Két nemzetközi díjat is eredményezett a Hungrana és az SAP együttműködése

forrás: Prím Online, 2022. december 8. 14:08

16 országból érkező digitalizációs vállalatfejlesztési projektek versenyében Digitális Úttörő kategóriában fődíjat (grand winner) és kiemelt helyezést (winner) is kiérdemeltek a Hungrana Kft-nél végrehajtott SAP modulbevezetések. A közép-kelet-európai régió országai számára kiírt SAP Quality Awards nem csupán a német szoftveróriás „háziversenye”, hanem az SAP rendszereket használó ügyfelek számára igazodási pont is jövőbeni fejlesztéseik magabiztos elhatározásához.

Európa legnagyobb izocukorgyára, a szabadegyházi Hungrana Kft. az élelmiszeripar számára állít elő alkoholokat, cukrokat és számos takarmányfélét, illetve táplálék-összetevőket és adalékanyagokat. A társaság működése immár évtizedes távlatban nyugszik SAP alaprendszereken, és egyedi fejlesztésű, specializált modulokon. A Hungrana és az SAP együttműködésének szorosságát jól jellemzi, hogy tavaly stratégiai megállapodást kötöttek, valamint egy kifejezetten a fejlesztések műhelymunkáira kijelölt SAP Labort is átadtak a Hungrana főhadiszállásán.

 

Éppen ennek a stratégiai megállapodásnak a keretében határozott a Hungrana vezetése amellett, hogy az SAP Plant Maintenance modulját korszerűsíti, és a hozzá kapcsolódó SAP Service and Asset Manager megoldást is bevezeti. Ennek célja a karbantartási folyamatok modernizálása, digitalizálása, és ezáltal a jelentős költségcsökkentés elérése volt. „Miközben az alapanyagok árára, valamint a feldolgozásukhoz szükséges energia és humánerő költségére alig van ráhatásunk, az eszközparkunk műszaki színvonalának megőrzéséhez szükséges kiadások racionalizálásán jelentős megtakarítás érhető el.” – meséli Dr. Farkas J. Tamás, a Hungrana ügyvezető igazgatója a projekt mögötti motivációról. Közel 200 fő saját alkalmazott és külsős beszállító dolgozik rendszeresen a gyár egyes egységeinek karbantartásán. „Éves szinten legalább 3-400 ezer eurot tervezünk a fejlesztések révén megtakarítani, mind az alkatrész- és anyagkészletek kiszámíthatóbb menedzselésével, mind pedig a beszállítói dolgozók időbeosztásának szervezése révén.”

 

 

Az SAP Service and Asset Manager bevezetését „kicsiben” a gyár egyik részegységén, a ’Bio2’ üzemben indították. Ez a pilot projekt volt hivatott arra, hogy a gyakorlatban ellenőrizzék, mivel jár egy üzem összes berendezésének digitális leltárba vitele, azoknak műszaki helyekhez rendelése, nem utolsósorban pedig mindezeknek rádiófrekvenciás azonosítókkal (RFID) való ellátása. Ennek köszönhetően ugyanis mind az ellenőrzés, mind a karbantartás és javítás során online felületen rendelhetik a feladatokat az egyes brigádok dolgozóihoz, akik az elvégzett munkát a helyszínen, a munkában érintett részegység „lepittyentését” követően tudják visszaigazolni mobileszközeiken. A sikeres pilot után most az egész gyárra kiterjesztik a projektet, több tízezer RFID-vel látva el az üzem összes berendezését. Ahhoz, hogy a digitalizáció és a folyamatok optimalizálása megtörténhessen, illetve, hogy a 21. századi eszközök valóban segítsék a dolgozókat, a Hungrana a teljes digitális leltárat is frissítette, újradefiniálta a törzsadatok paramétereit, továbbá megszabadult a papír alapú nyilvántartásoktól és munkalapoktól. Az SAP megoldások bevezetését az S&T Consulting Hungary Kft. végezte, aki olyan egyedi felhasználói felületet is fejlesztett a kézi digitális eszközökre, amit rossz látási viszonyok mellett, védősisakban, ködben, vastag kapacitív munkavédelmi kesztyűben is megbízhatóan tudnak kezelni a dolgozók.

 

Nem csoda, hogy ezt az erőfeszítést az SAP Quality Awards versenyén a Digital Pioneering kategória nagydíjával (Grand Winner) jutalmazták. „Az SAP Service and Asset Managert a régióban először a Hungrana vezette be ilyen integráltsági fokon, így joggal vívta ki a legkomplexebb üzleti transzformációs projekteket felvonultató nemzetközi versenyünk zsűrijének elismerését” – mondta el a díj kapcsán Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezető igazgatója.

 

 

„A mintegy 800 napos fejlesztés részeredményein felbuzdulva, a Hungrana egészségvédelemmel, biztonságtechnikával és környezetvédelemmel (EBK) megbízott munkacsoportja rávette a cég vezetését, hogy ezeken az SAP alapokon elindulva további modulokkal bővítsünk” – meséli Dr. Farkas J. Tamás. A karbantartási munkafolyamatoknál kulcsfontosságú, hogy azok elvégzése előtt rendelkezésre álljanak a szükséges engedélyek, illetve a munkafolyamatokból ki legyenek zárva azok a csőszakaszok és szerelvények, amiket meg kell bontani. Ehhez úgynevezett kizárási procedúrákat rendelnek, amelyek betartása és lekövetése alapfeltétel a biztonságos munkavégzéshez. Az SAP Work Clearance Management modul az SAP Service and Asset Managerhez készített digitális gyári berendezésleltár előállítását követően már szintén jól alkalmazható.

 

A kvázi balesetek, technológiai események és személyi sérülések bejelentése, kivizsgálása és teljes dokumentációja is immár digitálisan történik az SAP EHS Incident Management moduljában. Az EHS témakörében ugyancsak hangsúlyos környezetvédelmi beszámolók, fenntarthatósági jelentések és megfelelőségi igazolások is az erre a célra szolgáló SAP EHS Environment Management megoldás Emissions Management és Regulatory and Permit Compliance almoduljaiból állíthatók elő. Az SAP EHS megoldásait Magyarországon először itt vezették be, melyet a BCS Business Consulting Services Kft. munkatársaival közösen végzett a vállalat. Továbbá, különleges volt a bevezetés abból a szempontból is, hogy az implementációs partner maga is először találkozott az SAP EHS modulokkal.

 

Az EHS modulok fejlesztése az SAP Quality Awards versenyén, ugyancsak Digital Pioneering témában került elismerésre.

 

„A munkabiztonságra és környezetvédelemre érzékeny vállalatként azt tapasztaljuk, hogy a környezetvédelem, személyügy, munkahelyi biztonság- és egészségvédelem, valamint a vállalatvezetés kapcsán folyamatosan nő az ESG-jelentések szerepe. Pár éven belül a gyárak finanszírozásában konkrét kamatmértékekben lesz tetten érhető, hogy ki teljesít jól e téren, azaz ki az, aki a pénzügyi mellett a természeti és társadalmi szempontokat is előtérbe helyezi a döntéshozatala és működése során. Ugyanakkor a beszámolási rendszerek egyelőre nem egységesek, mindenki keresi a jó gyakorlatot. Nekünk kifejezett célunk, hogy az SAP-alapokon futtatott EHS menedzsment és beszámolási rendszereink iránymutatóként és igazodási példaként szolgáljanak iparági szinten” – mondja a Hungrana ügyvezetője.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program

A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.

2024. március 28. 11:50

Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 10:01

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05