Értékké válik a személyes adat a vásárlók számára

forrás: Prím Online, 2023. június 8. 14:06

Az online megoldások térnyerése tudatosabbá tette a vásárlókat, akik ma már legszívesebben csak akkor adnák meg a személyes adataikat, ha valódi kedvezményeket kapnak cserébe – derül ki az EY 21.000 fogyasztó körében végzett nemzetközi felméréséből. 

Évről évre egyre népszerűbbé válnak az internetes szolgáltatások, aminek eredményeként a válaszadók közel fele már a digitális technológiák segítségével intézi a napi ügyeit. Minden második (46%) vevő rendelt ételt online az elmúlt három hónapban, ami több mint 10 százalékos növekedést jelent tavaly júniushoz képest. A megkérdezettek többsége (53) már videóhívásokkal is tartja a kapcsolatot a családjával és a barátaival, tízből hatan (62%) pedig streamingszolgáltatáson keresztül hallgatnak zenét. 

 

A vásárlók a digitális megoldások használata során egyre inkább felismerik a személyes adataikban rejlő üzleti értéket, és hajlandók is élni ezzel a lehetőséggel. A kutatásban résztvevők kétharmada (66%) megosztaná magáról ezeket az információkat, ha cserébe kedvezőbb áron kaphat szolgáltatásokat.  

 

ey.com

 

„Jelentős fordulat figyelhető meg a vevők tudatosságában. Ma már nem hiszik el, hogy valami ingyen van csak azért, mert nem pénzzel, hanem az adataikkal kell érteni fizetni” – hangsúlyozta Palincsár László, a EY frissen indított Brand, Customer és Marketing szolgáltatások vezetője. „Azok a vállalatok, akik ezt időben felismerik, képesek lesznek rá, hogy olyan vásárlói élményt alakítsanak ki, amellyel érezhető versenyelőnyhöz jutnak. A megfelelő adatok birtokában ugyanis a cégek személyreszabott ajánlatokat készíthetnek, így a tömegkommunikációt felválthatja a párbeszéd” – tette hozzá.

 

Amellett, hogy a digitális technológia egyre inkább a mindennapi élet részévé válik, az emberek tartanak is annak hatásaitól. A válaszadók többsége aggódik azon, hogy esetleg ellopják és visszaélnek a személyes információival (55%) vagy harmadik félnek értékesítik azokat (53%).

Kulcsszavak: EY adat

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09