Klímabarát kismegszakítókat dob piacra a Schneider Electric
A Schneider Electric piacra dobja első, újrahasznosított műanyagot tartalmazó kismegszakítóit a Resi9 termékcsalád részeként. Az új termékek több mint 50 százalékban újrahasznosított műanyagból készülnek, gyártásuk során pedig a korábbi modellekhez képest 14 százalékkal alacsonyabb a CO2-kibocsátás.
A Schneider Electric, az energiamenedzsment és az ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat újabb lépést tett a fenntarthatóság és a klímavédelem érdekében: újrahasznosított anyagokat használ a Resi9 kismegszakító termékcsalád gyártása és csomagolása során. Az új termékek legalább 56 százalékban korábban már használt, majd újrahasznosított műanyagból készülnek, így a gyártási folyamatban is csökken a CO2-kibocsátás, a korábbi modellekhez képest 14 százalékkal. A Resi9 kismegszakítók csomagolása is legalább 70 százalékban újrahasznosított kartonból készül, és a Schneider Electric úgy döntött, hogy az újrahasznosított karton barna színét is megtartják, hogy elkerüljék a felesleges energiafogyasztást és a fehérítési folyamattal járó vízfelhasználást. A technológiai átállás a termék minőségén nem változtat: a korábban megszokott Schneider minőséget kapják az ügyfelek az újrahasznosított anyagokból készült termékek esetén is.
A Resi9 kismegszakítók gyártása és csomagolása kapcsán bevezetett változások hatása túlmutat magán az eszközön, ugyanis a háztartásokban használt kapcsolótáblák 70 százaléka kismegszakítókból áll. Így az újrahasznosított műanyag arányának növelése a környezeti hatások csökkenését hozza magával. A Resi9 kismegszakítók megfelelnek az ISO14025, RoHS és REACH szabványnak, valamint halogénmentesek.
Az újrahasznosított anyagok nagy arányú használata a Resi9 termékcsalád esetében része a Schneider Electric Green Premium programjának. A kezdeményezés célja, hogy a vállalat termékei egyre fenntarthatóbbá váljanak. 2008-ban hívták életre és átlátható tájékoztatást ad az esetleges veszélyes anyagokról, a környezeti hatásokról és arról, hogy mi történik a termékekkel az életciklusukat követően. A programot később kiterjesztették a szolgáltatásokra és komplex megoldásokra is. Ma már a Schneider Electric bevételének mintegy 75 százaléka a Green Premium tanúsítvánnyal rendelkező termékekből származik. A társaság célja, hogy 2025-re CO2-semlegessé váljon a működése, 2030 elérje a nettó zéró CO2-kibocsátást a működése során, 2040-re megvalósuljon a teljes értéklánc szén-dioxid semlegessége, 2050-re pedig CO2-mentessé váljon a teljes értéklánca.
„A Schneider Electricnél hisszük, hogy felelősségünk van abban, hogy a hulladék mennyiségének csökkentésével és kevesebb energia felhasználásával egy második esélyt adjunk a bolygónktól kölcsönvett tartalékoknak! A Földön évente 300 millió tonna műanyaghulladék keletkezik. Minden egyes gramm műanyagnak több mint 400 évbe telik, mire minden méreganyag felszabadul belőle. A Resi9 megmutatja a módját annak, hogyan lehet újrahasznosítani azt, ami hulladékként végezné. A teljesen új műanyag arányának csökkentése a gyártás során segít abban, hogy fenntartható otthonokat építsünk alacsony karbonlábnyom mellett” – mondta el Hargita Péter, a Schneider Electric marketing igazgatója.
A Schneider Electric legújabb fenntarthatósági jelentése szerint csak tavaly több mint 90 millió tonna CO2-kibocsátás megelőzésében működött közre, és a cég összes csomagolásának 45 százaléka ma már egyszer használatos műanyag nélkül, újrahasznosított kartonpapírból készül, szemben a 2021-es 21 százalékos aránnyal.
Kapcsolódó cikkek
- Energiamegtakarítással törhetne Budapest az élre
- AI megoldás segítheti a vállalatokat dekarbonizációs céljaik megvalósításában
- Fontos mérföldkőhöz érkezett a Schneider Electric 40 millió eurós beruházása
- Akár ötödével is csökkenthető az épületek energiapazarlása
- Siemens megoldások, toronymagasan
- Fenntartható anyagok a gumiabroncsgyártásban
- A Schneider Electric, a Capgemini és a Qualcomm új projektben mutatja meg az 5G erejét
- A korábbinál is jobban támogatja a zöldkötvényeket az EU
- A magyarok többsége nem tart a gépek forradalmától
- 90 millió tonna CO2-kibocsátást előzött meg a Schneider Electric programja tavaly
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Több százezernyi forintnyi érték lapul az otthonainkban
Ha valakinek hirtelen nagyobb összegre van szüksége, akkor érdemes szétnéznie a lakásban, mielőtt a bankba rohanna hitelért. A fenntarthatóság jegyében ma már szinte azonnal készpénzzé tehetjük a nem használt eszközeinket, amivel nemcsak a családi kasszának teszünk jót, hanem a környezetnek is. Egy-egy fiókban vagy szekrényben lapuló mobiltelefon, laptop, tablet, esetleg fényképezőgép ára a több százezer forintot is elérheti ugyanis még használtan is.
Spinoff Extra: topvezetőktől tanulhatnak a hallgatók a Széchenyi István Egyetemen
A Spinoff Klub a győri Széchenyi István Egyetem nagy sikerű közösségépítő, innovációgazdasági programsorozata, amelyen meghívott előadók panelbeszélgetés keretében tárgyalják meg a legfrissebb technológiai trendek üzleti vonatkozásait. A mostani félévtől a brand újabb rendezvénnyel bővül: a Spinoff Extra során sikeres topmenedzserekkel ismerkedhetnek meg az érdeklődők – elsőként, március 20-án, szerdán dr. Szászi István, a Robert Bosch Kft. ügyvezető igazgatója lesz a vendég.
Az ABB segíti a Feröer-szigetek zöld energiára való átállását
Az ABB folytatja együttműködését a SEV-vel, a Feröer-szigetek fő villamosenergia-termelőjével és -elosztójával. Az együttműködés keretében az ABB innovatív szinkronkompenzátor (SC) technológiát szállít, amellyel javítható az villamosenergia-hálózat stabilitása, ami napjainkban egyre nagyobb jelentőséggel bír, mivel a szigeteken fokozatosan leállítják a fosszilis tüzelésű erőműveket, és megújuló energiaforrásokon alapuló áramtermelésre állnak át. A legújabb fejlesztés keretében a harmadik SC-egységet az északkeleti Borðoy szigetén telepítik, ahol ez a berendezés mintegy 5000 ember helyi áramellátását fogja javítani.
Együtt száguld az autóipar és az SAP a digitális jövő felé
Figyelemre méltóan gyors változásoknak lehetünk tanúi manapság az autóiparban – gondoljunk akár a vezetéstámogató rendszerekre, az elektrifikációra vagy az újrafelhasználásra. Átalakulnak a vásárlási szokások is, az autószalonok helyett egyre többen vesznek járművet online. A generatív mesterséges intelligencia pedig várhatóan még több változást kényszerít ki. Az iparág saját versenyképességének fenntartásáért nagy figyelmet fordít a digitalizációra.