A digitalizáció 7 előnye a szervezetek számára

forrás: Prím Online, 2023. március 18. 16:58

Infláció, recesszió, válság: napjaink gazdasági problémái minden szervezet életére hatással vannak. Jelentős kihívás a szervezetek számára a költségek racionalizálása, a hatékonyabb működés, a gyorsabb és produktívabb munka. A digitalizáció mindezek megvalósításához hatékony megoldásokat biztosít – derül ki a Königsberg Consulting szakértőjének elemzéséből.

Magyarországon 2021 végére már több mint 3000 közszolgáltatás állt rendelkezésre az interneten – közel kétszer annyi, mint egy évvel korábban. Az online ügyintézés igénybevétele 2018 óta kötelező a vállalkozások számára. Az Európai Unió 2022-es Digitális Gazdaság és Társadalom Indexe (DESI) szerint az e-kormányzati felhasználók száma jelentősen nőtt hazánkban: a 2019-es 64 százalékról két év alatt 81 százalékra. Az uniós átlag 65 százalék.

 

„A jelenlegi gazdasági kihívásokra a digitalizációs fejlesztések fokozása az egyik eredményes válasz. A digitalizáció költségcsökkentő hatású és pontosan mérhető a hatékonyság növekedése. A szervezetek óriási összegeket spórolhatnak a folyamataik digitalizációjával. Mára nem csupán egy lehetőségről, hanem egyfajta szükségszerű fejlődésről is beszélhetünk, amikor a digitalizációt emlegetjük” – mondja Balogh Gábor, a Königsberg Consulting Kft. szakértője. 

 

pixabay.com

 

A szakember szerint 7 fontos előnnyel járnak a digitalizációs fejlesztések egy szervezet életében.

1. A digitalizáció időt és erőforrást szabadít fel: ugyanazt csinálhatjuk gazdaságosabban, gyorsabban és kényelmesebben, hatékonyabbá válik a döntéshozatal, nő a produktivitás, a munkafolyamatok ideje és száma csökken.

2. Nyomon követhetőbbé, könnyebben dokumentálhatóvá válnak az üzleti folyamatok. Jelentősen csökkenthető a manuális adatrögzítés igénye, az adminisztrációs terhek csökkenése pedig a kollégák megtartásához is hozzájárulhat.

3. Nő a működés megbízhatósága: a hibaszázalék javul, csökkennek a kockázati tényezők.

4. Az ügyfélkiszolgálás színvonala látványosan nő, fokozódik az ügyfélélmény. 

5. Csökkennek az adminisztratív/működési/beruházási költségek: a folyamatok teljes papírmentesítésével például a cégek akár a vonatkozó költségeik 80 százalékát is megtakaríthatják és fenntarthatóbbá tehetik működésüket.

6. Az egyéni digitalizációs készségek sikeresen fejleszthetők.

7. Szakmai területtől függetlenül, minden egyes munkavállalóra ugyanazok a dokumentációs lépések terjeszthetőek ki, létrejön egyfajta vállalati digitális tudásanyag.

 

Balogh Gábor hozzáteszi: a digitalizációs törekvésekhez érdemes szakértő segítségét igénybe venni, mert a cégeknek, önkormányzatoknak, közfeladatokat ellátó szervezeteknek egyedül nehéz megtalálni a helyes irányt, még akkor is, ha valóban elkötelezettek a fejlesztések iránt. Egy digitalizációs tanácsadó kívülről lát rá a szervezet folyamataira és hatékonyan tudja segíteni, akár katalizálni is a digitalizációs fejlesztéseket megalapozó tervezést. Ma már számos eszköz segíti a problémafeltárást és a megoldást, például a szervezetek digitalizációs hiányosságait feltáró digitális érettségi audit, az ügyfelek és a felhasználók viselkedését, döntéseik mögött meghúzódó gondolkodást elemző viselkedésértési tanácsadás vagy a folyamatok felmérését, és legfőképpen a digitális szempontú optimalizációját elősegítő tanácsadás – sorolja a Königsberg Consulting Kft. szakértője.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05