Megérkezett hazánkba a Maserati legújabb modellje
A Maserati márka kizárólagos hazai forgalmazója, a Wallis Motor itthon is bemutatta a kívül-belül megújult GranTurismót. Az új túrakupét a forradalmi V6 Nettuno motorral szerelték fel, jelenleg két változatban kapható: a 490 lóerős Modena, és a valaha volt legerősebb modellvariáció, a550 lóerős GT Trofeo. A Wallis Motor ígérete szerint hamarosan rendelhető lesz hazánkban is a Maserati első 100 százalékban elektromos modellje, a 760 lóerős GT Folgore is.
A sportos túrakupék sorozata 75 évvel ezelőtt kezdődött a Maserati A6-tal, melynek méltó utódját, a GranTurismót tavaly októberben mutatta be az olasz luxusautó-márka.
A szigonyos brand kizárólagos hazai forgalmazója, a Wallis Motor alig pár hónappal a világpremiert követően most Magyarországra is elhozta a Maserati egyik legújabb modelljét. A KIOSK Budapest előtti téren rendezett exkluzív bemutató eseményen a hazánkban most debütáló GranTurismo Trofeo mellett helyett kapott egy, a Párizsi Nemzetközi Autófesztiválon 2021 legszebb szuperautójának választott MC20-as és a Kaáli Autó-Motor Múzeum felajánlásából egy igazi ritkaságnak számító, 1975-ös Maserati Merak is.
Az eseményen Mátrabérci Sándor, a Wallis Motor ügyvezető igazgatójának köszöntője után Nagy F. Béla, a Maserati üzletág-vezetője mutatta be a GranTourismo legfontosabb paramétereit és a Stellantis autóipari konszern jövőbeli elképzeléseit a modell kapcsán.
A szakember kiemelte, hogy az új GT a sportautókra jellemző nagy teljesítményt ötvözi a hosszú utakra is alkalmas kényelemmel, mind az erőteljes belsőégésű motorral szerelt változatokban, mind pedig a leginnovatívabb, 100 százalékban elektromos megoldásokkal szerelt modellverzióban.
Már több példányt eladtak itthon is belőlük
Az új kupét a forradalmi V6 Nettuno motorral szerelték fel, amely két változatban kapható: a Modena modellverzió a 490 lóerős, 3,0 literes V6 Nettuno Twin Turbóval szerelt; a csúcsverzió Trofeo pedig 550 lóerős és 8 fokozatú automata sebességváltóval van szerelve. E két modellváltozat már itthon is elérhető a rajongók számára, sőt a Wallis Maserati üzletág-vezetője szerint már több példányt is rendeletek belőlük, ezek hamarosan átadásra kerülnek új tulajdonosaiknak.
Mindemellett – várhatóan még az idén – a modell itthon is választható lesz 100 százalékban elektromos akkumulátor-alapú hajtáslánccal is: ez a GranTurismo Folgore, melynek rendszere egy 800 voltos technológián alapul, és a Formula E-ből származó legkorszerűbb műszaki megoldásokkal lett kifejlesztve. Kiváló teljesítményt nyújt, amit a három nagy kapacitású, 300 kW-os állandó mágneses motor tesz lehetővé. Az akkumulátor névleges kapacitása 92,5 kWh, kapacitása 560 kW, így képes folyamatosan körülbelül 760 lóerőnyi meghajtást továbbítani a kerekek felé. Az akkucsomag egyedi elrendezése miatt a jármű minden más villanyautónál alacsonyabban ül, ami fokozza a gyorsulást és a sebességet.
Olasz dizájn és kézművesség; exkluzív hangzás
A külcsínt tekintve a GT letisztult formavilágú karosszériája a kategória legmagasabb színvonalú autómechanikai megoldásait rejti, miközben kihangsúlyozza a kifinomult tervezési jegyeket. A márka modelljeire jellemző klasszikus arányok a GranTurismo esetében is megmaradtak: a hosszú motorháztetőt és a központi karosszériát a négy sárvédő keresztezi, a tetővonal pedig dinamikusan süllyed, kiemelve az ikonikus szigonylogóval ellátott oszlop ívét.
A Maserati Innovation Lab technológiai fejlesztőközpontjában tervezett és a vállalat Torinóban található Mirafiori üzemében gyártott GranTurismo 100 százalékban olasz, tökéletesen megtestesítve az „olasz luxusteljesítményt”, a Maserati minden modelljére jellemző koncepciót.
Ami a műszaki felépítést illeti, az új modell egy olyan innovatív projekt eredménye, amely kiterjedten alkalmaz könnyített anyagokat – mint például alumíniumot, magnéziumot –, valamint nagy teljesítményű acélt. Az ilyen, több anyag egyidejű felhasználására épülő megközelítés új gyártási folyamatok kidolgozását tette szükségessé, ami kategóriájában a legjobb súlyszintet (1 795 kg) eredményezte. Fontos megjegyezni azt is, hogy az olasz mérnökök először a Maserati GT-k történetében szakítottak a hátsó kerék hajtással (RWD), így az új GT-ket – beleértve a Folgore-t is – összkerék meghajtással látták el (AWD), amely még kiegészül a több fokozatban állítható légrugózással is.
Az új GranTurismo belterében a modern vezetőfülke szintén innovatív rendszerekkel van felszerelve – beleértve a Maserati Intelligent Assistant (MIA) multimédiás rendszert, a legújabb infotainment-rendszert, a komfort kijelzőt, mely egy érintőképernyős felhasználói felületben integrálja a legfontosabb funkciókat, valamint egy digitális órát, illetve az opcionálisan elérhető Heads-up kijelzőt.
A GranTurismo a Maserati motor ikonikus hangzása által garantált teljes körű hangélményt kínál, még elektromos változatban is – köszönhetően a Maserati Innovation Lab mérnökeinek. A hangélményt a magával ragadó Sonus faber 3D hangrendszer teszi teljessé. Az olasz mesteremberek által tervezett és készített hangrendszer kétféle testre szabási szintet kínál, akár 19 hangszóróval, és akár 1 195 W-os 3D hangzást biztosítva az egyedi, különleges hangélmény érdekében.
Ismertek a modell bevezető árai is, a szállítási idő 3-4 hónap
Nagy F. Béla ismertette a Maserati GranTourismo 2023-ra vonatkozó árlistáját is. Ennek megfelelően a GranTourismo Modena bruttó 74 485 0000 Ft-ért, a Trofeo 92 833 000 Ft-ért, az akár még idei átvétellel rendelhető teljesen elektromos Folgore modellváltozat pedig 93 562 000 Ft-ért lesz elérhető az érdeklődők számára.
A vadiúj túrakupé szállítási ideje is kedvezőnek mondható: a megrendeléstől számítva a leszállítás 3-4 hónapon belül megtörténik.
Kapcsolódó cikkek
- Újabb üzemanyaghiánytól tart az autósok harmada
- A Continental új megoldása riaszt, ha kisgyermek marad az autóban
- Bridgestone abroncsokkal robban be a vadonatúj Lamborghini Revuelto
- A Maserati a GT-bajnokságban tér vissza a versenyzés világába
- K&H: 2,1 milliót szánnának használt autóra a magyarok
- Szimulátorból előzgethetők az igazi pályán köröző valódi autók
- 5G távvezérlésre átalakított versenyautót tesztelt a Vodafone
- Modena utcáin hajtották meg a vadi új GranTurismót
- Megérkezett hazánkba a Maserati Grecale
- 2023-ban a Maserati is rajthoz áll a Fanatec GT2 Európa-bajnoki szériában
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Közel félmillió e-töltőpontra is szüksége lehet Franciaországnak néhány éven belül
A becslések szerint 2030-ra Franciaországban legalább 330 ezer, de akár 480 ezer e-töltőállomásra is szükség lehet. Ehhez gyors ütemben, folyamatosan újabb és újabb autópálya-pihenőhelyeket szerelnek fel töltőkkel, ahol már most akár 20 perc alatt 80 százalékra „tankolhatóak” az e-autók.
A Continental SportContact 7 nyerte az Auto Bild sportscars kiadványának tesztjét
A Continental SportContact 7 gumiabroncs első helyezést ért el az Auto Bild sportscars kiadványa által végzett UHP nyári gumiabroncs-teszten (24/4. szám), melyen „tesztgyőztes” és „példamutató” minősítést kapott. A nagy teljesítményű autógumi hat nemzetközi gyártó modelljével szemben győzött: 1,2-es összpontszámmal a teszt első helyezettje lett. A szerkesztők a 265/35 R 19-es méretű autógumit egy Mercedes AMG GT első-, míg a 295/30 R 20-as méretű modellt annak a hátsó tengelyén tesztelték, összesen kilenc tesztszakaszban, vizes és száraz utakon egyaránt.
A Continental abroncsa megnyerte a német Auto Zeitung autógumi tesztjét is
Az Auto Zeitung német autós magazin szerkesztői legutóbbi nyári gumiabroncs-tesztjükben a Continental PremiumContact 7-et nevezték meg a „ragyogó győztesnek" (24/7. szám). Mind a vizes, mind a száraz vezetési teszteken a legmagasabb pontszámot érte el. A lap szakértői a 225/45 R 17-es méretben kilenc gumiabroncsot vizsgáltak egy BMW 120i-n, összesen 13 kritériumot szem előtt tartva. Európai, ázsiai és amerikai abroncsmárkák termékeit mérték fel.