.hu a Femina.hu és a 24.hu vezet. A részletes elemzés a Hatóság honlapján tekinthető meg.
Bírság a Pesti TV-nek és két vidéki rádiócsatornának
Bejelentés alapján indított vizsgálatot a Hatóság a Pesti TV tavaly december 22-én sugárzott műsora ellen. A bejelentő a Pesti Galeri című, valamint a www.pestitv.pestisracok.hu állandó megnevezésű lekérhető médiaszolgáltatáson elérhető „Gulyás Márton és a Partizán Magyarországra is elhozta a transznemű karácsonyt (Pesti galeri!) címmel közzétett azonos tartalmú műsorszámot kifogásolta.
A testület az emberi méltóság megsértése és a kirekesztésre alkalmas tartalom közzététele szempontjából is vizsgálta a műsorban elhangzottakat. A vizsgálat megállapította, hogy a kérdéses tartalom mindkét szempontból jogsértő volt, ezért a testület összesen 400 ezer forint bírságot szabott ki a Pesti TV médiaszolgáltatójára. Bár a Pesti TV médiaszolgáltatásként július 10-én megszűnt, a kifogásolt tartalom a pestisracok.hu állandó megnevezésű lekérhető médiaszolgáltatáson azóta is elérhető. A bírságon felül a médiaszolgáltatót a jogsértésről tájékoztató közlemény közzételére is kötelezte a Médiatanács.
A grémium megállapította, hogy a székesfehérvári Alfa Rádió, valamint az Egerszeg Rádió nem teljesítette – többek között – a szöveges tartalomra, a helyi közélettel foglalkozó, valamint a közszolgálati célokat szolgáló műsorok arányára tett vállalását. Az Alfa Rádió médiaszolgáltatója emellett a megrendelő megnevezése nélkül tett közzé társadalmi célú reklámokat. A Méditanács mindkét médiaszolgáltatót megbírságolta.
Kapcsolódó cikkek
- Megpályázható rádiós frekvenciákról döntött a Médiatanács
- Digipedia: tudástárral segíti az online tér biztonságos és tudatos használatát az NMHH
- Mesterséges intelligencia: mi használjuk és mi szabunk határt neki
- A valóságshow-k valóságát tanulmányozta az NMHH új kiadványa
- Fenntartható lesz-e a metaverzum?
- Körzeti rádió szerződéses kötelezettségeinek teljesítését vizsgálta a Médiatanács
- Rohamosan terjednek a gyermekeket veszélyeztető online kihívások
- A végtelen tanterem: online tanulás mindenkinek
- Médiatanács: sikeres volt a Tilos Kulturális Alapítvány pályázata
- A Médiatanács pályázati nyilvántartásba vette a Tilos Kulturális Alapítványt
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel
Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.