Megjelent a Magyar Telekom 2022. évről szóló fenntarthatósági jelentése

forrás: Prím Online, 2023. május 9. 15:41

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia második évét zárta a Magyar Telekom. A 2022. évi eredményekről a friss Fenntarthatósági jelentésében számol be a vállalatcsoport.

A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten a fenntarthatóságot, amelynek megfelelően a tevékenységét hármas pillér mentén – környezet, társadalom, vállalatirányítás – alakította ki. A 2021-2030 közötti időszakban a vállalat három fő stratégiai prioritást határozott meg a teljeskörű fenntarthatósági megfelelés mellett. A Klímavédelem területén a Scope 1-2 kibocsátást 84%-kal, a Scope 3 kibocsátást pedig 30%-kal kívánja csökkenti 2030-ig. A Digitalizációs célok között szerepel, hogy 2030-ra Magyarországon minden háztartásban biztosítsa a gigabit-képesség lehetőségét, valamint, hogy képzésekkel és digitalizációt támogató projektekkel járuljon hozzá ahhoz, hogy 6 millió ember legyen digitálisan érettebb hazánkban. Sokszínűségi és esélyegyenlőségi vállalásként pedig azt fogalmazta meg a Telekom, hogy a stratégiai időszak végéig a női vezetők aránya minimum 40% lesz, valamint, hogy 100%-ban akadálymentes szolgáltatást nyújt ügyfeleinek. 

 

„A digitalizációval a fejlődést szolgálva, a társadalmi akadálymentességet elősegítve és a környezet védelmét szem előtt tartva a Magyar Telekom az ország vezető fenntartható vállalata kíván maradni, figyelve a trendeket, és adott esetben alkalmazkodva hozzájuk. Felelős vállalatként egyetlen út van előttünk: példamutató szerepben kijelölni az irányt a digitalizáció, a környezetvédelem és a sokszínűség felé. Eltökélt szándékunk, hogy támogassuk Magyarország sikeres teljes körű digitális átalakulását. Tesszük ezt úgy, hogy a folyamatosan változó piaci környezetben, a globális hatásoktól függetlenül is az elérhető legjobb szolgáltatásokat biztosítjuk ügyfeleinknek, a legjobb hálózaton” – mondta el Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója.

 

 

2022-es eredmények

 

2022 végén a Magyar Telekom Csoport immár 8. évét zárta karbonsemleges vállalatként, az elektromos energia igényét pedig most is 100%-ban megújuló energiával fedezte. A 2015-ös bázisévhez képest 2022-ben 39%-kal csökkent a Magyar Telekom Csoport összesített üvegházhatású gáz-kibocsátása, amihez nagy mértékben hozzájárult a hálózatfejlesztés, a 3G hálózat lekapcsolása, a hibrid munkavégzés, valamint a vállalatcsoport által indított energiamegtakarítási folyamatok. Tavaly 518 858 távmunkában töltött napot regisztráltak a munkatársak, ezzel közel 17,5 millió km utat és 92 évnyi utazási időt spóroltak meg.

 

2022 év végéig a Magyar Telekom digitális felelősségvállalást célzó programjai több mint 4 millió főt értek el országszerte. A „Legyélteis! MOST generációs” program 926 000 főhöz jutott el 2022-ben, 530 középiskolás diák személyesen vett részt a foglalkozásokon és az online tananyagok elkészítésében, valamint 24 700 nyugdíjas sajátította el a tananyagokat. 

 

2022-ben újra 24 órás gyakornoki felvételt hirdetett a Magyar Telekom. Az egyedülálló kiválasztási folyamat során a vállalat egy nap alatt 200 jelentkezőből 21 tehetséges fiatalt szerződtetett, akik szeptemberben – a Randstad friss felmérése alapján – a telekommunikációs szektor legvonzóbb munkahelyén kezdhették építeni karrierjüket.

 

A sokszínűség többszörösen megtérülő befektetés: nő az innovációs potenciál, a változástűrő képesség és az ügyfélelégedettség is. E gondolat mentén tudatosan dolgoznak a társadalmi esélyegyenlőség érvényesítésén a munkatársi életciklus minden pontján. Amellett, hogy továbbra is 70% felett van a vállalatcsoportban a szülési és kisgyermek nevelési távollétet követően visszatérő kollégák aránya, 2022-től szintén a munka-magánélet egyensúly megteremtésének érdekében a hazai nagyvállalatok közül elsőként a Magyar Telekom Csoport indított kísérleti programot a 4 napos munkahét tesztelésére. A pilot eredményei alapján 2023. februárjától további csapatok bevonásával folytatja a vállalat a 4 napos munkahét tesztelését. 

 

2022-ben a Magyar Telekom családbarát vállalati folyamatait, értékrendjét és munkavállalói számára nyújtott megoldásait auditált folyamat során a Családbarát Magyarország Nonprofit Közhasznú Kft. Családbarát Hely arany fokozatú minősítéssel díjazta. 

 

A Magyar Telekom Csoport fenntarthatósági törekvéseit több nemzetközi felelős befektetői szervezet is elismerte. A vállalat 2022-ben is megtartotta pozícióját az FTSE4Good indexcsalád tagjaként, „B” Prime minősítést kapott az ISS ESG felelős befektetői értékelésen, az MSCI ESG értékelésben pedig a legjobb, AAA minősítést érte el. Szintén 2022-ben a CDP Supplier Engagement Rating (SER) értékelés a Magyar Telekomot a top 8 százalékba sorolta, a klímaváltozási értékelésében pedig A értékelést kapott.

 

A további eredményekről a 2022-es Fenntarthatósági jelentésben lehet tájékozódni, amely a GRI 2021 Szabványnak megfelelően készült, és az ISAE 3000 és ISAE 3410 nemzetközi szabványok alapján került auditálásra.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 10:01

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Energiatakarékosság az ASUSTOR-ral!

Az áramszámlák világszerte meredeken nőnek, ASUSTOR NAS viszont segít abban, hogy adataid elérhetők legyenek és pénzt takaríts meg.

2024. március 27. 11:40

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05