A Schneider Electric innovációjával zöldít a Renault

forrás: Prím Online, 2022. december 19. 18:41

A Schneider Electric forradalmi újítását, az SF6 gáz helyett tisztított levegőt használó SM AirSeT középfeszültségű kapcsolóberendezéseket alkalmazza a franciaországi Flins-ben található Refactory üzemében a Renault Group. A megoldás nem csupán a környezetbarát működést támogatja, hanem egyszerűbb telepítést, szétszerelést és újrahasznosítást is lehetővé tesz alacsonyabb költségek mellett.

A Renault Csoport célja, hogy 2030-ra a Refactory gyárban negatív szén-dioxid mérleget érjen el, 2040-re pedig egész Európában szén-dioxid semlegessé váljon a működése. Ennek érdekében a vállalat a Schneider Electric újszerű, az üvegházhatású SF6 gáz helyett tiszta levegőt használó SM AirSeT középfeszültségű kapcsolóberendezéseit alkalmazza a Flins-i üzemben.

 

A kapcsolóberendezésekben általános szigetelésre, valamint a kapcsolásoknál keletkező villamos ív oltására szolgál elsősorban az SF6. Jelenleg globálisan mintegy 30 ezer tonna ilyen gáz van ezekben a készülékekben. Ez azért probléma, mert az SF6 egyike az üvegházhatás szempontjából legkárosabb vegyületeknek: az ezt kifejező GWP (global warming potential) értéke 23.500-szor haladja meg a szén-dioxidét, vagyis egy kilogramm SF6 gáz ugyanannyi kárt tud tenni a környezetben, mint 23,5 tonna szén-dioxid. Ez nagyjából akkora mennyiség, amekkorát egy átlagos személyautó 200 ezer kilométer megtétele során juttat a környezetbe. 

 

A problémát tovább nehezíti, hogy a világnak egyre több villamos energiára lesz szüksége, ami az elkövetkezendő években maga után vonja a középfeszültségű berendezések számának drasztikus emelkedését is. A Schneider Electric, az energiamenedzsment és az ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat a probléma kezelésére fejlesztette ki a nagynyomású, tisztított levegővel töltött kapcsolóberendezést. 

 

 

Zöld és digitális szempontok

 

Az SM AirSeT a fenntarthatóság mellett a digitális képességei révén a kiberbiztonság, a megbízható energiaellátás és a karbantartás területén is komoly előnyöket kínál. A középfeszültségű kapcsolóberendezés integrált, intelligens érzékelőkkel rendelkezik, amelyek 24/7-es csatlakoztathatóságot biztosítanak. Ez lehetővé teszi a Renault Csoport számára, hogy távolról felügyelje a Refactory középfeszültségű kapcsolóberendezésének működését az állapotalapú karbantartás és a fokozott biztonság érdekében. Az érzékelők adatait a Refactory helyi eszközeibe/alkalmazásaiba és olyan kifinomult elemzőeszközökbe továbbítják, mint amilyeneket a Schneider Electric robusztus EcoStruxure architektúrája és platformja kínál.

 

A tiszta levegő használata egyszerűsíti a berendezések telepítését, szétszerelését és újrahasznosítását is, miközben csökkenti a költségeket. A körforgásos gazdaság szempontjai alapján tervezett SM AirSeT megerősített kialakítása a digitális funkciókkal kombinálva több mint 30 százalékkal meghosszabbítja a kapcsolóberendezések élettartamát.

 

A Schneider Electric elkötelezett amellett, hogy fokozatosan kivonja termékeiből az SF6-ot, ennek érdekében szisztematikusan fejleszti az ilyen gázt használó középfeszültségű berendezéseinek zöld alternatíváit. A vállalat ezzel a lépéssel évente mintegy 4 millió tonna CO2-nek megfelelő üvegházhatású-gáz kibocsátását tudja megelőzni.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését

Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.

2024. április 18. 16:54

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09